Ilse media op 10?

1 augustus 2005, 20:13

Mediakennert Albert Treur Jr. legt in een interessante analyse op zijn weblog Venturo een hypothese voor: het Talpa van John de Mol zou wel eens een serieus oog kunnen laten vallen op ilse media. De websites van ilse trekken een miljoenenpubliek, zijn sterk interactief en zitten bovenop de actuele trends en sentimenten. Een cross-over met andere media is snel te maken, en dat maakt ilse media tot een gewild overnameobject. De lopende gesprekken van Talpa met uitgever Sanoma (moederbedrijf van ilse media) zou wel eens een dubbele agenda kunnen hebben, aldus Treur.

Talpa is overigens vanavond begonnen met het uitzenden van promo’s in aanloop naar de offici?le launch volgende week zaterdag.

Anders Floor
Ondernemer bij Dimmle

Categorie
Tags

18 Reacties

    media

    John zou wel willen 😉


    1 augustus 2005 om 21:03
    Joris Toonders

    Ik heb het al vaker geroepen; een overname van Ilse Media door Talpa zou mij alles behalve verbazen, sterker nog, het lijkt me van groot belang wanneer John zijn media imperium de komende jaren verder wil gaan uitbreiden.

    Internet speelt hierin nou eenmaal een grote rol, en aangezien Talpa momenteel – voor zover mij bekend – nog geen drukbezochte internetsites exploiteert lijkt een overname van een reeds bewezen internetconcern me vrij vanzelfsprekend.

    Denk aan de interactieve mogelijkheden die dat Talpa zal opleveren, de combinatie van internet, radio én TV is perfect en zal de komende jaren alleen nog maar belangrijker gaan worden.

    Het is een kwestie van tijd voordat Ilse Media door Talpa wordt overgenomen, ben benieuwd hoe snel dat zal gaan gebeuren…


    1 augustus 2005 om 21:25
    Petra de Boevere

    Real life soaps zijn er genoeg in web-log-land 🙂


    2 augustus 2005 om 07:22
    Jorn

    Er wordt steeds gesproken over John de Mol die een imperium wil opbouwen, maar het is meer een imperium opkopen. Het is wel leuk om te zien hoeveel macht één persoon kan hebben, maar volgens mij is het niet echt een uitdaging meer. Daarnaast kijkt John de Mol alleen maar naar wie de grootste ergens in is (om te kopen), want de aankoop van radio 538 getuigt nou niet echt van smaak.


    2 augustus 2005 om 07:52
    Sander Duivestein

    “Een cross-over met andere media is snel te maken”, “Crossmedia”.

    Op zich begrijp ik John de Mol wel. Alleen vraag ik mij heel erg af, wat het “extra” wordt wat hij te bieden heeft. Volgens mij wordt het gewoon weer meer van hetzelfde. Dus standaard mainstream patat-kip-appelmoes content. Echt vernieuwend zal het niet zijn.

    Een hoogzwangere vrouw in BigBrother plaatsen. Is dat vernieuwend? Kunnen we dan straks op web-log.nl de close-up foto’s bekijken?


    2 augustus 2005 om 08:08
    at

    Hype heeft een scherpe analyse maar een troebele blik op de werkelijkheid. En die werkelijkheid is dat de Mol voor Talpa Media een oorlogskas heeft aangemaakt die deels in de zender en deels in de periferie van de zender geïnvesteert zal worden. Of denkt Hype wellicht dat ie 538 van zijn zakgeld gekocht heeft?


    2 augustus 2005 om 09:42
    esli

    Hype lult maar wat. John de Mol geen geld om Ilse over te nemen haha, als het moet neemt ie Sanoma er nog bij! Interessant stukje visie van Venturo….


    2 augustus 2005 om 13:25
    BasW

    Ilse Media heeft ook bladen in de woonsfeer (Welke Keukens etc), en dat biedt weer mogelijkheden voor woonprogramma’s.

    Zou wel een stunt zijn, als ie Sanoma over zou nemen, dan heb je een partij die dan 99% van de consumenten bereikt via print, web en TV…

    Als ik John was, en m’n achterzak liet ’t toe, zou ik ’t meteen doen!


    2 augustus 2005 om 16:43
    Anders

    SanomaWSOY heeft ruim 17.000 medewerkers en een omzet van 2,5 miljard.

    Zou inderdaad wel een stunt zijn, ja.


    2 augustus 2005 om 17:12
    at

    Anders: Sanoma int. lijkt me ook wat ambitieus. 🙂 De waarde van ilse media zal zo’n 300 miljoen euro zijn. Geen probleem voor een hebberige Mol.


    2 augustus 2005 om 18:35
    Sandra

    Ik heb gelezen dat Ilse Media de snel groeiende site van Way2Match ook graag zou willen overnemen.

    Ze zijn al in onderhandeling zover ik weet.


    2 augustus 2005 om 19:39
    media

    Sjonge jonge wat een overnames weer hier vandaag 😉


    2 augustus 2005 om 20:56
    TvF

    weer een nietszeggend venturo roddelstukje.


    3 augustus 2005 om 05:13
    neoMagic

    De vraag is nu natuurlijk wie Marketingfacts gaat overnemen 😉


    3 augustus 2005 om 06:00
    at

    kijk nou, tvf op vreemd terein 🙂


    3 augustus 2005 om 07:17
    BasW

    Nog even en hier roept iemand dat John de Mol het hele internet gaat overnemen….

    Maar ik hoorde in de wandelgangen alweer de opmerking ‘luchtbel’ in verband met al die overnames van de afgelopen maanden.


    3 augustus 2005 om 07:25
    Bas

    Talpa Capital krijgt natuurlijk bijzonder veel geld voor het Versatel belang.

    1,139,638,144 (aandelen) * 40% (ongeveer) * 2,20 = 1.002.881.566,72 euro

    Ik weet niet hoeveel daarvan geleveraged is (en hoeveel ze dus moeten terugbetalen), maar het is toch een leuk bedrag, niet? Niet genoeg voor heel Sanoma international, hoewel, je kan dit ook weer leveragen natuurlijk.


    3 augustus 2005 om 07:46
    Bas

    @robert

    Mijn fout, de euronext site geeft marktkapitalisatie aan, niet aantal uitstaande aandelen. Dus je hebt volledig gelijk.

    Best dom eigenlijk, dat het gewoon nagenoeg schier onmogelijk is om het aantal uitstaande aandelen per bedrijf te vinden. Euronext doet dit dus niet (of tenminste niet fatsoendelijk vindbaar), IEX heeft het niet, veel bedrijven zelf hebben het niet op hun IR site….


    3 augustus 2005 om 08:41

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!