Free Record Shop is goed op weg met e-commerce activiteiten

8 november 2003, 09:23

Free Record Shop is al jaren succesvol met een sterke mix van web- en winkelactiviteiten. Volgens topman Hans Breukhoven is het web vooral een informatie- en communicatiemedium, waarmee makkelijk en goedkoop persoonlijk contact met klanten gelegd kan worden.

Breukhoven is een sterk voorstander van het stapsgewijs uitbreiden van de webactiviteiten. De doelstelling was in 2000 om de omzet via het web binnen een jaar te laten stijgen van 1% naar 10 a 15%.Olaf Zwijnenburg, general manager van Free Interactive Services, dat binnen Free Record Shop Holding de digitale en logistieke faciliteiten biedt voor de e-commerce activiteiten, wil geen precieze omzetpercentages noemen. `Laat ik het zo zeggen: zes jaar geleden riep iedereen nog dat fysieke winkels zouden verdwijnen door e-commerce. Nu verkondigt zelfs een bedrijf als Amazon dat maximaal 10% van de omzet via het web zal lopen. Wij zijn vanuit dat oogpunt goed op weg`, aldus Zwijnenburg.

Bron:

Sales Management nr. 11, p. 24, 3 p.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief