Dramatische oplagedaling dagbladen in Engeland

17 januari 2006, 08:40

MediaWeek publiceerde afgelopen week de verspreidingscijfers voor de Engelse dagbladen over december 2005 (via: marketingpulse.nl).

Met uitzondering van de Financial Times (+2,8%), The Guardian (+5,8%), The Times (+1,4%) en een aantal zondagskranten, krijgt de hele dagbladenmarkt in de UK flinke klappen. Van de nationale dagbladen zijn Daily Star (-3,8%), Daily Express (-10,9%) en The Herald (-3,9%) de grote verliezers in het afgelopen jaar. Opmerkelijk zijn ook de forse dalingen bij de gratis krant Metro (-9,1%), Daily Star Sunday (-26,8%) en Sunday Express (-12,9%).

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    media

    Gelukkig, nog iemand die net zo gek op cijfers is als ik. Dank voor de update Peter!


    17 januari 2006 om 22:04

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!