Doorkliks stijgen

18 juli 2004, 06:31

Double Click, leverancier van marketingoplossingen voor agentschappen, marketeers en webuitgevers stelde zopas zijn ‘Ad Serving Trend Report’ voor het eerste kwartaal 2004 voor. De doorkliks op de online advertenties zijn het eerste kwartaal van dit jaar gestegen in vergelijking met het laatste kwartaal van 2003, van 0,44 tot 0,56 procent.

Maar deze stijging kan veroorzaakt zijn doordat adverteerders meer ?rich media? advertenties met animatie gebruiken, aldus het bureau. Double Click omschrijft ?rich media? als dynamische advertenties die over de webpagina bewegen, pop-ups en advertenties die gebruik maken van Macromedia Flash technologie. Zij scoren een doorklik die tot viermaal hoger ligt dan deze van niet geanimeerde advertentietypes (0,98 tegenover 0,25 procent). De doorklik varieert elke kwartaal in functie van het gebruikte formaat, maar toch stellen de onderzoekers vast dat de creativiteit en de specifieke plaatsing van de advertenties een veel belangrijkere impuls geven voor de doorklik dan het formaat. De skyscraper (728 x 60) geeft na ?rich media? de hoogste doorklik met 0,86 procent, gevolgd door de vierkante pop-up (250 x 250) met 0,73 procent. De gemiddelde doorklik voor een standard banner (468 x 60) bedraagt 0,35 procent. Het gebruik van skyscrapers stabiliseert op een kleine 10 procent en de leaderbord gaat steeds meer de plaats van de banner innemen.

Bron:

http://www.doubleclick.com/us/about_doubleclick/press_releases/default.asp?p=434

Via:

Nieuwsbrief 6-minutes

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!