De Marketingfacts top bloggers, leden en artikelen

De Marketingfacts top bloggers, leden en artikelen
, ING Groep
@evr

Top 25 Marketingfacts bloggers in 2006

NaamAantal
postings
cum. perc
vh totaal
(2.750)
1.Marco Derksen1.270
46%
2.Erik van Roekel242
55%
3.Carl Mangold141
60%
4.Albert Treur110
64%
5.Remi van Beekum66
67%
6.Paul van Veenendaal61
69%
7.Gijsbregt Brouwer61
71%
8.Robert de Boer49
73%
9.Erwin van Lun45
74%
10.Jak Bouwmans44
76%
11.Ronald ter Voert31
77%
12.Ewald Verhoog29
78%
13.Anders Floor29
79%
14.Karel Kolb28
80%
15.Serge Fenenko26
81%
16.Frank Meeuwsen24
82%
17.Bas Paauw21
83%
18.Bas van den Haterd20
84%
19.Ant on a mission18
84%
20.Ludo Raedt18
85%
21.Robert-Jan van Diepen17
85%
22.Barry Kampstra16
86%
23.Martin van Kranenburg15
87%
24.Marten Roelofs15
87%
25.Bernice Klaassen15
88%

Top 25 Marketingfacts bloggers All time

naamaantal
postings
cum. perc
vh totaal
(10.641)
1.Marco Derksen7.045
66%
2.Erik van Roekel590
72%
3.Carl Mangold531
77%
4.Alex Stil185
78%
5.Anders Floor179
80%
6.Albert Treur162
82%
7.Remi van Beekum149
83%
8.Bernice Klaassen148
84%
9.Edwin Duys113
86%
10.Frank Meeuwsen105
87%
11.Robert de Boer79
87%
12.Bas Verkes73
88%
13.Paul van Veenendaal61
89%
14.Gijsbregt Brouwer61
89%
15.Erwin van Lun59
90%
16.Richard Osinga45
90%
17.Ralph Bom45
91%
18.Karel Kolb45
91%
19.Jak Boumans44
91%
20.Hans Mestrum40
92%
21.Ric van Westhreenen38
92%
22.Ludo Raedts34
92%
23.Gert-Jan Munneke31
93%
24.Bas Paauw31
93%
25.Ronald ter Voert31
93%



Het cumulatief percentage is het aantal postings dat alle bloggers vanaf de nummer 1 tot die positie gezamenlijk hebben gemaakt. In 2006 zijn Marco, Carl en Erik samen dus goed voor 60% van de postings.

Na een eerste en een tweede terugblik op 2006 op de laatste dag van het jaar een posting met de top van bloggers, leden en artikelen. Hierboven allereerst de top25 van bloggers over 2006 en over alle jaren heen samengesteld op basis van het aandeel in de resp. 2.750 postings in 2006 en 10.641 postings in totaal. 80% van de postings in 2006 werd samengesteld door 14 bloggers. Maar zonder leden is er geen marketingfactscommunity dus hebben we ook een top25 van leden samengesteld.

Top 25 Marketingfacts leden
o.b.v. aantal reacties

naamaantal
reacties
cum. perc
vh totaal
(38.748)
1.Marco Derksen6366
16%
2.Anders Floor831
19%
3.Erik van Roekel749
21%
4.Albert Treur560
22%
5.Carl Mangold489
23%
6.Peter W.464
24%
7.Erwin van Lun413
25%
8.Jeroen Mirck400
27%
9.Paul van Veenendaal396
28%
10.Remi van Beekum305
28%
11.Roy Huiskes217
29%
12.Bas Paauw216
29%
13.Kasper Katje213
30%
14.Arnoud207
31%
15.Frank Meeuwsen203
31%
16.Gijsbregt Brouwer195
32%
17.Robert de Boer179
32%
18.janm154
32%
19.Bas van de Haterd142
33%
20.Arash Rahmani137
33%
21.Peter Bonjernoor132
33%
22.Fred Zelders109
34%
23.Robert Gaal106
34%
24.Ewald Verhoog105
34%
25.schief97
35%

Top 25 Marketingfacts leden excl. Bloggers o.b.v. aantal reacties

naamaantal
reacties
cum. perc
vh totaal
(38.748)
1.Jeroen Mirck400
1,0%
2.Roy Huiskes217
1,6%
3.Kasper Katje213
2,1%
4.Arnoud207
2,7%
5.janm154
3,1%
6.Peter Bonjernoor132
3,4%
7.Fred Zelders109
3,7%
8.Robert Gaal106
4,0%
9.schief97
4,2%
10.C. vd Berge96
4,5%
11.Arnout Veenman82
4,7%
12.Alex Stil80
4,9%
13.Kjeld75
5,1%
14.Edwin Duys63
5,2%
15.Dick Veerman62
5,4%
16.Floris Spin62
5,6%
17.Simon Koelewijn61
5,7%
18.neoMagic44
5,8%
19.Ric van Westhreenen43
5,9%
20.Yme Bosma42
6,1%
21.Laurens J Ruster38
6,2%
22.marcvg34
6,2%
23.MikeM34
6,3%
24.patventura34
6,4%
25.Nick-E32
6,5%



Bovenstaand overzicht toont de top25 van leden op basis van het aantal reacties sinds de oprichting van Marketingfacts. Nu zijn de bloggers van Marketingfacts erg actief in de reacties, dus is er ook een top25 van leden exclusief de bloggers. Jeroen Mirck van Adfoblog voert daar de lijst aan met 400 reacties. Ik denk dat we aardig wat traffic richting Adfoblog hebben gegenereerd via deze reacties;-)

Top10 Marketingfacts artikelen All Time

Op basis van aantal doorkliks
  1. Verboden plekken in Nederland
    12 September 2006 | doorkliks:46824 |  Paul van Veenendaal
  2. Eerste ervaringen met de UPC Mediabox
    26 December 2005 | doorkliks:37588 |  Erik van Roekel
  3. Hebben weblogs nou wel of geen invloed?
    10 September 2005 | doorkliks:33193 |  Frankwatching
  4. Even uit de lucht
    19 February 2005 | doorkliks:30391 |  Marco Derksen
  5. Scarlet One model een man?
    31 October 2005 | doorkliks:29343 |  Albert Treur
  6. Webcam Bagdad
    25 March 2003 | doorkliks:25804 |  Marco Derksen
  7. 212 meets Habbo Hotel (verslag)
    12 October 2005 | doorkliks:25787 |  Marco Derksen
  8. Veel blogs niet klaar voor ‘big time’ hits
    04 February 2006 | doorkliks:25535 |  Carl Mangold
  9. Adverteren in het water
    27 July 2006 | doorkliks:21597 |  Erik van Roekel
  10. De video iPod is binnen!
    24 October 2005 | doorkliks:21283 |  Marco Derksen
Op basis van aantal reacties
  1. Wat moet ik in godsnaam met ‘Podcasting’?
    10 October 2005 | reacties: 141 | Anders Floor
  2. Eerste ervaringen met de UPC Mediabox
    26 December 2005 | reacties: 127 | Erik van Roekel
  3. Wuppie succes dreigt drama te worden voor AH
    18 June 2006 | reacties: 121 | Albert Treur
  4. Beantwoord deze conversie-tip en win!
    06 December 2006 | reacties: 119 | Ewald Verhoog
  5. Marketingfacts 2.0
    14 February 2006 | reacties: 115 | Marco Derksen
  6. De video iPod is binnen!
    24 October 2005 | reacties: 98 | Marco Derksen
  7. H.E.L.L.O. Heineken has landed
    01 April 2005 | reacties: 97 | Marco Derksen
  8. Wat zijn de beste Nederlandstalige marketing & communicatie blogs?
    01 December 2006 | reacties: 95 | Marco Derksen
  9. Nedstat Basic-gebruikers verrast door popups
    03 September 2005 | reacties: 90 | Marco Derksen
  10. Weblogs: wie heeft de grootste?
    14 March 2005 | reacties: 84 | Marco Derksen

Tot slot de top 10 van artikelen over alle jaren heen sinds de oprichting van Marketingfacts. Zoals in de terugblik op de tweede helft van 2006 al aangegeven, genereerde de posting van Paul van Veenendaal heel veel traffic van externe sites en staat deze posting op nummer 1 in de top10 op basis van aantal doorkliks.

Op basis van het aantal reacties staat de legendarisch posting van Anders “Wat moet ik in godsnaam met podcasting ?” op nummer 1. Ik moet je zeggen zelf ook aardig content te zijn met de nummer 2 positie in beide lijstjes met het artikel waarin ik op tweede kerstdag vorig jaar mijn eerste ervaringen met de UPC Mediabox deelde. Tot ongeveer 14 dagen geleden stond dit artikel op de eerste positie bij het zoeken in Google op UPC Mediabox. De uitreiking van de nieuwe Mediabox met harddisk heeft daar sinds kort verandering in gebracht, binnenkort maar eens een follow-up maken.

Al met al mooie overzichten om 2006 af te sluiten. Iedereen een goede jaarwisseling toegewenst en tot volgend jaar!


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 11 reacties op dit artikel

  • En hopla, weer eentje erbij. Zo op de valreep toch nog 6e geworden op een gezaghebbende eindejaars-lijst!

    Enneh, Marco - get a hobby! ;-)

    geplaatst op
  • Oh, ja. Voor zometeen veel plezier, niet te veel drinken, kijk uit met vuurpijlen i.v.m. de rukwinden, en een heel voorspoedig 2007 toegewenst namens alle medewerkers van Zaph!

    geplaatst op
  • Een mooi overzicht met nog mooiere statistieken! Keep up the good work!
    Een gezond en succesvol 2007 gewenst!

    geplaatst op
  • Opnieuw een mooi overzicht Erik; ook goed om te zien dat er progressie zit in de verdeling van postings en reacties. Het eerste jaar kwam nog ruim 90% van mijn hand; dit jaar nog maar 46%.

    Enne Peter, je raad nooit wat mijn hobby is ;-)

    geplaatst op
  • Volgens mij is Marco's hobby het stomdronken afsteken van vuurpijlen in een door rukwinden geteisterd Arnhem ;-)

    geplaatst op
  • Dat was vorig jaar; voor dit jaar heb ik andere plannen ;-)

    geplaatst op
  • Wauw, zo laat begonnen en nu al in de top 20 van bloggers en van aantal reacties :)

    geplaatst op
  • Ben ik zowaar ergens eerste in geworden.
    Of wacht, dan moeten de eindejaarscijfers van Adfoblog nog volgen... ;-)

    By the way: wat dacht je van al die traffic van Adfoblog richting Marketingfacts, Erik? ;-)
    Ik ben toch afgelopen jaar zeker 400 keer langsgeweest, haha. Mooi rond getal trouwens...

    geplaatst op
  • En je bent niet zomaar even eerste geworden Jeroen; je hebt bijna twee keer zoveel reacties als de eerstvolgende in het lijstje. Gefeliciteerd! ;-)

    geplaatst op
  • Jeroen, let op, ik ga nog meer aardige dingen zeggen aansluitend op het voorafgaande. Mag best zo in het nieuwe jaar.

    Ik vind dat jij een voorbeeld geeft hoe journalistiek en blogging één kunnen zijn. Zowel het bezoeken van 'niet-eigen uitgever' sites, de inhoudelijkheid van de reacties en de diepgang. Toen er bijvoorbeeld onduidelijkheid ontstond bij een discussie over ABN Amro, belde jij met de bank en kwam terug met een interviewverslag. Zo moet dat. Ik noem dit professioneel. Toen ik suggereerde een 'e-mail reactie' mogelijkheid op Adfoblog op te nemen, stond dat twee dagen later live. Ik vind dat allemaal super. Wat mij betreft win je een 'uitgeefinnovatie award' of misschien beter een 'business community facilitator award'.

    Goede start van 2007!

    geplaatst op
  • Dank, dank, dank! Dat is allemaal wat veel eer, hoor. Ik ben gewoon nieuwsgierig en enthousiast, laten we het daarop houden. (Maar eerlijk is eerlijk: lovende woorden zijn altijd leuk om te horen.)

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.