Consument wil meer controle over eigen mediaconsumptie
![](/wp-content/themes/webtailor/dist/img/default.jpg)
Consumenten reageren positief op digitale media omdat zij hiermee de eigen mediaconsumptie kunnen bepalen. Dit blijkt uit onderzoek van Arbitron and Edison Media Research (pdf).
Enkele van de opvallendste uitkomsten:
-
27% van de jongeren tussen de 12 en 17 jaar in de VS bezit een iPod of andere MP3-speler.
-
Zo’n 43 miljoen Amerikanen kiezen ervoor tv-programma’s op te nemen om ze op een ander tijdstip te bekijken.
-
Ruim driekwart van de consumenten bezit minimaal 1 dvd-speler en 39% bezit 20 of meer dvd-titels.
-
Van de apparatuur die on-demand mediaconsumptie mogelijk maakt wordt satelliet televisie door 25% van de ondervraagden het vaakst genoemd.
-
21% van de respondenten bezit een computer met dvd-recorder, 19% een draagbare dvd-recorder en 16% een standalone dvd-recorder.
-
Verder heeft 10% een high-definition televisie en zegt 44% van hen die ook graag te gebruiken.
-
Ook 10% heeft de beschikking over video-on-demand.
-
8% bezit een MP3-speler (geen iPod)
-
6% bezit een TiVo of dvr-apparaat
-
6% bezit een iPod
-
3% bezit een handheld draadloze audiospeler.
-
Gebruikers van audio on-demand apparatuur luisteren slechts iets minder naar de radio dan niet-gebruikers.
Bron : Brandweek nr. 13, p. 22, 2/3 p. (via: MarketingData)
Zie ook: