Zoals eerder aangegeven zit ik samen met Bert Hagendoorn, Indira Reynaert, Brian Oostenbrink, Stevijn van Olst en Femke Schavemaker in de jury voor de beste online campagne van de SpinAwards 2005.
Tijdens de voorselectie hebben we de volgende 6 genomineerde cases geselecteerd (uit een lijst van 75 ingestuurde cases):
- Chatman (Hi Bla Bla) (Lost Boys i.s.m. MindShare Interaction, FHV, Backbone / KPN Hi);
- El Tiempo Honcho (Qi / Heineken Brouwerijen);
- Hi Bling Bling (Lost Boys i.s.m. MindShare Interaction, FHV, Backbone / KPN Hi);
- Pakman (Achtung! / Suitsupply);
- Sneeuwbol voor Pakistan (Publicis Dialog / Het Nederlandse Rode Kruis);
- Tapvat Introductiecampagne (Qi, Media Republic & Brand New Telly / Heineken Brouwerijen).
Op 6 april 2006 vindt de SpinAwards Day plaats in de Hogeschool Amsterdam. Alle genomineerden krijgen dan de kans om hun case persoonlijk toe te lichten voor de jury (en belangstellenden). Ik zal me daarbij vooral richten op de effectiviteit van de online campagnes. Wat heeft het gekost en wat heeft het uiteindelijk opgeleverd. Om tot de juiste vragen te komen (en mezelf voor te bereiden), zal ik de komende week de 6 genomineerden hier op Marketingfacts de revue laten passeren. Wellicht dat jullie als lezers ook vragen hebben die ik kan meenemen op 6 april.