Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Methoden om je merk te positioneren

Merkmanagement kun je zien als een kringloopWie zich als merk wil onderscheiden van de massa is geïnteresseerd in hoe je…

De waarde van marketing met waarden

Klopt het dat wanneer een mens een match voelt tussen zijn of haar persoon en die van een merk, dit…

Van startup tot marktleider – de hero’s journey voor merken

In de ontwikkeling van startup, naar scale-up, naar marktleider, moet een bedrijf ook de eigen merkaanpak blijven ontwikkelen. Daarbij moet…

Merkvraag 23b: hoe meet je of merken werken?

Op Marketingfacts behandel ik wekelijks een elementaire vraag over merkbouwen. Vorige week schreef ik over het meten van het effect van je…

Merkvraag 23a: hoe meet je het effect van je merkstrategie?

Wekelijks beantwoord ik op Marketingfacts een primaire vraag over merkstrategie. Ditmaal: je merk is ontwikkeld, de verandering is zichtbaar en de buzz is…

Merkvraag 22: hoe krijg je organisaties mee in je merkstrategie?

Wekelijkse behandel ik een elementaire merkvraag voor Marketingsfacts. Ditmaal: je hebt flink je best gedaan op je merkstrategie en ziet…

Merkvraag 21: hoe werkt growth marketing en waar moet je voor oppassen?

Elke week kijk ik voor Marketingfacts naar een nieuwe vraag over merkstrategie. Deze week: growth marketing daagt gevestigde principes van merkbouwers…

Merkvraag 20: hoe maak je je merkstrategie concreet?

Wekelijks behandel ik op Marketingfacts een primaire vraag over merkbouwen. Ditmaal: hoe maak je je merkstrategie concreet? En hoe kun je…

Merkvraag 19b: hoeveel kost het om een merk te bouwen?

Elke week beantwoord ik op Marketingfacts een basale vraag over merkbouwen. Ditmaal deel twee van een simpele, maar lastige vraag: hoeveel geld kost merkbouwen eigenlijk? 

Merkvraag 19a: hoeveel geld kost het bouwen van je merk eigenlijk?

Elk week behandel ik op Marketingfacts een primaire vraag over merkstrategie. Ditmaal een simpele vraag, die verdraaid lastig te beantwoorden is:…

Moeten Binet en Field worden aangescherpt?

Dit is een uitdagende tijd voor merkbouwers. Gelden de gevestigde principes voor merkbouwen nog? Hoe groot is het potentieel van…

Vijf online marketing-tactieken die jouw FMCG-merk versterken

Veel FMCG-merken laten online nog een hoop kansen liggen. Zonde, want de online aankopen blijven stijgen en die consument? Die…