Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Hallo? Is daar iemand?

Als marketing- en communicatieprofessional ben je vaak dienstverlenend aan de organisatie. Maar wat als de lijntjes ineens heel stil blijven zodra de vraag is gesteld? Stel je voor: je ontvangt een verzoek om ‘even’ een campagne op te zetten, ‘iets’ te posten op social media of ‘snel’ een brochure te maken. Je hebt nog geen briefing gezien, geen input ontvangen en de persoon met het idee is sinds het versturen van de initiële e-mail volledig van de radar verdwenen. Geen bereik via Teams, mail, telefoon of rooksignalen. En toch blijft de verwachting overeind: marketing regelt het wel.

Waarom intuïtie belangrijker wordt in een tijd van AI

In ieder gesprek over de noodzaak van data komt hij voorbij, meestal uit de mond van een eigengereide CEO met dito onderbuik: die klassieke tegenstelling tussen intuïtie en data.

Beoordelings- of functioneringsgesprek? Kaap die agenda! Vijf stappen

Stilstaan is geen optie. Dit is jouw moment om te vertellen wat je wilt bespreken, en om te laten zien dat je realistisch, ambitieus en leergierig bent.

Meer dan de helft van marketingteams op de schop in 2021

Schrokken we even van, maar misschien wel logisch gevolg van Corona. De pandemie noopt tot een andere aanpak. Meer dan de helft…

De kwaliteitsimpuls van in-housing

Onderzoeksresultaten In-housing Onderzoek 20212021 is een jaar vol uitdagingen geweest, waarbij marketeers hun in-house activiteiten flink hebben opgeschaald. De keuze voor…

Wérkt je marketingorganisatie?

Of je het nu in squads, tribes of afdelingen organiseert; als de uitkomst maar een zo goed mogelijk en doordacht…

B2B-marketeer: je bent geen manusje van álles

Tips om de marketingafdeling beter te positioneren binnen traditionele B2B-organisatiesIn veel B2B-organisaties dient 'marketing' vooral het soepel functioneren van sales.…

De move naar in-house: digitale media in transitie

In-housing Onderzoek 2020Niks zo veranderlijk als de marketingwereld. Nieuwe trends en technologie volgen elkaar in een vlot tempo op. Marketeers…

De vijf grootste marketing-fails bij uitbreiding naar nieuwe markten

Weinig is zo complex als bedrijven die hun producten of diensten willen aanbieden in nieuwe markten. Vaak blijkt dat de…

M! International Cherry Picking: Gillette, Lego en Super Bowl

Inhousing, omzet als KPI, Customer Participation bij Lego en NFL-reclameEen nieuwe rubriek: vier artikelen uit de internationale vakpers die je…

Als marketeers het niet doen, wie dan wél?

Aan commentaren over CSR en de gloeiende plaat geen gebrek, aan extraverte persoonlijkheden des te meerHet meest verontrustende aspect van…

Wek de (bijna) dode allround marketeer weer tot leven

Gezocht: SEO-marketeer, SEA-marketeer, e-mailmarketeer, contentmarketeer, databasemarketeer, kanaalmarketeer en zo kan ik nog wel even doorgaan. Het gaat goed met de…