De afgelopen weken hebben we in deze serie laten zien wat de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG / GDPR) voor marketeers gaat betekenen.…
Nu 2018 begonnen is, komt de deadline echt dichtbij. Vanaf 25 mei moeten alle organisaties zich houden aan de nieuwe…
Profilering, het geautomatiseerd verwerken van persoonsgegevens, is een bekend fenomeen in het marketingvak (en daarbuiten). Ook de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG of…
De Meldplicht Datalekken is in Nederland sinds 1 januari 2016 van kracht. En dat blijft ook zo na 25 mei…
Onder de Algemene Verordening Gegevensbescherming (GDPR / AVG) zijn sommige organisaties verplicht om een Data Protection Officer (DPO) aan te…
Met de nieuwe Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG of GDPR) krijgen consumenten meer controle over hun eigen data, zoals we in deel…
Vrijwel alle grote adverteerders werken samen met een scala aan dienstverleners: van Adwords-specialisten tot e-mailserviceproviders en van hostingbedrijven tot webshopsystemen.…
Een veelvoorkomende - en begrijpelijke - misvatting is dat de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG, of GDPR in het Engels) alleen…
Voor organisaties die persoonsgegevens inzetten voor hun marketingactiviteiten is consumentenvertrouwen belangrijker dan ooit. Een groot deel van de consumenten staat…
Vorige week lieten we zien dat Nederlandse bedrijven nog niet klaar zijn voor de GDPR (of AVG in het Nederlands), die…
De Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG, ook wel bekend onder de Engelse afkorting GDPR) treedt vanaf 25 mei 2018 in werking.…