Tips om ‘het proces van het stellen van gedeelde verwachtingen en het vasthouden daaraan’ te verbeterenBedrijven die een marketingafdeling hebben,…
Een goed filmscript ontstaat meestal door een goede samenwerking tussen een filmmaker en een marcom-afdelingJe wil graag een fotograaf inhuren,…
Bert Hagendoorn, specialist in positionering en groeistrategie, over Inhousing, Digitalisering, Consolidatie, Branding en AgilityWe zitten midden in een nucleaire coronawinter,…
"Verdient jouw merk een big idea, leg het dan ook neer bij een big ass creative agency"Marketingprofessionals werken vaak samen…
Als we iets hebben geleerd van de tender voor de corona-app van de overheid, dan is het dat je privacy-regels…
Nederlands onderzoek 'Wat vinden opdrachtgevers van hun ontwerpbureau' biedt waardevolle insights en aanknopingspuntenWat vinden opdrachtgevers nu echt van designers en…
We lijken steeds meer te denken dat KPI's, cijfers, data zekerheid kunnen bieden. Een garantie vooraf. Niet-meetbare creativiteit is ingewisseld voor…
Vervangt een computer straks de reclame-creatief?Ben je wel of niet creatief? Creatief zijn wordt gezien als iets positiefs, en in…
Oprichter Achtung McGarryBowen spreekt zich uit over Nederlandse bureauwereldOoit waarschuwde hij al dat Nederlandse creativiteit – "als je niet oppast" –…
Creativiteit wordt vanaf de wieg gevoed en tijd speelt daarbij geen rol. Morgen weer een dag, weer een plakwerk of tekening.…
…en de negatieve effecten van digitalisering en automatisering op creativiteitWat is, in een wereld die steeds digitaler wordt en verschuift…
Bert Hagendoorn over bureaupositionering, cultuur en het werken aan merk en marketingDe relatie tussen marketeers, marketingafdelingen en de creatieve bedrijven…