Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Accountability cruciaal voor werkrelatie marketeer-creatief bureau

Tips om ‘het proces van het stellen van gedeelde verwachtingen en het vasthouden daaraan’ te verbeterenBedrijven die een marketingafdeling hebben,…

Fotografie óf film voor je bedrijfscommunicatie?

Een goed filmscript ontstaat meestal door een goede samenwerking tussen een filmmaker en een marcom-afdelingJe wil graag een fotograaf inhuren,…

Vijf actuele trends in de bureauwereld: wat brengt de toekomst?

Bert Hagendoorn, specialist in positionering en groeistrategie, over Inhousing, Digitalisering, Consolidatie, Branding en AgilityWe zitten midden in een nucleaire coronawinter,…

Creatieve concepten: hoe weet je of het gaat werken of niet?

"Verdient jouw merk een big idea, leg het dan ook neer bij een big ass creative agency"Marketingprofessionals werken vaak samen…

Online Tuesday #99: Corona-app als redder, prutser of Big Brother?

Als we iets hebben geleerd van de tender voor de corona-app van de overheid, dan is het dat je privacy-regels…

Ontwerpers, kom uit je design-bubble en gedraag je als een echte sparringpartner

Nederlands onderzoek 'Wat vinden opdrachtgevers van hun ontwerpbureau' biedt waardevolle insights en aanknopingspuntenWat vinden opdrachtgevers nu echt van designers en…

Creativiteit weer in de hoofdrol

We lijken steeds meer te denken dat KPI's, cijfers, data zekerheid kunnen bieden. Een garantie vooraf. Niet-meetbare creativiteit is ingewisseld voor…

De wereld draait op creativiteit

Vervangt een computer straks de reclame-creatief?Ben je wel of niet creatief? Creatief zijn wordt gezien als iets positiefs, en in…

Mervyn ten Dam (ADCN): “Elk merk moet een mening hebben”

Oprichter Achtung McGarryBowen spreekt zich uit over Nederlandse bureauwereldOoit waarschuwde hij al dat Nederlandse creativiteit – "als je niet oppast" –…

Hoe blijf je als creatieve professional creatief?

Creativiteit wordt vanaf de wieg gevoed en tijd speelt daarbij geen rol. Morgen weer een dag, weer een plakwerk of tekening.…

ADCE 2018: The case for chaos

…en de negatieve effecten van digitalisering en automatisering op creativiteitWat is, in een wereld die steeds digitaler wordt en verschuift…

Over bureaus, marketeers en het belang van scherpe positionering

Bert Hagendoorn over bureaupositionering, cultuur en het werken aan merk en marketingDe relatie tussen marketeers, marketingafdelingen en de creatieve bedrijven…