MEC in 10 Minuten: Rob Meijers (Global Brand Development bij Ernst & Young)

13 september 2011, 05:57

Eén van de belangrijkste uitdagingen van Ernst & Young is om wereldwijd dezelfde ervaring aan klanten te bieden. Daarbij ligt de nadruk voor ‘merkontwikkeling’ bij het versterken van de onderscheidende elementen van Ernst & Young. EY gelooft in een first & best movers advantage: wie een onderscheidende propositie als eerste goed georganiseerd in de markt kan zetten, profiteert het meeste.Voor Rob Meijers is ‘merkontwikkeling’ eigenlijk constant ‘changemanagement’ waarbij – met oog voor lokale verschillen – er wereldwijd één Ernst & Young moet zijn dat telkens opnieuw de markt verslaat.

Een belangrijke sleutel in het succes van Ernst & Young is de focus op mensen. Ernst & Young heeft gekozen om het concept ‘integrated services’ ook intern sterk toe te passen. Een eerste opdracht voor Rob was het integreren en harmoniseren van de marketingorganisatie, nu is duidelijk koers gezet op een sterke aansluiting van HR & Recruitment en communicatie.

Het merk staat steeds meer centraal in het denken van Ernst & Young: zowel vanuit bekendheid als vanuit de lading en betekenis van het merk. Uitdagend is de koppeling naar ‘revenu’ waar nog veel werk te doen is: “als een partner van Ernst & Young niets kan met iets dat we doen op het gebied van reputatie, dan mis je het enthousiasme van 141.000 mensen die daarin in mee kunnen werken”.

Bekijk meer video’s van Marketingfacts

MEC in 10 Minuten is een concept van het Marketing Executive Center. Maandelijks komen toonaangevende CMO’s aan het woord over merk en marketing. Volg het MEC op www.mec.nl en @MECTweet.

Joris van Zoelen
Co-Founder, Managing Partner, Identiteitsstrateeg bij Synergie | identiteits- en merkstrategie

Co-founder van Synergie in 1995. Synergie is een strategisch adviesbureau dat organisaties helpt een merk te worden en blijven. Wij ontwikkelen marktstrategieën vanuit organisatie en ondersteunen bij het doorleven. Identiteit is altijd ons uitgangspunt omdat organisaties met gedeelde ambities hun categorie verslaan. Het bureau maakt onderdeel uit van Central Park - Group for Growth. Joris is mede-oprichter van Central Park, waarvan ook Mantion - bureau voor ondernemingsstrategie en -cultuur, Brand Republic (reclamebureau in Utrecht en Alkmaar) en Pure Activatie onderdeel zijn. In zijn vrije tijd is hij actief met De Nederlandse Wijnwinkel: de eerste online winkel met alleen Nederlandse wijnen. Voormalig voorzitter van Pragma en Nima Communicatie. Voorzitter van het MEC, voorzitter van Creative Connection en juryvoorzitter van CCB. Spreker en publicist, onder andere voor MEC in 10 Minuten op MarketingFacts en MarketingTribune.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!