MEC in 10 Minuten: Rob Meijers (Global Brand Development bij Ernst & Young)
Eén van de belangrijkste uitdagingen van Ernst & Young is om wereldwijd dezelfde ervaring aan klanten te bieden. Daarbij ligt de nadruk voor ‘merkontwikkeling’ bij het versterken van de onderscheidende elementen van Ernst & Young. EY gelooft in een first & best movers advantage: wie een onderscheidende propositie als eerste goed georganiseerd in de markt kan zetten, profiteert het meeste.Voor Rob Meijers is ‘merkontwikkeling’ eigenlijk constant ‘changemanagement’ waarbij – met oog voor lokale verschillen – er wereldwijd één Ernst & Young moet zijn dat telkens opnieuw de markt verslaat.
Een belangrijke sleutel in het succes van Ernst & Young is de focus op mensen. Ernst & Young heeft gekozen om het concept ‘integrated services’ ook intern sterk toe te passen. Een eerste opdracht voor Rob was het integreren en harmoniseren van de marketingorganisatie, nu is duidelijk koers gezet op een sterke aansluiting van HR & Recruitment en communicatie.
Het merk staat steeds meer centraal in het denken van Ernst & Young: zowel vanuit bekendheid als vanuit de lading en betekenis van het merk. Uitdagend is de koppeling naar ‘revenu’ waar nog veel werk te doen is: “als een partner van Ernst & Young niets kan met iets dat we doen op het gebied van reputatie, dan mis je het enthousiasme van 141.000 mensen die daarin in mee kunnen werken”.
Bekijk meer video’s van Marketingfacts
MEC in 10 Minuten is een concept van het Marketing Executive Center. Maandelijks komen toonaangevende CMO’s aan het woord over merk en marketing. Volg het MEC op www.mec.nl en @MECTweet.