Verne Harnish: Oei ik groei!

5 mei 2011, 04:31

Je bent ondernemer of tenminste ondernemend. Kans groot dat je groeiambities hebt. Maar hoe ga je om met groei binnen je bedrijf? Energize zette The Growth Guy Verne Harnish voor de SparkCast microfoon. Verne komt deze maand naar Rotterdam en organiseert The Growth Summit, een bijzondere dag die je niet mag missen. De podcast gaat over het optuigen van een groeistrategie, Rockerfeller en het aanbrengen van focus.

Verne en zijn team staan bekend om hun HOW TO mentaliteit. Een strategie is geen dik businessplan of een uitgebreide PowerPoint. Een strategie past op 1 A4tje. Meer niet. Verne geeft bruikbare tips die je direct kunt toepassen. Volgens Verne moet je continu bezig zijn met het beter maken van je onderneming en het energie geven om groei te bewerkstelligen. Tenminste, als je een Market Dominator wilt zijn.

Verne beschrijft de onderdelen van de One Page Strategy en geeft 7 regels waar groeiende bedrijven zich aan moeten houden. Eenmaal opgezet, helpen deze manieren enorm om in het verwezenlijken van groei. En het helpt om eindeloos bijschaven te voorkomen.

Op 18 mei in Rotterdam komt Verne samen met internationale topsprekers als Alexander Osterwalder (Business Model Generation) en David Meerman Scott (New Rules of Marketing & PR) om kennis te delen over het aannemen van de beste mensen, optimalisatie van je businessmodel en marketing. Meer informatie een aanmelding kan via de eventsite. In het -Engelstalige- interview o.a. de volgende onderwerpen:

1. Bill Gates vs Rockefeller.

2. Het belang van discipline en focus.

3. Waarom mensen weer meer moeten bellen en minder mailen.

4. Hulde aan de dagelijkse meeting!

Alle SparkCasts zijn ook te downloaden via iTunes. Je kunt je gratis abonneren voor de podcast feed.

De strakke audio edit is verzorgd door de fijne vrienden van geluidsstudio Dedacom uit Amsterdam.

Klaas Weima
Founder & Managing Director bij Energize + CMOtalk

Klaas (1976) is ondernemer, schrijver, spreker en podcastmaker. Hij schreef de boeken Aandachtsmarketing, Verdiende aandacht en Webvertising. De eerste twee boeken zijn genomineerd voor de PIM Marketingliteratuurprijs. Verder is hij oprichter van Energize, een merkactivatiebureau dat ambitieuze merken helpt bij het genereren van verdiende aandacht. Hij adviseerde meer dan 100 merken op het gebied van marketingstrategie, branding, digitale marketing en merkactivatie. Hij maakt sinds 2008 podcasts en is host van de bekroonde podcast CMOtalk, waarin hij maandelijks Chief Marketing Officers aan de tand voelt over actuele marketingthema’s. Klaas is als vaste gastdocent verbonden aan NIMA, Nyenrode Business Universiteit en bestuurslid bij SWOCC en de Entrepreneurs Organization. Hij studeerde Bedrijfskunde aan de Erasmus Universiteit en is NIMA Register Marketeer.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!