MEC in 10 Minuten | CMO Jurjen Algra van GreenChoice: Marketing omdat klanten het verwachten

26 april 2011, 10:22

Tijdens De Marketing Dagen 2011 was Jurjen Algra (CMO GreenChoice) één van de sprekers bij het Marketing Executive Center. In deze MEC in 10 Minuten special vertelt Jurjen over de kracht, het succes en ook de vragen van GreenChoice. De groene energieleverancier groeit nog elke dag flink en is inmiddels een stevige en gevestigde speler op de energiemarkt. Het ‘vangen’ van de magie van het merk valt de oprichters echter zwaar. Op zoek naar de merkessentie schakelden zij ook een reclamebureau in, maar de concepten waren toch niet GreenChoice. Wat dat dan wel is? Jurjen en de directie van GreenChoice komen er niet meteen uit. Terwijl zij wel verwachten dat klanten graag wat meer van GreenChoice zouden horen.

Deelnemers aan de MEC Meeting kwamen tot de conclusie dat GreenChoice op korte termijn een luxeprobleem heeft en dat het helemaal niet zo nodig is om een reclamecampagne te maken. Op langere termijn is het wel nodig om met name de merkessentie scherp te krijgen, misschien niet voor een grootschalige campagne, wel om houvast te hebben bij het maken van merkkeuzes.

Joris van Zoelen
Co-Founder, Managing Partner, Identiteitsstrateeg bij Synergie | identiteits- en merkstrategie

Co-founder van Synergie in 1995. Synergie is een strategisch adviesbureau dat organisaties helpt een merk te worden en blijven. Wij ontwikkelen marktstrategieën vanuit organisatie en ondersteunen bij het doorleven. Identiteit is altijd ons uitgangspunt omdat organisaties met gedeelde ambities hun categorie verslaan. Het bureau maakt onderdeel uit van Central Park - Group for Growth. Joris is mede-oprichter van Central Park, waarvan ook Mantion - bureau voor ondernemingsstrategie en -cultuur, Brand Republic (reclamebureau in Utrecht en Alkmaar) en Pure Activatie onderdeel zijn. In zijn vrije tijd is hij actief met De Nederlandse Wijnwinkel: de eerste online winkel met alleen Nederlandse wijnen. Voormalig voorzitter van Pragma en Nima Communicatie. Voorzitter van het MEC, voorzitter van Creative Connection en juryvoorzitter van CCB. Spreker en publicist, onder andere voor MEC in 10 Minuten op MarketingFacts en MarketingTribune.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!