MEC in 10 Minuten | CMO Jurjen Algra van GreenChoice: Marketing omdat klanten het verwachten
Tijdens De Marketing Dagen 2011 was Jurjen Algra (CMO GreenChoice) één van de sprekers bij het Marketing Executive Center. In deze MEC in 10 Minuten special vertelt Jurjen over de kracht, het succes en ook de vragen van GreenChoice. De groene energieleverancier groeit nog elke dag flink en is inmiddels een stevige en gevestigde speler op de energiemarkt. Het ‘vangen’ van de magie van het merk valt de oprichters echter zwaar. Op zoek naar de merkessentie schakelden zij ook een reclamebureau in, maar de concepten waren toch niet GreenChoice. Wat dat dan wel is? Jurjen en de directie van GreenChoice komen er niet meteen uit. Terwijl zij wel verwachten dat klanten graag wat meer van GreenChoice zouden horen.
Deelnemers aan de MEC Meeting kwamen tot de conclusie dat GreenChoice op korte termijn een luxeprobleem heeft en dat het helemaal niet zo nodig is om een reclamecampagne te maken. Op langere termijn is het wel nodig om met name de merkessentie scherp te krijgen, misschien niet voor een grootschalige campagne, wel om houvast te hebben bij het maken van merkkeuzes.