Nieuwe corporate campagne SNS Bank door KesselsKramer: Lekker menselijk
SNS Bank start vanaf vandaag met een nieuwe campagne: “SNS Bank van ons allemaal”. Met deze campagne wil SNS Bank “letterlijk door de ogen van haar klanten laten zien dat zij een menselijke bank is, met toegankelijke dienstverlening en eenvoudige financiële producten en diensten,” ronkt het persbericht. De nieuwe corporate campagne is gecreëerd rondom de pay-off De SNS Bank van… De nieuwe campagne is ontwikkeld door KesselsKramer, de klant moet op een positieve en onderscheidende manier centraal staan.
Menselijker
De nieuwe campagne van SNS Bank volgt op een periode waarin de dienstverlening bij de bank op veel punten is verbeterd, aldus het persbericht. Arie Koornneef, directeur marketing:
“We zijn toegankelijker, eenvoudiger en menselijker geworden. Een bank met meer in plaats van minder mogelijkheden.”
Ook de website is verbeterd. De site, het screenshot staat hieronder, mag als enige financiële website in Nederland het predikaat ‘drempelvrij’ dragen voor de mate van toegankelijkheid voor (visueel) gehandicapten.
Eenvoudiger
SNS Bank heeft naast investeringen in de distributiekracht ook het productassortiment vereenvoudigd. Koornneef: “Het assortiment voor onder meer sparen en verzekeren is overzichtelijker en transparanter geworden. Zo hebben we het aantal spaarvarianten teruggebracht naar zes.”
Via een klantenraad, online SNS Community en een continue online klanttevredenheidsonder-zoek onderhoudt SNS Bank al enige tijd nauw contact met haar klanten. Koornneef:
“De reacties hieruit zijn zeer waardevol en dragen er aan bij dat klanten bij SNS Bank zelf bepalen hoe, waar en wanneer zij hun bankzaken regelen. Sommige klanten hebben behoefte aan hulp of advies. Daarvoor kunnen ze terecht bij onze adviseurs in het groeiend aantal winkels. Deze collega’s geven daarbij ook internetcursussen voor klanten die graag de overstap naar internetbankieren willen maken, maar dat nog niet kunnen.”
Credits
Creatie campagneconcept: Pim Gerrits, Krista Rozema, Erik Kessels
Strategie: Matthijs de Jongh, Erik Kessels
Productie: Pieter Leendertse en Maud Klarenbeek
Regisseur: Simone van Dusseldorp
DOP: Rob Hodselmans
Productiehuis: Fatfred’s
Post productie: The Ambassadors
Title design: Paul Freeth
Fotografie: Wil van Eersel
Sound design/ geluid: wave.
Online: .Bone/ Joost van Liempt
Verantwoordelijk bij klant: Matthieu Abrahams, Geke Braakman, Rachel Grezel
Via deze url kun je rondneuzen in de nieuwe campagne. Je vindt er onder anderen de drie tv-commercials.
Denk de SNSbank misschien dat al hun klanten debiele wezens zijn die het normale leven niet aankunnen? Iemand die tot 3x toe z’n zoontje verliest: goed idee om dat communiceren in deze tijd van kinderen die ontvoerd, verkracht en vermoord worden! En dan die aanrijding… Als jullie vinden dat klanten zo rondrijden geef ze dan een SNS sticker voor op de auto, dan blijf ik uit de buurt!
Erg positief om je klanten zo neer te zetten! Echt een? bank die je? al je geld zou toe vertrouwen…
@Maarten: Waren er ook dingen aan de campagne die je wél aanspraken?
Als je in de schuldsanering zit, kan je geen spaarrekening openen bij de sns bank. Leg mij eens uit wat het risico is van sparen? Beter voor haar klanten? Laat je nakijken sns.
@Matthijs: ik denk absoluut dat het goed is dat de banken eens vanuit de klant gaan denken. Wat willen consumenten nou echt als het op de geldzaken aankomt? Ik denk alleen dat het beeld daarvoor wel realistisch moet zijn.
Bovendien blijkt ook vaak dat ze wel leuk communiceren dat ze zo gemakkelijk zijn, maar de praktijk dit absoluut niet waar maakt…
Zie net op NL3 dat ook Filemon er een beetje een naar gevoel bij krijgt…. 😉
@ Maarten de Groot: SNS probeert een gewoon gezin neer te zetten. Of het gemiddelde, gewone gezien, althans de man daarvan, zijn zoon vergeet in de IKEA en op diezelfde dag een fietser aanrijdt: ik weet het niet. Realistisch zou misschien wat te saai zijn…..
Buiten dat ik niet wist dat KesselsKramer nog bestond is het erg vermoeiend om de zoveelste ‘lekker menselijk’ campagne tegenmoet te zien.
Het bureau dat middelmatigheid tot een trend heeft verheven lijkt totaal te zijn uit geput.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!