Wasmachines aan de muur en virtuele ramen

24 april 2010, 07:17

Wekelijks hier een overzicht van opmerkelijke innovaties, creatieve uitingen en start-ups op Idealize. Deze week: virtuele ramen, de speakers van de toekomst, de wasmachine aan de muur en MyFord Touch.

Wanneer we ’s ochtends ontwaken, zien we altijd hetzelfde uitzicht vanuit onze slaapkamerramen. Hetzelfde geldt voor het moment dat we onze woonkamer binnenlopen. Voor diegene die vindt dat het panorama rondom zijn huis tegenvalt, moet misschien Winscape aanschaffen. Het Amerikaanse Rational Craft kan met deze software een tv-plasmascherm in een virtuele raam veranderen: zo kun je ’s ochtends het uitzicht op de Golden Gate Bridge of een onderwaterwereld bewonderen.

Speakers

Een andere innovatie waarmee we mogelijk in de toekomst ons huis mooier kunnen maken, zijn vernieuwde speakersets voor bij onze iPod of geluidsinstallatie. Speaker-leverancier Logitech gaf studenten van de Brigham University de opdracht om met de speakers van de toekomst te komen. De design-academici kwamen met een aantal strak en origineel vormgegeven speakers, waarvan een enkeling een extra functionaliteit bevatte. Bijvoorbeeld een verborgen sleuf waarin bedrading weggestopt kan worden.

Wasmachines

Onze huidige logge, zware wasmachines maken ons huis er momenteel ook niet mooier op. Dat is niet zo’n groot probleem als je een ruime woning hebt, maar wel wanneer je een klein eenpersoonshuishouden hebt. Ontwerpers van Electrolux ontwikkelden daarom de de SHINE-collectie: een serie van twee lichte, keramieken wasmachines, waarvan er één aan de muur op te hangen is.

Autonavigatie

Tenslotte onze auto: Ford heeft een navigatiesysteem ontwikkeld, waarmee autorijders de route kunnen kiezen die zo min mogelijk brandstof vergt. Het touch screen systeem, MyFord Touch genoemd, berekent de route op basis van historische en realtime-gegevens. In het artikel geven we tegelijkertijd een overzicht van een aantal andere type navigatiesystemen.

Sebastiaan van Essen
Content Marketing Manager bij -

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!