Mark Earls op TheNextWeb Conference 2010
Van 27 tot en met 29 april dient het terrein van de Amterdamse Westergasfabriek wederom als locatie voor TheNextWebConference. Het is alweer de vijfde editie, de organisatie verwacht 1000 bezoekers (maximale capaciteit is 1100) en de eerste sprekers, waaronder Timothy Feriss (4-Hour Workweek), zijn al aangekondigd. Aan de line-up kan sinds vandaag Mark Earls, auteur van het marketing boek ‘Herd’, worden toegevoegd. Marketingfacts is trots mediapartner, bekijk hier hoe je met 35 procent korting aanwezig kunt zijn op TheNextWeb Conference. Hieronder meer over Mark Earls:
Mark Earls deed het met “HERD” aardig in de internationale kritieken. Earls werd methet boek beschreven als “Malcolm Gladwell on Speed” (door The Guardian), het boek was volgens The Spectator “an essential guide to the new media landscape” en The Times meende dat het boek “one of the 5 sexiest ideas in politics today” zou zijn. En ook: “This book is a must. Once you have read it you will understand why Mark Earls is regarded as a marketing guru.” De Nederlandse vertaling (”De ultieme kudde”) wordt 16 april verwacht. Uit de omschrijving:
“De aanname dat mensen individualistisch zijn loopt als een rode draad door onze cultuur. Recente ontdekkingen van vooraanstaande hersen- en gedragswetenschappers wijzen er echter op dat we veel minder zelfstandig zijn dan we graag willen denken. Sterker nog: wij zijn de meest dominante diersoort ter wereld geworden juist omdát we zo weinig individualistisch zijn.”
Hieronder een boekintroductie van Mark Earls zelf op YouTube, uit december 2007 alweer (hij zal er nog wel wat grijzer op geworden zijn):