DSBTheMovie – De tweede ronde

24 februari 2010, 14:23

DSBTheMovie, het filmproject waarbij zonder budget en met behulp van de vrijwillige medewerking van het Nederlandse publiek een film wordt gemaakt, is op zoek naar extra regisseur, acteurs, geluidstechnici en cameramensen. Afgelopen donderdag sloot de inzendtermijn voor filmbijdragen, maar er blijken te weinig inzendingen te zijn om de film af te maken. De initiatiefnemers hebben daarom besloten een nieuwe ronde te starten. Op 21 februari sloot de inzendtermijn voor de ingeschreven groepen. Druppelsgewijs kwamen er tegen het weekend al veel inzendingen binnen. Bij een uitgebreide inventarisatie bleek dit tekort te zijn. Veel groepen hebben zich op het laatste moment afgemeld en enkelen hebben ook niets meer van zich laten horen.

Deze fase in het crowdsource proces is de lastigste fase. Wanneer een groep zich heeft aangemeld krijgen ze van ons drie scripts voor drie verschillende scenes. Vanaf dat moment moeten wij het loslaten want de groepen moeten druk aan de slag met het zoeken van locaties, repeteren, acteren, opnemen en monteren. We begonnen met veel enthousiast aangemelde groepen, maar het bleek dat een groot aantal daarvan zich vergist had in het werk dat er bij kwam kijken.

Nieuwe ronde, nieuwe kansen

Maandag is daarom besloten om een nieuwe ronde te starten. In de laatste maand zijn er steeds meer mensen betrokken geraakt bij het project die ook graag mee willen doen. Die kans krijgen ze nu. Ook de bestaande groepen die al een bijdrage hebben geleverd, staan te popelen om nog een paar scenes te doen. Groepen kunnen zich nu weer aanmelden op de website via http://www.dsbthemovie.nl/meedoen . Na inschrijving ontvangen zij dezelfde dag nog de scripts zodat ze meteen aan de slag kunnen. De nieuwe deadline voor het aanleveren van de video’s is voorlopig gesteld op 22 maart.

Mooie kans voor marketeers

Iedereen die meewerkt aan de film wordt uitgebreid vermeld in de credits. Wil je met jouw bedrijf ook in de picture komen, meld je dan aan voor dit leuke project.

Een voorbeeld van enkele huzarenstukjes die al binnen zijn:

Jan Willem Alphenaar is trainer en consultant voor het inzetten van LinkedIn voor marketing en advertising. Als LinkedIn Trainer traint hij organisaties in Europa. Met zijn bedrijf Next Business Academy ondersteunt hij organisaties op het gebied van Social Selling, Advertising, Lead Generation en Content Marketing. Hij schreef meerdere (e-)boeken over social media. Begin 2016 ontwikkelde hij het P.E.A.S. (c) Model voor Social Selling met LinkedIn. Ondertussen wordt deze aanpak door meer dan 210 (inter-)nationale organisaties toegepast.

Categorie
Tags

2 Reacties

    Wak

    Dit project is te treurig voor woorden.

    Een film maak je met creative bezielende mensen. Niet op een manier alsof je een onderzoeks bureau bent. Even Jan en alleman een stukje laten maken, een ‘extra’ regisseur (?) vragen, etc.

    Maak een powerpoint presentatie. Dat is er voor de middelmaat en kan makkelijk gemaakt worden met een copy paste techniek.

    Het resultaat is typisch hierdoor.

    zou mooi zijn als je in Nederland zo makkelijk mensen kon ontslaan als in het filmpje.


    25 februari 2010 om 22:53
    Jan Willem Alphenaar

    he leuk, een anonieme reactie. Rara van wie zou die zijn 🙂


    26 februari 2010 om 09:32

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!