Le Web 2009: Tony Hsieh (CEO Zappos.com) over happiness als drijfveer

Le Web 2009: Tony Hsieh (CEO Zappos.com) over happiness als drijfveer

“Zappos.com is really about delivering happiness.” Tony Hsieh van Zappos.com (nu onderdeel van Amazon) verkocht eerder een bedrijf aan een grote jongen: in 1998 deed hij Link Exchange van de hand aan Microsoft omdat de bedrijfscultuur hem totaal niet meer aansprak.

Het verhaal van Zappos.com is vaak verteld: kijk ook dit interview met Brian Kalma, director of user experience bij Zappos.com. Als Hsieh Zappos.com opnieuw mocht opzetten, dan zou hij beginnen met ‘commitable’ core values. Hsieh legde het publiek op Le Web een framework voor over geluk. Want, is het idee van Hsieh, dat is eigenlijk de enige echte drijfveer van mensen. Inspirerende presentatie, hierboven op video.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 1 reacties op dit artikel

  • @Matthijs Thanks voor de preso. Erg inspirerend.

    Hele marketingbudget van zappos.com gaat blijkbaar in de site zitten, service en de klantervaring. Mooie gedachte voor een webwinkel. Alles om 'happiness' bij consumenten te verhogen over zappos.com

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.