TEDxAmsterdam bedankt!

TEDxAmsterdam bedankt!

{title}

TedxAmsterdam. De hele dag live vanaf het Koninklijk Instituut voor de Tropen in Amsterdam. In bovenstaande livestream: het volledige programma’s. Volg het via Twitter met hashtag #tedxams. Marco Derksen zit topless in de zaal, Gijsbregt Brouwer en ik doen van sommige talks verslag ;)

Update: TEDxAmsterdam is inmiddels voorbij, de eerste video’s, foto’s en verslagen staan online. Jim Stolze en de rest van de organisatie, bedankt voor een fantastisch event!


Geplaatst in

Delen



Er zijn 20 reacties op dit artikel

  • Dank voor deze stream, top!

    geplaatst op
  • wat een goede service is dit zeg!!

    geplaatst op
  • Erg leuk deze stream, onder het werk aan het luisteren :-)
    Zo ben je dr toch nog een beetje bij.

    geplaatst op
  • Mijn collega Vincent Smedinga heeft de TedxAms Event Mashup in elkaar gezet: volg alle tweets, blogposts en foto's vanuit Tedx live via http://tedxams.eventmashup.nl/tedx-amsterdam.11.lynkx

    geplaatst op
  • Bedankt voor een hele dag goede beelden van TEDXAMS. Ik heb een top dag gehad!

    geplaatst op
  • Jim en alle andere mensen achter TEDxAmsterdam, dank voor een prachtige dag!

    geplaatst op
  • Voor wie #TEDxAms vandaag heeft gemist, hoogtepunten zijn inmiddels te bekijken via http://www.youtube.com/tedxams

    geplaatst op
  • overall mening #TEDxAMS: erg mooie sprekers gezien/gehoord, sommigen slecht. rapportcijfer: 8! Volgens jaar een 9? (train de sprekers graag)

    geplaatst op
  • @Edo: in mijn optiek waren er geen slechte sprekers; een aantal jonge mensen waren wellicht wat zenuwachtig, maar dat mag in zo'n zaal en voor zo'n publiek.

    Mijn favoriete 3 presentaties van #TEDxAms vandaag (naast muziek van Karsu Dönmez): Christien Meindertsma, Hans Aarsman en Bjarke Ingels.

    geplaatst op
  • Ik heb de hele dag geluisterd/gekeken, maar heb alleen maar voor de hand liggende open deuren waargenomen.

    geplaatst op
  • @Rene: heb je ook de presentaties van Meindertsma, Aarsman en Ingels gezien? Naast de vibe die er in de zaal aanwezig was, waren het deze pareltjes die TEDxAms tot een uniek congres maken waarbij je nu eens verder kijkt dan de geijkte presentaties van vakgenoten. Verfrissend en inspirerend!

    geplaatst op
  • Prachtig event, organisatie: meer dan bedankt.

    Ik denk inderdaad dat aanwezigheid echt een pré was om alles mee te krijgen. Ook heb ik geen echt slechte sprekers gezien, hoewel er een paar bij zaten die niet echt top waren. Maar zelfs de slechte vond ik doorgaans beter dan de gemiddelde op een gemiddeld event.

    Hans Aarsman wat inderdaad top, Bjarke Ingels vond ik de beste en van Rabbijn Soetendorp kreeg ik een brok in de keel.

    Ook Louise Vet was erg goed (kom allemaal bij ons poepen...) en Marcel Dicke was ook grappig met zijn insecten (vooral indrukwekkend dat we in Nederland wettelijke aantallen hebben voor het aantal insectendelen in b.v. tomatensoep en chocolade). Gerhard Knies is een fantastisch programma, jammer dat de man niet kan presenteren.

    Prachtig vond ik ook de combinatie van alles. Sprekers die spraken over insecten eten met vervolgens hapjes met insecten. Merlijn Twaalfhoven die sprak over het overschrijden van de grens tussen kunst en het hedendaagse leven en vervolgens begonnen mensen op het eind te zingen. Die combinaties waren.... WAUW.

    geplaatst op
  • @rene, 'open deuren' is in deze een erg mooie woordkeuze! Heb je de 'open deuren' toespraak van Rabbijn Soetendorp gemist?

    geplaatst op
  • Een aantal interessante sprekers, een leuk event. Maar ik snap niet waarom er zoveel aandacht wordt geschonken voor dit niet-marketing event op een marketingblog? Er zijn veel meer 'hardcore' marketingevents in Nederland waar veel minder aandacht aan wordt gegeven.

    geplaatst op
  • @Peter: omdat de meeste hardcore marketing events niet 1/100e van het niveau halen van deze sprekers. Dan heb je enkel mensen die zeggen: dat is toch al allemaal bekend? Niets nieuws.

    Inspiratie haal je juist van buiten je branche.

    Oh, en het is natuurlijk wel hard core marketing, marketing puur sang. Het gaat namelijk om ideeën, en marketing nieuwe stijl is het verspreiden van ideeën, niets meer, niets minder.

    geplaatst op
  • @Bas
    Dan ben ik benieuwd of er binnenkort ook andere niet-marketing events zo overvloedig in de picture komen, lijkt me leuk!
    Toch blijft dit online live volgen een beetje overdreven. Ted.com staat echt al jaren vol met gave filmpjes die je kunt kijken wanneer het je uitkomt en dan is er eindelijk een 'franchise versie' in Nederland (de goodie-bag viel helaas in het niet in vergelijking met de VS) en dan is het meteen een dag voorpaginanieuws en zit je in een zaal vol met de usual suspects.
    Doet me een beetje denken dan de eerste Starbucks. Daar stonden mensen bij de opening ook een uur in de rij voor een kop koffie.

    geplaatst op
  • @Peter: goodie bag kan ik niet over oordelen, ik was redelijk laat weg en ze waren OP...

    Ja, live volgen, ik had het ook niet gedaan. Kan ik de focus niet voor opbrengen. Maar het programma op zich was meer dan de moeite waard. Zaal zat overigens echt niet vol met de usual suspects, echt niet. Normaal ken ik bij een 'standaard' event meer dan 50% van de mensen. Nu heb ik denk ik 30 bekenden gezien, waarvan er 5 als organisatie en 15 als pers aanwezig waren. Ik heb onwijs boeiend gesprek gehad met een promovendus die echt een 100% andere blik had op wat de goede en de mindere lezingen waren van de dag, heerlijk mee kunnen praten, met respect, over waarom we anders naar bepaalde zaken keken. Dat is een verruiming van mijn wereld.

    En er komen hier vaker niet direct 'traditionele marketing' events aan bod. Digitaal-Werven van mij is meer arbeidsmarkt en recruitment, maar ja, dat is dan voor velen weer minder boeiend. Ik heb recent ook over Covey & Covey geschreven, leiderschap, ook niet heel uitgebreid gelezen moet ik zeggen. Ben benieuwd of als we verslag doen van WCIT of dat in goede aarde gaat vallen.

    geplaatst op
  • @René @Peter - TEDx-feestje vieren hier is nix mis mee. Maar qua moi is het een feestje van de arremoe (letterlijk, een crisis-party!), dat denk ik daarom het beste tot zijn recht komt. Er is om de drommel wel wat beters te doen. En, Bas, wat betreft "marketing nieuwe stijl is het verspreiden van ideeën, niets meer, niets minder" -- okee?! Ennuh!?

    geplaatst op
  • zie http://www.waarzijnwemeebezig.nl

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.