TEDxAmsterdam bedankt!

20 november 2009, 21:19

{title}

TedxAmsterdam. De hele dag live vanaf het Koninklijk Instituut voor de Tropen in Amsterdam. In bovenstaande livestream: het volledige programma’s. Volg het via Twitter met hashtag #tedxams. Marco Derksen zit topless in de zaal, Gijsbregt Brouwer en ik doen van sommige talks verslag 😉

Update: TEDxAmsterdam is inmiddels voorbij, de eerste video’s, foto’s en verslagen staan online. Jim Stolze en de rest van de organisatie, bedankt voor een fantastisch event!

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

23 Reacties

    Frank Rozendaal

    Dank voor deze stream, top!


    20 november 2009 om 10:22
    loket

    wat een goede service is dit zeg!!


    20 november 2009 om 11:05
    liset van Glabbeek

    Erg leuk deze stream, onder het werk aan het luisteren 🙂

    Zo ben je dr toch nog een beetje bij.


    20 november 2009 om 12:19
    Corine

    Bedankt voor een hele dag goede beelden van TEDXAMS. Ik heb een top dag gehad!


    20 november 2009 om 13:01
    media

    Jim en alle andere mensen achter TEDxAmsterdam, dank voor een prachtige dag!


    20 november 2009 om 19:45
    edo@edovansanten.nl

    overall mening #TEDxAMS: erg mooie sprekers gezien/gehoord, sommigen slecht. rapportcijfer: 8! Volgens jaar een 9? (train de sprekers graag)


    20 november 2009 om 20:39
    Rene

    Ik heb de hele dag geluisterd/gekeken, maar heb alleen maar voor de hand liggende open deuren waargenomen.


    21 november 2009 om 08:45
    media

    @Rene: heb je ook de presentaties van Meindertsma, Aarsman en Ingels gezien? Naast de vibe die er in de zaal aanwezig was, waren het deze pareltjes die TEDxAms tot een uniek congres maken waarbij je nu eens verder kijkt dan de geijkte presentaties van vakgenoten. Verfrissend en inspirerend!


    21 november 2009 om 09:06
    chi666

    Prachtig event, organisatie: meer dan bedankt.

    Ik denk inderdaad dat aanwezigheid echt een pré was om alles mee te krijgen. Ook heb ik geen echt slechte sprekers gezien, hoewel er een paar bij zaten die niet echt top waren. Maar zelfs de slechte vond ik doorgaans beter dan de gemiddelde op een gemiddeld event.

    Hans Aarsman wat inderdaad top, Bjarke Ingels vond ik de beste en van Rabbijn Soetendorp kreeg ik een brok in de keel.

    Ook Louise Vet was erg goed (kom allemaal bij ons poepen…) en Marcel Dicke was ook grappig met zijn insecten (vooral indrukwekkend dat we in Nederland wettelijke aantallen hebben voor het aantal insectendelen in b.v. tomatensoep en chocolade). Gerhard Knies is een fantastisch programma, jammer dat de man niet kan presenteren.

    Prachtig vond ik ook de combinatie van alles. Sprekers die spraken over insecten eten met vervolgens hapjes met insecten. Merlijn Twaalfhoven die sprak over het overschrijden van de grens tussen kunst en het hedendaagse leven en vervolgens begonnen mensen op het eind te zingen. Die combinaties waren…. WAUW.


    21 november 2009 om 10:12
    Arthur Herpel

    @rene, ‘open deuren’ is in deze een erg mooie woordkeuze! Heb je de ‘open deuren’ toespraak van Rabbijn Soetendorp gemist?


    21 november 2009 om 11:09
    Peter Igcop

    Een aantal interessante sprekers, een leuk event. Maar ik snap niet waarom er zoveel aandacht wordt geschonken voor dit niet-marketing event op een marketingblog? Er zijn veel meer ‘hardcore’ marketingevents in Nederland waar veel minder aandacht aan wordt gegeven.


    21 november 2009 om 12:42
    chi666

    @Peter: omdat de meeste hardcore marketing events niet 1/100e van het niveau halen van deze sprekers. Dan heb je enkel mensen die zeggen: dat is toch al allemaal bekend? Niets nieuws.

    Inspiratie haal je juist van buiten je branche.

    Oh, en het is natuurlijk wel hard core marketing, marketing puur sang. Het gaat namelijk om ideeën, en marketing nieuwe stijl is het verspreiden van ideeën, niets meer, niets minder.


    21 november 2009 om 12:50
    Peter Igcop

    @Bas

    Dan ben ik benieuwd of er binnenkort ook andere niet-marketing events zo overvloedig in de picture komen, lijkt me leuk!

    Toch blijft dit online live volgen een beetje overdreven. Ted.com staat echt al jaren vol met gave filmpjes die je kunt kijken wanneer het je uitkomt en dan is er eindelijk een ‘franchise versie’ in Nederland (de goodie-bag viel helaas in het niet in vergelijking met de VS) en dan is het meteen een dag voorpaginanieuws en zit je in een zaal vol met de usual suspects.

    Doet me een beetje denken dan de eerste Starbucks. Daar stonden mensen bij de opening ook een uur in de rij voor een kop koffie.


    21 november 2009 om 13:09
    chi666

    @Peter: goodie bag kan ik niet over oordelen, ik was redelijk laat weg en ze waren OP…

    Ja, live volgen, ik had het ook niet gedaan. Kan ik de focus niet voor opbrengen. Maar het programma op zich was meer dan de moeite waard. Zaal zat overigens echt niet vol met de usual suspects, echt niet. Normaal ken ik bij een ‘standaard’ event meer dan 50% van de mensen. Nu heb ik denk ik 30 bekenden gezien, waarvan er 5 als organisatie en 15 als pers aanwezig waren. Ik heb onwijs boeiend gesprek gehad met een promovendus die echt een 100% andere blik had op wat de goede en de mindere lezingen waren van de dag, heerlijk mee kunnen praten, met respect, over waarom we anders naar bepaalde zaken keken. Dat is een verruiming van mijn wereld.

    En er komen hier vaker niet direct ’traditionele marketing’ events aan bod. Digitaal-Werven van mij is meer arbeidsmarkt en recruitment, maar ja, dat is dan voor velen weer minder boeiend. Ik heb recent ook over Covey & Covey geschreven, leiderschap, ook niet heel uitgebreid gelezen moet ik zeggen. Ben benieuwd of als we verslag doen van WCIT of dat in goede aarde gaat vallen.


    21 november 2009 om 15:02

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief