TIME: Hoe Twitter ons leven verandert

5 juni 2009, 05:07

{title}‘How Twitter will’ was gisteren een trending topic op Twitter. Velen hebben het artikel ‘How Twitter Will Change the Way We Live’ van TIME Magazine’s Steven Johnson inmiddels al gevonden. Hier voor de geschiedenis; ga er maar even voor zitten. Want dit is je tijd meer dan waard.

Nog even voor de bladenmakers/marketeers/uitgevers. Dit is een gouden greep. Een iPhone op de voorkant van je magazine (commerciële deal met Apple?). Met daarop een tweet van de meest gehypede online dienst van dit moment. Gekoppeld aan een stevig, weldoordacht achtergrondverhaal (nog inhoud óók) over die meest gehypede dienst dat voor iedereen te begrijpen is en nergens echt ‘techy’ wordt. Vervolgens laat je dat geweldige verhaal weer tweeten door de auteur, die 594.613 followers heeft op Twitter. Er ontstaat buzz. Veel buzz.

{title}

Chris Anderson schrijft: “This is one of the cleverest magazine covers I’ve seen in a long time. My favorite writer on my favorite social media service served up on my favorite gadget. Striking image and brilliant marketing concept all in one.”

Voorbeeld van een interessante analyse in het artikel:

”Websites that once saw their traffic dominated by Google search queries are seeing a growing number of new visitors coming from “passed links” at social networks like Twitter and Facebook.”

En ook, maar zo kunnen we wel even doorgaan:

”As the tools have multiplied, we’re discovering extraordinary new things to do with them. Last month an anticommunist uprising in Moldova was organized via Twitter. Twitter has become so widely used among political activists in China that the government recently blocked access to it, in an attempt to censor discussion of the 20th anniversary of the Tiananmen Square massacre. A service called SickCity scans the Twitter feeds from multiple urban areas, tracking references to flu and fever. Celebrity Twitterers like Kutcher have directed their vast followings toward charitable causes (in Kutcher’s case, the Malaria No More organization).”

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!