SpinAwards 2007: 58 nominaties!

10 maart 2008, 20:49

In het jubileumjaar van de SpinAwards, zijn door de vakjury’s van de SpinAwards 58 nominaties gekozen. Deze nominaties werden dit jaar gekozen uit het recordaantal van 444 inzendingen. Vorig jaar waren dit 37 nominaties uit 305 inzendingen. Bij de makers gaan ACHTUNG! en Euro RSCG (waarvan 3x 4D en 1x Euro RSCG Amsterdam) aan kop met ieder maar liefst 4 nominaties. LEMZ, Qi-Ideas, On. en Selmore volgen met 3 nominaties. Bij de opdrachtgevers is dit jaar sprake van een enorme spreiding, waarbij het grote aantal non-profit opdrachtgevers opvalt. Koploper bij opdrachtgevers qua aantal is Unilever met 3 nominaties.

Ook dit jaar zullen de genomineerden hun case persoonlijk toelichten. Op 19 en 20 maart 2008 krijgen zij tijdens de SpinAwards Inspiration Days in Pakhuis de Zwijger de kans om zich met hun werk aan de jury en bezoekers te presenteren. Naast de presentaties van de genomineerden, kunnen de bezoekers genieten van een tweedaags programma tjokvol workshops, lezingen, demo’s en nog veel meer inspirerende activiteiten. Dankzij de sponsors is ook dit jaar het programma gratis toegankelijk.

Bestuursvoorzitter Stephan Fellinger: “De SpinAwards Inspiration Days worden een nog veel groter evenement dan voorgaande jaren en zijn een must voor iedereen die werkzaam is binnen de interactieve communicatie-industrie. We hebben dit jaar de primeur van een tweedaags programma. Voor opdrachtgevers zijn de twee dagen een perfecte manier om ideeën op te doen en de beste bureaus aan het werk te zien. Voor de bureaus zelf, is het een ideale manier om door collega’s geïnspireerd te worden, maar ook een unieke kans om de concurrenten aan het werk te zien. Voor bezoekers is het vooral een manier om in korte tijd helemaal bijgepraat te worden op het gebied van het meest inspirerende interactieve werk van Nederland.”

Op 3 april 2008 worden de uiteindelijke winnaars bekendgemaakt tijdens de SpinAwards Night.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    media

    Moet ik natuurlijk wel ook de nominaties voor de SpinAwards geven:

    Beste webconcept

    Symbaloo, door Media Embassy

    Onitsuka Tiger – Made Of Japan, door Woedend!

    The Hunt, door Euro RSCG 4D

    nrcnext.nl, door Clockwork

    Clipcaster door BrandBase

    Canon EOS 400D, door MediaCatalyst

    Beste online campagne

    Wendy’s Wereld door Agency.com

    WK webcamzitten 2007 door Qi-Ideas

    Nederlands Online Film Festival 2007 door Pool

    Max de Hacker door Info Support

    L.A.A.F. door Selmore

    HEMA Rube Goldberg Viral door CCP

    Beste crossmedia campagne

    The ICT Job door Euro RSCG/Rhinofly

    Speel Goed Met Geld door NOISE

    Iedereen = designer door LEMZ

    AXE BomChickaWahWah door Media Republic

    Monkeymurdermystery door ON.

    Echte resultaten van de vrouwen van Dove door LEMZ

    Burendag 2007 door Lemz

    Lipton Disc Golf 2007 door Media Republic

    53J8 door S-W-H

    Heineken Speakerkratjes door Qi-Ideas

    Beste mobiele concept

    Cadeaucode.nl door HBMEO

    Monkeymurdermystery door ON.

    Hyves Roomware Gallery door Alchemyst

    bliin -your ‘where’ to the web door bliin

    Mobile coffin door Ogilvy Amsterdam

    Beste gaming concept

    The Hunt door Euro RSCG 4D

    Monkeymurdermystery door ON.

    Frequentie 1550 door Waag Society

    Beste interactieve video concept

    TMF Reaction webcamapplicatie door MTV Networks Productions

    VPRO White Noise eTV applicatie door Chellomedia

    Wendy’s Wereld door Agency.com

    Millionaire the film door Redurban

    Interactieve commercial RaboMobiel door Stoneroos

    Krezip Music Box door ACHTUNG!

    Beleef de lente door Mobillion B.V.

    Beste design

    Volkswagen DriveIn door ACHTUNG!

    Seduction by Light door Tribal DDB Worldwide

    The Hunt door Euro RSCG 4D

    Bavaria Biertour door ACHTUNG!

    Heldere kijk op Schiphol door ACHTUNG!

    Beste content

    Bomvol door ReadersHouseHearst & Born05

    Contactvertising door Black Magic Marker

    Max de Hacker door Wefilm Info Support

    L.A.A.F. door Selmore

    Enterprise het Ondernemersspel door GamesFactoryOnline/Ranj

    Willen Weten door Selmore

    Millionaire the film door Redurban

    Beste innovatie

    Tunin.FM Mobile Digital Radio door Mobilaria

    Mobile Touch Stratego door TNO

    Heineken Delivery Men door Qi-Ideas

    Grolsch stuurt 864 regisseurs de wei in door Initiative / digilogue

    GameStudio door IJsfontein

    Beste media-inzet

    Seeing is believing door Universal Media B.V.

    Puma French 77 door Zed digital

    o.b. Beachvolleybal Game door digilogue

    Champix door OMD

    Gisteravond op Twitter al volop discussie over de nominaties. Iha was men niet onder de indruk. Algemene tendens lijkt ook dat de kwaliteit in de breedte afneemt. Is er onvoldoende kwaliteit? Meer vraag dan aanbod waardoor we wellicht te druk met z’n allen te druk zijn en niet meer toekomen aan echt creatieve concepten?


    11 maart 2008 om 04:44

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!