SpinAwards 2007: 58 nominaties!
In het jubileumjaar van de SpinAwards, zijn door de vakjury’s van de SpinAwards 58 nominaties gekozen. Deze nominaties werden dit jaar gekozen uit het recordaantal van 444 inzendingen. Vorig jaar waren dit 37 nominaties uit 305 inzendingen. Bij de makers gaan ACHTUNG! en Euro RSCG (waarvan 3x 4D en 1x Euro RSCG Amsterdam) aan kop met ieder maar liefst 4 nominaties. LEMZ, Qi-Ideas, On. en Selmore volgen met 3 nominaties. Bij de opdrachtgevers is dit jaar sprake van een enorme spreiding, waarbij het grote aantal non-profit opdrachtgevers opvalt. Koploper bij opdrachtgevers qua aantal is Unilever met 3 nominaties.
Ook dit jaar zullen de genomineerden hun case persoonlijk toelichten. Op 19 en 20 maart 2008 krijgen zij tijdens de SpinAwards Inspiration Days in Pakhuis de Zwijger de kans om zich met hun werk aan de jury en bezoekers te presenteren. Naast de presentaties van de genomineerden, kunnen de bezoekers genieten van een tweedaags programma tjokvol workshops, lezingen, demo’s en nog veel meer inspirerende activiteiten. Dankzij de sponsors is ook dit jaar het programma gratis toegankelijk.
Bestuursvoorzitter Stephan Fellinger: “De SpinAwards Inspiration Days worden een nog veel groter evenement dan voorgaande jaren en zijn een must voor iedereen die werkzaam is binnen de interactieve communicatie-industrie. We hebben dit jaar de primeur van een tweedaags programma. Voor opdrachtgevers zijn de twee dagen een perfecte manier om ideeën op te doen en de beste bureaus aan het werk te zien. Voor de bureaus zelf, is het een ideale manier om door collega’s geïnspireerd te worden, maar ook een unieke kans om de concurrenten aan het werk te zien. Voor bezoekers is het vooral een manier om in korte tijd helemaal bijgepraat te worden op het gebied van het meest inspirerende interactieve werk van Nederland.”
Op 3 april 2008 worden de uiteindelijke winnaars bekendgemaakt tijdens de SpinAwards Night.
Moet ik natuurlijk wel ook de nominaties voor de SpinAwards geven:
Beste webconcept
Symbaloo, door Media Embassy
Onitsuka Tiger – Made Of Japan, door Woedend!
The Hunt, door Euro RSCG 4D
nrcnext.nl, door Clockwork
Clipcaster door BrandBase
Canon EOS 400D, door MediaCatalyst
Beste online campagne
Wendy’s Wereld door Agency.com
WK webcamzitten 2007 door Qi-Ideas
Nederlands Online Film Festival 2007 door Pool
Max de Hacker door Info Support
L.A.A.F. door Selmore
HEMA Rube Goldberg Viral door CCP
Beste crossmedia campagne
The ICT Job door Euro RSCG/Rhinofly
Speel Goed Met Geld door NOISE
Iedereen = designer door LEMZ
AXE BomChickaWahWah door Media Republic
Monkeymurdermystery door ON.
Echte resultaten van de vrouwen van Dove door LEMZ
Burendag 2007 door Lemz
Lipton Disc Golf 2007 door Media Republic
53J8 door S-W-H
Heineken Speakerkratjes door Qi-Ideas
Beste mobiele concept
Cadeaucode.nl door HBMEO
Monkeymurdermystery door ON.
Hyves Roomware Gallery door Alchemyst
bliin -your ‘where’ to the web door bliin
Mobile coffin door Ogilvy Amsterdam
Beste gaming concept
The Hunt door Euro RSCG 4D
Monkeymurdermystery door ON.
Frequentie 1550 door Waag Society
Beste interactieve video concept
TMF Reaction webcamapplicatie door MTV Networks Productions
VPRO White Noise eTV applicatie door Chellomedia
Wendy’s Wereld door Agency.com
Millionaire the film door Redurban
Interactieve commercial RaboMobiel door Stoneroos
Krezip Music Box door ACHTUNG!
Beleef de lente door Mobillion B.V.
Beste design
Volkswagen DriveIn door ACHTUNG!
Seduction by Light door Tribal DDB Worldwide
The Hunt door Euro RSCG 4D
Bavaria Biertour door ACHTUNG!
Heldere kijk op Schiphol door ACHTUNG!
Beste content
Bomvol door ReadersHouseHearst & Born05
Contactvertising door Black Magic Marker
Max de Hacker door Wefilm Info Support
L.A.A.F. door Selmore
Enterprise het Ondernemersspel door GamesFactoryOnline/Ranj
Willen Weten door Selmore
Millionaire the film door Redurban
Beste innovatie
Tunin.FM Mobile Digital Radio door Mobilaria
Mobile Touch Stratego door TNO
Heineken Delivery Men door Qi-Ideas
Grolsch stuurt 864 regisseurs de wei in door Initiative / digilogue
GameStudio door IJsfontein
Beste media-inzet
Seeing is believing door Universal Media B.V.
Puma French 77 door Zed digital
o.b. Beachvolleybal Game door digilogue
Champix door OMD
Gisteravond op Twitter al volop discussie over de nominaties. Iha was men niet onder de indruk. Algemene tendens lijkt ook dat de kwaliteit in de breedte afneemt. Is er onvoldoende kwaliteit? Meer vraag dan aanbod waardoor we wellicht te druk met z’n allen te druk zijn en niet meer toekomen aan echt creatieve concepten?