Microsoft biedt 45 miljard dollar voor Yahoo!

Microsoft biedt 45 miljard dollar voor Yahoo!
Microsoft heeft een bod gedaan van 44,6 miljard dollar op Yahoo, meldt RTL-Z. Na jaren van speculatie is het dan dus blijkbaar zo ver en gaan de twee grote concurrenten van Google samen de slag aan. Microsoft biedt een prijs van 63% boven de beurskoers van gisteren aldus het FD, een 'knock out bid, lijkt me. Techcrunch heeft de brief van Microsoft aan Yahoo gepubliceerd, waaruit blijkt dat er in het verleden gesprekken zijn geweest, maar Yahoo geen interesse had. Microsoft is het wachten zat en lanceert nu dus een vijandig bod.

Seth Godin heeft hier in het verleden al (als Yahoo kenner) zijn mening over gegeven, hij denkt dat de culturen te erg verschillen.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 16 reacties op dit artikel

  • @Bas: herinner je nog wat ik op 31 december voorspelde? ;-)

    geplaatst op
  • Vreemd dat Ask Now geen gerelateerde artikelen laat zien? Zie ook mijn artikel uit 2006 Microsoft-Yahoo deal in de maak?

    geplaatst op
  • Zal ik nu ook maar wat opties TomTom gaan kopen? Als het zo goed zit met de voorspellende waarde?

    geplaatst op
  • @Paul: die gerelateerde berichten komen nog, Ask Now heeft altijd wat tijd nodig om nieuwe berichten te indexeren.

    geplaatst op
  • @Bas: TomTom gaat ook nog verkocht worden voor het eind van het jaar ;-)

    geplaatst op
  • WOW! Het lijkt een onvermijdelijke stap te zijn, maar dat geldt hoofdzakelijk op strategisch vlak.

    Bij de eventuele overname van Yahoo! door Microsoft is het de uitdaging dat de innovativiteit blijft gehandhaafd en zelfs wordt verbeterd richting het niveau van Google. Daarvoor is een cultuur noodzakelijk waarin juist ruimte is voor ondernemerschap en innovativiteit; zonder de barrières die een grote en logge bureaucratische organisatie met zich meebrengt.

    Ik kijk met veel belangstelling uit naar de komende dagen en weken!

    geplaatst op
  • Hoe reageert Wall Street:

    (...) Based on afternoon trading Friday, here's how Wall Street scores a possible Microsoft-Yahoo merger: It's wonderful for Yahoo shareholders (up 5%), there's downside risk for Microsoft (down 2%), and it's no great shakes for Google (down 1.5%). (..)

    geplaatst op
  • Inmiddels zijn zijn de aandelen Yahoo! bijna 50% gestegen en lijken Microsoft en Google de verliezers op Wall Street:

    geplaatst op
  • Bezig met een analyse maar bij deze alvast wat kerncijfers:

    geplaatst op
  • Goed om eens de cijfers van de 3 reuzen naast elkaar te zetten. Aanvullend (en deels overlappend) zijn de analyses van Hitwise en Compete.

    geplaatst op
  • Ben eigenlijk nog op zoek naar cijfers van deze 3 in resp. Europa en Azie. Daarnaast zou het aardig zijn om wat meer inzicht te hebben in hun aktiviteiten op gebied van social media.

    geplaatst op
  • interessante cijfers Marco, vooral die winst per werknemer scheelt gigantisch. Nu snap ik ook het ongelofelijke potentieel dat Microsoft in Yahoo ziet.

    geplaatst op
  • Zojuist heeft Google een officiële reactie geplaatst op de voorgenomen overname van Yahoo! door Microsoft. Daarin halen ze stevig uit naar Microsoft:

    Could Microsoft now attempt to exert the same sort of inappropriate and illegal influence over the Internet that it did with the PC? While the Internet rewards competitive innovation, Microsoft has frequently sought to establish proprietary monopolies -- and then leverage its dominance into new, adjacent markets.


    Ook wil Google waarschuwen voor de negatieve gevolgen voor gebruikers en stelt alvast enkele vragen:

    Could the acquisition of Yahoo! allow Microsoft -- despite its legacy of serious legal and regulatory offenses -- to extend unfair practices from browsers and operating systems to the Internet? In addition, Microsoft plus Yahoo! equals an overwhelming share of instant messaging and web email accounts. And between them, the two companies operate the two most heavily trafficked portals on the Internet. Could a combination of the two take advantage of a PC software monopoly to unfairly limit the ability of consumers to freely access competitors' email, IM, and web-based services? Policymakers around the world need to ask these questions -- and consumers deserve satisfying answers.

    geplaatst op
  • Microsoft laat er geen gras over groeien en noemt in een reactie terug dat Google (te) dominant is, zowel als zoekmachine als online advertentiebedrijf:

    Today, Google is the dominant search engine and advertising company on the Web. Google has amassed about 75 percent of paid search revenues worldwide and its share continues to grow. According to published reports, Google currently has more than 65 percent search query share in the U.S. and more than 85 percent in Europe. Microsoft and Yahoo! on the other hand have roughly 30 percent combined in the U.S. and approximately 10 percent combined in Europe.

    Microsoft is committed to openness, innovation, and the protection of privacy on the Internet. We believe that the combination of Microsoft and Yahoo! will advance these goals.

    geplaatst op
  • "Microsoft is committed to openness, innovation, and the protection of privacy on the Internet."

    Tsja, dat is denk ik wel de minst geloofwaardige quote die ik hier zie staan. MS (maar ook Google) beschermen hun business waar mogelijk en proberen maximaal een machtspositie te verkrijgen.

    Maar goed, het lijkt erop dat het moddergooien tussen Google en MS nu echt begonnen is.

    geplaatst op
  • Lees net dat Google Yahoo hulp biedt tegen Microsoft; het gevecht lijkt inderdaad te zijn begonnen.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.