VNU Media lanceert online marketing gids

30 januari 2008, 10:24

VNU Media lanceert vandaag haar derde nieuwe online initiatief in drie maanden: marketingdirectory.nl. De nieuwe site biedt een compleet online overzicht van ondernemingen die werkzaam zijn in de marketing- en communicatiebranche en is primair toegesneden op de informatiebehoefte van marketing- en communicatieprofessionals aldus het persbericht.

Ruim een derde van de circa 100.000 marketeers in Nederland, zo blijkt uit onderliggend onderzoek, is continue op zoek naar nieuwe leveranciers, maar heeft moeite deze via het bestaande informatieaanbod en uitgaven te vinden en te selecteren. Ook bedrijven die incidenteel op zoek zijn naar bijvoorbeeld een drukkerij, evenementenbureau of copywriter kunnen de site eenvoudig gebruiken. Met Marketingdirectory.nl zet VNU Media zoals eind oktober al aangekondigd een volgende stap in de verdere uitbouw van haar online B-to-B diensten, naast recruitmentactiviteiten, één van de twee strategische pijlers van de onderneming.

In Nederland kenden we reeds de online gids PitchView en hebben ook Adformatie en MarketingTribune hun eigen gidsen. Vanuit IAB zitten we ook al een tijd te denken over een wie is wie-boekje in online. Misschien maar eens kijken of we met één van deze partijen kunnen samenwerken.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

7 Reacties

    Quintin

    Meer dan bereid met jullie mee te denken over dat boekje, moet uiteraard dan ten minste ook een online variant hebben.

    Quintin Schevernels


    30 januari 2008 om 16:34
    media

    @Quintin: vanuit welke uitgever of initiatief zou dit zijn? VNU, Kluwer, Lenthe of Pitchview?


    30 januari 2008 om 17:09
    Ronnie

    @marco:

    Praat daar graag met je over. Denk dat Pitch View zich onderscheidt door de focus op enkel online bureaus, andere initiatieven gaan vaak breder en missen dan juist die focus.

    Heb vanuit Pitch View oa ook met PIBN een hele goede samenwerking wat beide partijen helpt.

    Zie je morgen in Utrecht op Speld 😉


    30 januari 2008 om 19:09
    media

    @Ronnie: we spreken elkaar morgen!


    30 januari 2008 om 19:15
    wesseling

    Okay, leuk een directory. Maar anders dan een 2005 weergave sausje is het concept 1999 (of nog veel ouder).

    Waar is de mogelijkheid voor reviews? Laat klanten hun oordeel geven over de dienstverleners. Zorg dat je als gebruiker kunt aanvinken bij wie je diensten afneemt zodat behalve direct duidelijk wordt wie de klanten van een bureau zijn je ook social search erin kunt knallen”: andere die dezelfde bureaus gebruiken als ikzelf zijn ook tevreden over deze en deze bureaus. Koppel de linkedin accounts van medewerkers aan het bedrijfsprofiel, include een technorati / google nieuws feed over het bedrijf etc. etc. Als de gebruikers content kunnen toevoegen (in plaats van alleen de bureaus) creeer je pas echt een plek van waarde, unieke waarde die anderen niet hebben.

    Succes met de volgende stappen


    30 januari 2008 om 20:30
    chi666

    @Marco: Quentin is van VNU.

    @Ton: mee eens, een rating systeem erbij zou leuk zijn. Ben je klant? Wat is je rating op basis van een paar criteria… ook daar weet VNU wel wat van met hun Incompany 100


    30 januari 2008 om 20:35

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!