Wegener lanceert ReisRadar

21 november 2007, 22:10

Wegener lanceert ReisRadarNa ilse media, PCM, RTL, Sanoma en Telegraaf heeft nu ook Wegener haar nieuwe online reisportaal ReisRadar gelanceerd.

Alhoewel ik in grote lijnen al had gezien wat er ging komen, heb ik nog niet de tijd gehad om het platform in detail te bekijken. Duidelijk is dat de site zich richt op 4 stappen in het beslissingsproces van de consument: zoek, ontdek, vergelijk en boek (jammer dat er nog geen aandacht is voor tijdens en na de reis). Verder valt op de participatie van meerdere grote reisaanbieders waardoor ReisRadar vanaf de lancering al een aardig aanbod heeft. In ReisRadar participeren een aantal gerenommeerde reisorganisaties waaronder OAD Reizen, Hotelplan, Neckermann Reizen, Vrij Uit, Sudtours Vliegvakanties, Sunair Vakanties, Sky International Tours, Girassol Vakanties, Isropa Reizen en DTI Travel. De meeste van hen hebben hun reisaanbod reeds gekoppeld aan ReisRadar. Zowel de bouw van de website als de database koppelingen met de participerende reisorganisaties, ligt in handen van ICT partner TSI Solutions aldus het persbericht dat vandaag is verstuurd.

Jammer dat ze net iets te laat zijn om nog mee te nemen in mijn presentatie over travel 2.0 voor Emerce Insight Travel & Tourism

morgen

vandaag in Amsterdam.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

6 Reacties

    Jente

    Ziet er mooi uit maar voorlopig niets nieuws onder de zon… Of vergis ik mij?


    22 november 2007 om 07:19
    Reinier

    Zonde dat roze en oranje bij elkaar. Slechte leesbaarheid. Site knalt van je scherm. Zie met name output van een query (oranje tekst op oranje achtyergrond). 2008 is overigens niet te kiezen als datum bij sommige bestemmingen.


    22 november 2007 om 08:53
    GeMulder

    “(jammer dat er nog geen aandacht is voor tijdens en na de reis)”

    Ben er van overtuigt dat Wegener hiervoor reisradar.mobi heeft geregistreerd; Reistips en recensies voor onderweg; wat wil je nog meer! (misschien nog een goedkoop mobiel internet abonnement ook voor in het buitenland)


    22 november 2007 om 08:55
    Gerben

    Ziet er idd grappig uit, maar levensvatbaarheid? Hmm…. Als het in ieder geval via TSI komt zal het met de vindbaarheid in google wel minder goed gesteld zijn?

    En wat ik niet snap is dat er een winkelwagen staat bij Vergelijk koffer? Moet dat geen koffertje zijn?


    22 november 2007 om 10:32
    media

    Eens met de kritiek dat het nog weinig vernieuwend is en vwb de vormgeving, smaken verschillen maar het is eerlijk gezegd ook niet mijn stijl.

    Vandaag nog dit persbericht gekregen waaruit blijkt dat OER en Spindokters de crossmediacampagne voor Reisradar gaan doen:

    (…) Wegener selecteerde OER i.s.m. Spindokters voor het lanceren van hun nieuwe reismerk na een uitvoerige pitch met meerdere bureaus. De combinatie OER en Spindokters onderscheidde zich daarbij duidelijk door de grondige analyse van de opdracht die ondermeer een nieuwe merknaam opleverde. De bijbehorende argumentatie en de invulling van het concept vanuit de OER-kracht van het merk naar een uitgebreide crossmediale campagne pasten precies bij de doelstellingen van Wegener. De introductiecampagne “ReisRadar kijkt verder dan je bestemming” start op 22 november en omvat naast een thematische en actiematige printcampagne ook een radiocampagne, en online instrumenten als bannering, Search Engine Advertising en een ReisRadar game. Weblogs en communities zijn eveneens in de strategie meegenomen. Op ReisRadar kunnen consumenten niet alleen reizen zoeken op relevante criteria en de resultaten vergelijken, maar de gewenste reis ook direct in de database van de touroperator boeken. ReisRadar richt zich voornamelijk op vakantiegangers die geïnteresseerd zijn in pakketreizen. Om deze groep van zoveel mogelijk relevante informatie te voorzien voor het boeken van een reis, wordt op ReisRader redactionele content toegevoegd. Zo zal de reisredactie van Wegener speciaal voor ReisRadar artikelen over locaties, steden, regio’s en landen schrijven. Ook zal vakantiegangers worden gevraagd hun mening te geven over bestemmingen om zo in de vorm van tips, reviews en ratings andere vakantiegangers aanvullende informatie te bieden. Bas Weteling, projectmanager ReisRadar : “We waren onder de indruk van de goed voorbereide en inhoudelijk sterke pitch van OER i.s.m. Spindokters. Dit gaf ons direct vertrouwen in de samenwerking. OER en Spindokters hebben bewezen dat ze grote expertise hebben in design en het medebepalen van onze merkidentiteit. Nadat de identiteit bepaald was, heeft OER alle campagnematerialen ontworpen en de media inkoop buiten onze eigen kanalen verzorgd samen met Spindokters. OER en Spindokters hebben ons samen een totaalpakket geboden: van concept, offline, online, inclusief viral en e-mail marketing”. Emile Stoverinck, algemeen directeur OER: “Uitgeverijen als Wegener ontwikkelen als gevolg van de komst van interactieve media allerlei online activiteiten. Naast de succesvolle introducties van Autotrack en Jobtrack lanceert Wegener nu ReisRadar. Wij zijn er bijzonder trots op dat wij Wegener bij deze nieuwe dienst mogen begeleiden. On- én offline.” Over Wegener ReisRadar is onderdeel van Koninklijke Wegener NV, de in Apeldoorn gevestigde, beursgenoteerde (Euronext) onderneming in media. Wegener is de grootste uitgever van regionale dagbladen en huis-aan-huiskranten in Nederland. Daarnaast ontwikkelt en exploiteert Wegener internetproducten en –diensten en levert grafische producten en diensten. Eerder gelanceerde succesvolle internetproducten zijn JobTrack en AutoTrack. (…)

    Ben benieuwd hoe blogs en communities worden ingezet in de campagne!


    22 november 2007 om 20:57
    mvkranenburg

    De eerste indruk: volledig maar erg druk en rommelig. Wel veel content – wat goed is – maar ze willen nu te veel te willen vertellen wat hetgeen onoverzichtelijk maakt.

    Verder is het aanbod van touroperators nog te weinig om echt van een portal te spreken. En het boeken kan toch echt eenvoudiger ik was echt op zoek naar de “ik wil boeken button” dit zou intuitiever kunnen.

    Ook qua kleurstelling is oranje op een witte achtergrond geen goede keuze. Het is al slecht lezen vanaf een beeldscherm dus hou daar dan ook rekening mee bij het ontwerp.


    24 november 2007 om 13:34

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!