Fraaie viral van de Hema

Fraaie viral van de Hema
, ING Groep
@evr

Fraaie viral van de HemaPaar maanden terug had ik een wat kritische noot rondom de nieuwe site van de Hema, dit keer een klein complimentje. Zet je geluid maar aan en bezoek producten.hema.nl.

Ik weet niet hoe nieuw de campagne is, maar persoonlijk vind ik het mooie toepasselijke en met de juiste mate van creativiteit opgezette campagne om duidelijk te maken dat je de producten van de Hema, nu ook op Hema.nl vind. Typisch een Hema uitwerking als je het mij vraagt; simpel zonder poespas en toch geslaagd. Benieuwd wat jullie er van vinden.


Delen



Er zijn 32 reacties op dit artikel

  • En dan mijn versie:

    Hema webshop komt tot leven



    In april van dit jaar verraste het Franse Club Internet, aanbieder van triple play diensten (tv, telefoon en internet), haar bezoekers met een waar website spektakel: Le Duel. Een paar maanden later volgde deel 2: Le Défi. Waarschijnlijk geïnspireerd door de Animator vs Animation serie (zie deel 1 & deel 2). Een soortgelijke site, die het voorbeeld van Club Internet volgde was The Good Fight van General Mills. En ook onze eigen Hema, die in de zomer haar website compleet vernieuwde, gaat met haar tijd mee en maakte deze prachtige animatie om Nederlanders te laten weten dat de producten van Hema ook op Hema.nl te vinden zijn. Zet je geluid aan & enjoy the show!

    geplaatst op
  • Heel erg mooi gedaan!

    geplaatst op
  • Ik vind 'm echt geniaal, ook het subtiele 'meescrollen' is goed uitgewerkt. Behalve op het einde bij mij, daar vielen de knopjes 'nog een keer' en 'doorsturen' net buiten beeld...

    geplaatst op
  • Shampoo, shampoo (Als we het dan toch over hema-producten hebbe he ;)

    geplaatst op
  • WOW!!! Wat is dit knap gemaakt zeg!

    geplaatst op
  • Is dat ZZZ op het einde? Leuk, erg goed!

    geplaatst op
  • @Paul: Thx voor de prima aanvulling!

    geplaatst op
  • Wat super gemaakt is dit zeg! Complimenten!

    geplaatst op
  • Echt leuk gedaan! super doordacht! Ik ga m gauw nog een keer bekijken. :-D

    geplaatst op
  • fantastisch !!!

    geplaatst op
  • iemand meer over the wie het gemaakt heeft en hoe het verder tot stand kwam?

    geplaatst op
  • Prachtig, prachtig, prachtig!

    Maarten, deze is gemaakt door Flashfabriek in opdracht van CCCP (heb ik gelezen in de reacties op dc ;-)

    geplaatst op
  • Klopt, dit is inderdaad door ons (flashfabriek) gemaakt.

    geplaatst op
  • Nogmaals complimenten Sander, erg mooi gemaakt!

    Kun je iets over de briefing en hoe jullie op dit idee zijn gekomen? Inderdaad geinspireerd door Club Internet zoals hierboven al door Paul werd gesuggereerd?

    Heb 'm inmiddels al twee keer bekeken, hij blijft prachtig ;-)

    geplaatst op
  • @Sander: Kun je ons ook vertellen hoe vaak die al is bekeken? ;-)

    geplaatst op
  • @Marco
    Het concept kwam can CCCP. Zij hebben al vaker virals gemaakt voor Hema, zie youtube. Hema wilde een viral met als thema; 'De Hema site moet KAPOT'. CCCP hard aan het brainstormen en kwamen bij ons aan met een wild concept. Na veel brainstormen zijn we tot een eindconcept gekomen dat technisch haalbaar was binnen de gestelde tijd (was niet veel...). Zo zijn we aan de slag gegaan en ziehier het uiteindelijke resultaat. Het was ff flink zweten maar ik ben heel tevreden met het resultaat...

    geplaatst op
  • Als Viral erg leuk.
    Zou nog effectiever kunnen als er meer interactieve elementen aan worden toegevoegd. Desalniettemin een erg mooi schouwspel.

    geplaatst op
  • Hilarisch! Topproduct van mijn eerste echte werkgever (vele zaterdagen bij de kaas en de worst). Ik ben ineens weer Trots op Nederland!

    geplaatst op
  • Top uitgevoerd. Wij lieten hem zien op de laatste meeting van de Adobe User Group, waar Sander en Elvin hem presenteerden. Handjes op elkaar!

    geplaatst op
  • Goh Paul, helemaal zelf bedacht die tekst ;-)

    geplaatst op
  • supertof! erg mooi gemaakt. ik moest inderdaad wel gelijk denken aan de club internet viral, maar dat mag de pret zeker niet drukken. ik doe hem nog een keertje aan!

    geplaatst op
  • Blijft hangen en je krijgt goede zin om deze kekke film door te sturen. De essentie van een viral is hier erg goed gelukt. Ga hem nog een keer aanzetten.

    geplaatst op
  • Het is prachtig gemaakt, maar wel een originele remake van "The incredible machine - TIM" een spel van Sierra uit 1992. http://www.pcgamespecial.nl/?itemid=567. Dat hoort CCCP wel te melden.

    geplaatst op
  • @Jos: In feite is dit een Rube Goldberg machine en die dateert al uit 1930, nog iets ouder dus. Alhoewel TIM inderdaad het eerste spel was dat er iets interactiefs van maakte. ;)

    Inderdaad een hele leuke animatie, leuk uitgevoerd inclusief geluid. Ook sterk dat HEMA haar gehele assortiment op internet presenteert, daar kunnen veel winkels nog van leren.

    geplaatst op
  • Mooie viral. Leuk gedaan, alleen waar zijn de werkende buttons om terug te keren naar de Hema-site???

    geplaatst op
  • Bij Addikt hebben we de 3d objecten en 3d animatie kant van deze viral voor onze rekening genomen. Ik vindt dat dat ook genoemd mag worden.

    geplaatst op
  • En Studio Kees Kroot was verantwoordelijk voor de fantastische handgemaakte geluidseffecten. Volgens mij zijn alle namen nu genoemd.

    geplaatst op
  • Leuk dat deze viral werkt. Toen we het concept hoorden waren we meteen entousiast. Top idee van Cccp

    geplaatst op
  • Ruim 1500 keer doorgeklikt vanuit Marketingfacts is geen slechte score heren; d'r zijn virals die dat niet hebben gehaald ;-)

    geplaatst op
  • Inderdaad al met al prima reclame voor de Hema en alle betrokken partijen, maar ook terecht. Gratis rookworsten bij de volgende BBQ :-)))

    geplaatst op
  • Lees net op Adformatie dat de Hema-viral ‘Rube Goldberg’ een bronsen Cyber Lion heeft gewonnen in Cannes:

    (...) Woedend! heeft op het reclamefestival in Cannes zojuist een zilveren Cyber Lion gewonnen voor ‘Made of Japan’ voor Asics. Brons was er voor Achtung! voor Volkswagen’s ‘Drive in Game’ en voor CCCP voor de Hema-viral ‘Rube Goldberg’. Vorig jaar won ons land 2 Cyber Lions. (...)

    geplaatst op
  • Alles goed en wel maar ik ben een klant. Ben er al twee keer geweest maar ook twee keer vertrokken. Ik kom niet voor gekkigheid van marketeers maar om spullen te kopen. Dat dat lukt dus niet: doel voorbij geschoten lijkt me.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.