Ritaopinternet.nl

17 oktober 2007, 17:01

Het zal jullie niet ontgaan zijn, Rita Verdonk heeft een nieuw internetadres: trotsopnederland.com. De punt nl site was al sinds 19 maart 2004 in het bezit van World Report Media. Er bestaat ook een site ikbentrotsopnederland.nl, maar die komt uit bij het CDA. Sinds vanmiddag bestaat trotsopnederland.eu ook. Nu Rita weer in het nieuws is, ben ik naar de site(s) van Rita gegaan. Een quick scan van ritaopinternet.nl zeg maar.

Webwereld weet te melden dat het .eu domein inmiddels ook in andere handen is gevallen. De .eu site meldt “Rita, dit domein is te koop voor de kosten waarmee je mij hebt opgezadeld om mijn lieve vrouw Elena hierheen te halen. Nu na 4 maanden school betaald uit eigen zak spreekt ze al redelijk Nederlands, dus inburgeren doet ze goed. Hebben we een deal?”

Nu Rita weer in het nieuws is, ben ik naar de site(s) van Rita gegaan. Een quick scan van ritaopinternet.nl zeg maar. De site (ook bereikbaar via stemrita.nl) stelt nog niet zo veel voor. Ze heeft een nieuwsbrief en een weblog. Na aanmelding van de nieuwsbrief ontvang ik trouwens niets. Misschien moet ze de formulieren van het CBP nog invullen. Ik vind niets als ik daar bij de openbare registers zoek. De weblog is alleen nog niet bijgewerkt sinds 12 oktober. Sindsdien is er zeker niets belangrijks gebeurd 😉 De RSS feed is ook niet bijgewerkt sinds 14 februari. Net als het nieuws.

Het enige leuke en interessante aan de site is de doorklik naar haar Hyves. Want daar gebeurt wel wat. Ze heeft inmiddels al weer 35.246 vrienden op het moment dat ik dit artikel schrijf. Eind januari waren dit er nog 10.000. Het gastenboek van haar Hyves pagina wordt momenteel extreem veel gebruikt. Maar dat zal ook wel komen doordat ze vandaag jarig is.

Kortom, ritaopinternet.nl had een stuk beter gekund. Misschien is het een idee dat Rita een vacature plaatst op marketingfacts voor een internetmarketeer?

Mark de Bruin
Online Specialist (app/web/ai) bij 9292

Mark de Bruin (@mdebruin) schreef in 2007 zijn eerste blog bij Marketingfacts. Inmiddels zijn het er meer dan 150. Mark (1976) is senior marketeer met expertises in innovatie, online marketing, mobiliteit en digitale proposities via nieuwe media (internet, apps, social media, internet of things en AI) met focus op relevantie op langere termijn. Onderwerpen waar Mark graag over schrijft zijn: apps, Spotify, social media, trends en innovatie. Mark heeft vanaf 1997 bij deze werkgevers gewerkt aan innovatie, product ontwikkeling & marketing: Philips Origin eCommerce (1997/1998), PTT Post (1998-2000), Het Financieele Dagblad (2000-2004) 9292OV (2004-2011), ANWB (2011-2022) en 9292 (2022-2024). Vanaf 1 augustus 2024 werkt Mark als Innovatiestrateeg bij de Consumentenbond.

Categorie
Tags

6 Reacties

    Henkie

    “Trots op Nederland” is een recente campagneslogan van het CDA, wellicht dat dat er iets mee te maken heeft.


    17 oktober 2007 om 17:22
    Henkie

    trotsopnl.nl is trouwens vandaag ook al geregistreerd door een ander. Van ICT heeft Verdonk dus geen kaas gegeten.


    17 oktober 2007 om 19:02
    Arjan

    Dat al die domainsquatters ook nog serieus denken dat ze er bakken vol geld mee kunnen verdienen. Ik denk dat de laatste stap die Rita zal zetten het overnemen van zo’n domeinnaam is. Kom op, een .biz?


    18 oktober 2007 om 07:22
    ssmeding

    De site is praktisch dezelfde als die ze ook tijdens de lijsttrekkersverkiezing al had. Weinig nieuws onder de zon dus. Maar misschien is dat “des Rita’s”?


    18 oktober 2007 om 07:46
    Joanna

    Het is gewoon een grapje. Denk je nou echt dat we hier aan willen verdienen. Blijf het raar vinden dat ze een .com heeft ipv een .nl. en dat ze niet beter is geadviseerd.


    18 oktober 2007 om 08:00

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!