Opnieuw overnames in online advertentiemarkt

Opnieuw overnames in online advertentiemarkt

Opnieuw overnames in online advertentiemarktNa de overname van Right Media door Yahoo! (voor 680 miljoen dollar) en met name de overname van Doubleclick door Google (voor 3,1 miljard dollar), was het wachten op wat Microsoft ging doen.

Het is echter niet Microsoft maar WPP dat nu 24/7 Real Media heeft overgenomen voor een bedrag van 649 miljoen dollar. Gisteren werd al bekend dat AdTech (niet te verwarren met het event ad:tech) voor een nog onbekend bedrag is overgenomen door AOL’s Advertising.com.

En opnieuw vragen we ons af wat Microsoft gaat doen die vooralsnog met lege handen staat.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 14 reacties op dit artikel

  • MSFT koopt waarschijnlijk BeFree, Lifeminders en CMGI.....goed bezig daar !

    geplaatst op
  • Hi daar. Volgens mij moet het Right Media zijn en niet Real Media. Kleinigheidje als is Real wel een stukje duurder om te kopen verwacht ik. Het wordt een leuke periode voor online advertising en de positie van bannerhuizen en mediaburo's.

    geplaatst op
  • Je hebt helemaal gelijk Peter; bij overname door Yahoo! ging het inderdaad om Right Media. Inmiddels aangepast. Thx!

    geplaatst op
  • Interessant. Wat zou er binnen onze landsgrenzen op stapel staan? Iemand enig idee?

    geplaatst op
  • En ze waren zo goed bezig bij Planet met bronvermelding:
    Weer webreclamebedrijven van de hand

    geplaatst op
  • MSFT zit achter aQuantive aan moeder van ondermeer Atlas.

    geplaatst op
  • En opnieuw vragen we ons af wat Microsoft gaat doen die vooralsnog met lege handen staat.

    Dit dus :)

    geplaatst op
  • "... for about $6 billion in cash"

    Veel vertrouwen in Microsoft's aandelen hebben die lui van aQuantive dus niet...

    geplaatst op
  • Kreeg 'm net ook binnen Jurgen:

    (...) Softwaregigant Microsoft heeft voor ongeveer $6 miljard Aquantive overgenomen. Het bedrijf uit Seattle is een internetplatform voor adverteerders.

    Topman Steve Ballmer van Microsoft ziet steeds meer een verschuiving van de reclamemarkt naar het internet. Daarom wordt software voor deze markt dus ook steeds belangrijker. Vorige maand verloor Microsoft nog de slag om Double Click. Het online reclamebureau ging toen voor $3,1 miljard naar internetzoekmachine Google.

    Microsoft betaalt een overnamepremie van maar liefst 85%. Het bod waardeert het internetbedrijf op $66,50. Het aandeel sloot gisteren nog op een koers van $35,87. Aquantive is opgericht in 1997. Het internetbedrijf heeft 2600 werknemers. (...)

    geplaatst op
  • De overnamegolf lijkt nog lang niet voorbij; er gaan geruchten dat Google Feedburner wil overnemen:

    (..) I have just heard from a VERY trusted source that Google is buying Feedburner in order to get into the rapidly evolving RSS Ad market. The delay in announcing the deal, I am told is solely due to the delay in closing out the DoubleClick deal. (...)

    geplaatst op
  • Het zou wel HEEEL vet zijn als ze dan de RSS statistieken integreren in Google Analytics...

    geplaatst op
  • Ik zit hier nog met gemengde gevoelens Christian. Feedburner heeft een aardige lockin weten te creeeren en het zal niet eenvoudig zijn om nu mijn feeds NIET meer via Feedburner te laten lopen. RSS-stats integreren met overige stats zou absoluut top zijn!

    geplaatst op
  • true... daarom is het imho niet ondenkbaar dat google dit via Analytics gaat laten verlopen... zo 'dwingen' ze veel gebruikers om het ook te gaan gebruiken.... (juist vanwege die lockin)

    geplaatst op
  • Forrester publiceerde deze week het artikel 'Online Advertising Is Poised To Boom':

    (...) Recent major acquisitions in the online advertising space — like Microsoft's $6 billion purchase of online marketing firm aQuantive — signal the renaissance of online advertising. Improved technology and the increased appeal of display ads vis-à-vis search and email marketing is driving more aggressive adoption of online media. But this is only part of the story. Last month's acquisition activity indicates that the industry believes that marketers are finally ready for a wide-scale adoption of interactive media and technology. However, smart interactive marketers will perform due diligence of their media partners' marketing services, leverage agency partners to ensure media conglomerates' objectivity, and adopt the interactive marketing organizational structure that best fits their company goals. (...)

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.