Stem nu op de online media man & vrouw 2007

4 mei 2007, 16:12

Wie wordt online media man en vrouw van het jaar?De nominaties voor de Adwards, de awards voor online media man en online media vrouw van het jaar zijn bekend en er kan vanaf nu gestemd worden. De vijfkopige jury bestaande uit vertegenwoordigers van IPAN, IAB, Emerce, Adformatie en Kobalt heeft de volgende nominaties bekend gemaakt.

  • Genomineerd voor Online Media Man 2007:

    Bas Verhart, Raymond Spanjar, Jasper Lamers, Marcel Udo, Dominique Weesie, Jan Joost Rueb, John de Mol, Joris van Heukelom, Oscar Kneppers, Onno Bakker, Igor Beuker, Paul Deitmers, Paul Molenaar, Jeroen de Bakker, Edwin Tromp, Maarten Roelofs, Maarten Vrijens, Marcel Vogels, Mark de Kock en Jeroen van de Hove.

  • Genomineerd voor Online Media Vrouw 2007:

    Daniëlle Jansen, Lianne van der Kruk, Janet Sellis, Marja Ruigrok, Anina, Marjolijn Kamphuis, Marleen Stikker, Antoinette Hoes, Jacqueline Smit, Andrea Huijssoon, Wendy Wingelaar, Heleen van Oordt en Vivian Opsteegh

Uit de vijf mannen en vijf vrouwen met de meeste stemmen kiest de vakjury vervolgens de twee winnaars van 2007, waarna op 31 mei a.s. in besloten kring de uitreiking plaats vindt. Vorig jaar wonnen Stephan Fellinger en Annemiek Verhagen. Wie durft een voorspelling te doen voor dit jaar?

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

54 Reacties

    Kasper Katje

    Ik ga voor Igor Beuker en Antoinette Hoes.


    4 mei 2007 om 17:00
    John Kivit

    Durf geen voorspelling te geven, maar denk dat het een mooi lijstje van genomineerden is.


    4 mei 2007 om 17:15
    media

    Sluit me aan bij John; mooie lijst van genomineerden geworden!

    Btw, bij de vakjury vergeet je één van de deelnemende partijen: marketingfacts 😉


    4 mei 2007 om 17:40
    media

    En uiteraard de felicitaties naar alle genomineerden en in het bijzonder naar de mf-bloggers Maarten Roelofs, Lianne van der Kruk en Antoinette Hoes!


    4 mei 2007 om 17:45
    media

    Enne, ze hebben Marjolein Marjolijn Kamphuis verkeerd gespeld 😉


    4 mei 2007 om 17:50
    evroekel

    @Marco: Ga jij eens vakantie houden!


    4 mei 2007 om 17:50
    evroekel

    @Marco: ach ze hebben het ook al over “de motovatie van de juryleden” 😉


    4 mei 2007 om 17:53
    Paul van Veenendaal

    Mijn stem gaat naar … Igor en “Twitter” Marjolijn


    4 mei 2007 om 18:03
    Paul van Veenendaal

    Ook mijn felicitaties voor de MF bloggers, die genomineerd zijn!


    4 mei 2007 om 18:04
    Danielle Jansen

    En mijn achternaam is Jansen ipv Janssen 🙂 Staat ook in deze post dientengevolge verkeerd gespeld.


    4 mei 2007 om 18:38
    Kasper Katje

    Ligt het overigens aan mij of aan machogedrag/de publiciteit beter weten te zoeken/krijgen dat slechts 2 namen bij de vrouwen me wat zeggen (geen daadwerkelijke beeldvorming) en 9 namen van mannen waarbij ik bij de meesten ook meteen het koppie voor de geest kan halen?


    4 mei 2007 om 19:02
    jeroenmirck

    Beide lijsten hadden van mij wel wat korter gemogen.

    En nog een foutje: Dominique heet Weesie, niet Weessie.


    4 mei 2007 om 19:06
    Marjolijn Kamphuis

    @Kasper Katje: Ik denk dan toch dat wij vrouwen liever uit de schijnwerpers blijven omdat we dan vrezen op ons koppie of geslacht te worden afgereken ipv de inhoud.

    Want hoewel ik diep, echt onwijs diep vereerd ben dat ik tot de genomineerden behoor, vraag ik me af of dat ook het geval was geweest als mijn geslaagde viralprojectje http://www.givemeaneos.nl onder een mannennaam was geregistreerd. 🙂

    Wel leuk dat ik er nu in totaal drie (ex-)Talpanen genomineerd zijn overigens! Ik mag John en Edwin oud-collega’s noemen en dat maakt het toch ietsjepietsje minder vreemd dat ik met hen nu op hetzelfde podium sta. Maar het blijft te bizar voor woorden..


    4 mei 2007 om 19:59
    dennis pekel

    Bij de mannen zijn er volgens mij diverse serieuze kanshebbers. Bij de vrouwen hoop ik dat Lianne van der Kruk wint. Ook vanwege haar rol in het STIR-bestuur (vertrekkend voorzitter) en haar enorme bijdrage aan de verdere ontwikkeling van STIR.


    4 mei 2007 om 20:58
    evroekel

    De genoemde fouten in de namen zijn hersteld, waren overgenomen van Adwards, dus daar hebben ze ook nog wat te doen 😉


    5 mei 2007 om 04:16
    Gijsbregt

    Ik denk Raymond Spanjar en Jacqueline Smit, als tenminste traditionele waarden als bereik gekoppeld worden aan innovatie, interactiviteit en community building.


    5 mei 2007 om 08:00
    amsterdamant

    Bijzonder geestig, ben eerder alleen genomineerd geweest voor het beste opstel (6e klas basisschool)

    Mijn stem gaat naar Heleen van Oordt. Heeft met DQ&A en topbedrijf neergezet dat helaas nooit in de creatieve prijzen kan vallen, omdat ze ‘slechts’ faciliterend zijn. Bij de mannen minder een idee… Ben als echte Amsterdammer zeer verheugd dat Bas Verhart de cross media week in mijn achtertuin heeft neergezet, dus misschien hij 😉

    @ Kasper, dank u dank u

    @ alle genomineerde dames: tijd voor een borrel? Ik stel voor maandag 21 mei in het cafe van de Zwijger in Amsterdam. Daar hebben ze op de maandagavonden ook nog Women Inc, dus als we zin hebben flinke discussie over emancipatie.

    De Zwijger/ Mediagilde is overigens ook een plek die mede dankzij een van de dames- genomineerden (Marleen Stikker) tot stand is gekomen.


    5 mei 2007 om 09:15
    loket

    ik kan niet kiezen. ’t zijn er zoveel . . .


    5 mei 2007 om 17:03
    TSVW

    hmm erg moeilijk. Maar ik denk dat Raymond Spanjar wel een goede kans maakt.


    6 mei 2007 om 07:27
    SEO Handleiding

    Ja Raymond is zeker een favoriet.


    6 mei 2007 om 08:01
    Kasper Katje

    Het blijft natuurlijk gissen hoe men stemt en welke criteria de jury hanteert maar ik heb voor mezelf een paar mogelijke criteria toegepast:

    -Van origine/in de basis een ONLINE media bedrijf of brancheorganisatie:

    John de Mol, Oscar Kneppers en Edwin Tromp vallen af.

    -Buiten de ‘ivoren toren’ van het bedrijf/de organisatie actief/in de schijnwerpers bij de andere online media (met een vleugje web 2.0, een zwaarwegende term in de online media de afgelopen 2 jaar):

    Dominique Weesie, Igor Beuker, Raymond Spanjar en Maarten Roelofs vormen de top 4.

    De EOS stunt van Marjolijn Kamphuis en het happen van Canon was een schoolvoorbeeld van de invloed van web 2.0.

    Daarnaast zou ik het blijven hangen in de ‘oude media’ door vast te blijven houden aan CPM tegenover inzetten van CPA/CPL en affiliate- en viral marketing etc. mee laten wegen:

    Igor Beuker en Janet Sellis vormen de voorhoede, Raymond Spanjar kan aanhaken.

    En persoonlijk leg ik het meeste gewicht bij het citerium: wie heeft zich ingezet voor de ontwikkeling en groei van de gehele online media?

    Lianne van der Kurk en Igor Beuker staan hier op eenzame hoogte aan de top.

    Zoals gezegd zijn mij stemmen naar Igor Beuker en Antoinette Hoes gegaan maar mijn voorspelling is dat de volgende man en vrouw de winnaars zullen zijn:

    Lianne van der Kurk en Igor Beuker


    6 mei 2007 om 10:10
    marcelvogels

    Bij de vrouwen moeten er 2 winnen: Lianne van der Kruk maar ook zeker Heleen van Oord. Beide zijn erg belangrijk geweest voor de groei van de online display business, Lianne vanuit STIR, en Heleen met het professionaliseren van online traffic…..i. Zou het leuk vinden als beide dames winnen. Bij de heren is het echt spannend. Dan wordt het kiezen tussen succesvolle ondernemers (Raymond) of succesvolle CEO’s (Paul). Die 2 steken er met kop en schouders bovenuit. Helaas voor mij 😉


    6 mei 2007 om 11:06
    marbles

    @Kasper

    Daarnaast zou ik het blijven hangen in de ‘oude media’ door vast te blijven houden aan CPM tegenover inzetten van CPA/CPL en affiliate- en viral marketing etc. mee laten wegen

    Wat zeg je dat lief ;P


    6 mei 2007 om 11:28
    venturo

    Zou Antoinette Hoes (Ant on a mission) alleen al kiezen vanweg haar bescheidenheid in deze 🙂 Maar dat van Bas Verhart moet ik even nuanceren in je reactie Ant. Met dergelijke budgetten moet je zelfs de Crossmedia week kunen overtreffen. Vindt Oscar Kneppers wel een onderscheiding waard. Iemand die zo structureel en succesvol tegen de stroom kan roeien zou een keer een onderscheiding moeten krijgen.


    6 mei 2007 om 12:25
    Kasper Katje

    Het is zondag Bram, dan ben ik meestal iets milder 😉

    Albert, Oscar gun ik ook zeker een keer een onderscheiding maar niet als online media man. Ik zie de Emerce-, Bright- en IDG sites toch als aanvulling op de magazines (dus offline/traditionele media) dus ben zelfs enigzins verbaasd over zijn nominatie.


    6 mei 2007 om 12:36
    venturo

    Kasper verdiep je in Bright…wel iets meer als een site, een goed verbinding tussen on en offline met als basis prima webwerk…maar we hebben het hier vooral over de ondernemer.


    6 mei 2007 om 13:03
    venturo

    meer dan. meer dan……


    6 mei 2007 om 13:25
    Kasper Katje

    Ik bezoek en lees Bright zo nu en dan Albert maar zo heeft een ieder zijn mening en criteria 😉


    6 mei 2007 om 13:53
    venturo

    Kasper “Ik bezoek en lees Bright zo nu en dan”… do I have to say more?


    6 mei 2007 om 13:55
    Kasper Katje

    Van de Adwards site:

    De Adwards zijn speciaal bedoeld voor innovatieve mensen binnen de online media wereld. Vakmensen, pioniers, visionairs. Een aparte award voor een vak apart.

    Online media is niet te vergelijken met traditionele media. De branche verdient een eigen award.

    Daar vallen magazines dus niet onder en als je Bright alleen zou nemen is het niet veel meer dan één van de vele gadgetblogs…do I have to say more?


    6 mei 2007 om 14:58
    venturo

    Kasper, “Vakmensen, pioniers, visionairs…” iets niet van toepassing bij Oscar? Maar daar gaat het niet meer om. Een mening hebben ok maar niet op deze “Ik bezoek en lees Bright zo nu en dan” wankele gronden. Capiche? 🙂


    6 mei 2007 om 15:02
    Kasper Katje

    Laten we het er op houden dat wanneer het me meer zou boeien en ik het meer zou weten te waarderen ik er ook vaker zou komen. Voor beeld- en meningvorming hoef je niet alles dagelijks op de voet te blijven volgen, dan zouden er verdomd weinig steekhoudende meningen overblijven.

    Verder heb ik al aangegeven dat ik dergelijke sites als aanvulling op de magazines zie omdat ze daar in eerste instantie hun positie en hun recht tot leven aan te danken hebben. Daar laat ik het maar bij 😉


    6 mei 2007 om 15:17
    Kasper Katje

    ‘ontstaansrecht’ bedoelde ik…


    6 mei 2007 om 15:19
    Mark de Kock

    Ondanks verkeerde spelling en bedrijf toch vereerd 🙂


    6 mei 2007 om 19:10
    marbles

    @Kasper

    Voor beeld- en meningvorming hoef je niet alles dagelijks op de voet te blijven volgen, dan zouden er verdomd weinig steekhoudende meningen overblijven.

    Wat zeg je dat toch weer… lief (bis) 😉


    6 mei 2007 om 20:27
    maarten

    Wat een onzin Wim.. Ik ben bezig met het uitrollen van onze sitestats (omniture) over heel TMG, waaronder geenstijl.nl. En misschien wil Domnique je wel de cijfers geven (ik mag dat niet), maar ze stijgen spec-ta-cu-lair door. Elke maand. Ben je de ware Wim Heitinga? Van een volkskrant had ik namelijk de juiste werkwoords vervoeging verwacht.


    7 mei 2007 om 04:02
    media

    Interessante discussie!

    Nog even een opmerking vwb het feit dat er minder vrouwen zijn genomineerd dan mannen. Ieder jurylid heeft 5 mannen en 5 vrouwen aangedragen voor de longlist. Uit deze longlist kiest het publiek de top 5. Ik kwam uiteindelijk niet verder dan 2 vrouwen waarvan ik vond dat ze in de longlist thuishoorden. En blijkbaar hadden andere juryleden hetzelfde.


    7 mei 2007 om 04:15
    jeroenmirck

    @Maarten: Wim Heitinga is, net als al diegenen die zijn naam ijdel gebruiken, gewoon een blogger die toevallig een account heeft bij Volkskrantblog. Met de Volkskrant heeft hij dus weinig te maken. Bij je concurrentieanalyse had jou dat toch moeten opvallen… 😉


    7 mei 2007 om 06:59
    Annet

    Gezien mijn werkzaamheden en affiniteit met bepaalde instituten ga ik definitely voor Marleen Stikker. Alhoewel ik Ant toch wel erg leuk vind 😉

    En in 2008 ga ik voor mezelf (arrogantie net van Bram afgekeken).

    Mannen zijn van no importance, vrouwen hebben net even DAT meer ….


    7 mei 2007 om 07:25
    amsterdamant

    @Annet, lief 🙂 toevallig maandagmiddag/ avond in Zwijgerbuurt? Krijg nl. echt zin om eens een bak online dames bij elkaar te zien.


    7 mei 2007 om 08:35
    Albert Treur

    Pff.. alsof ik niet aardig ben! 🙂


    7 mei 2007 om 08:37
    Annet

    @Ant

    Ja, ik moet dan even met de lift naar benee. Leuk. Vragen we Marleen en Janine Huizinga (die ook in het rijtje had gemogen) ook. Maken we er een maandelijkse zwijgerborrel van 😉


    7 mei 2007 om 09:03
    Mark de Bruin

    Ik mis de foto’s bij de genomineerden…en de reden waarom ze zijn genomineerd. Of staat dat op een andere website?


    7 mei 2007 om 09:12
    marbles

    @Albert En ik ben zelfs arrogant…. Meisjes zijn stom! 😛


    7 mei 2007 om 09:21
    Jannie vd Wal

    Misschien beetje correct vraagje, maar waarom media man en media vrouw en niet media m/v?

    Zijn er, naast de biologische, nog andere verschillen? Leg eens uit Marco, als jury-lid??


    7 mei 2007 om 11:26
    media

    Wat is dat toch met die (online) mediavrouwen dat ze zich willen groeperen? Zijn wij (online) mediamannen nu zo erg? Op Bram na dan bedoel ik? 😉


    7 mei 2007 om 16:18
    amsterdamant

    @Marco & volhardend off topic… Na een weekend met het nieuwe standaardwerkje ‘Female Chauvinist Pigs’ en ‘Weg met het Deeltijd-Feminisme’ voel ik een enorme behoefte de 3e feministische golf online vorm te gaan geven.

    @Hemaworstje, toilet 2.0, hoe passend, ga jij het voor ons vomrgeven?


    7 mei 2007 om 21:58
    marbles

    @Albert Zing mee: Marco is een meisjesgek! Marco is een meisjesgek! Marco…


    8 mei 2007 om 06:11
    Annet

    Toilet 2.0 vormgegeven door een hemaworst, haha

    I’m in!


    8 mei 2007 om 06:41
    Vivian

    Krijg er een beetje het schaamrood van op mijn wangen om als genomineerde tussen deze online toppers van het eerste uur te staan. Maar zeer gevleid uiteraard…. en blij dat het wel mogelijk is om vanuit de ‘ivoren toren’ van het eigen bedrijf een actieve en (min of meer) zichtbare bijdrage te kunnen leveren aan het interactive marketing vakgebied. Hoewel ik er niet vanuit ga dat ik daarmee dan ook deze award verdien. Mijn stem gaat naar Heleen van Oord voor de manier waarop ze DQ&A heeft opgezet en het enthousiasme dat zij en al haar medewerkers uitstralen. Super!

    @ Ant: I’m all for digitale vrouwenclubjes! de 21e is helaas redelijk kansloos, maar laten we mailen!


    8 mei 2007 om 10:50
    Wim Heitinga

    Bij de mannen hoef ik niet lang na te denken. Mijn onvoorwaardelijke voorkeur gaat uit naar de Heer Dominique Weesie.

    Groetjes Wim


    4 juni 2007 om 05:49

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!