Kleertjes.com is de beste webwinkel

Kleertjes.com is de beste webwinkel

De winnaars van de Nationale Thuiswinkel Awards 2007 zijn bekend! De Awards werden gisteravond uitgereikt tijdens een besloten gala-avond in Hotel Huis ter Duin, met Sylvana Simons als gastvrouw. Maar liefst 177.000 consumenten brachten de afgelopen tijd hun stem uit en dat leverde een verrassende winnaar op: Kleertjes.com.

De winnaars binnen de andere hoofdcategorieën:

Binnen de hoofdcategorieën vielen meerdere subcategorieën, waarvan de winnaars op de website van Thuiswinkel.org staan.

Niet het aantal stemmen bepaalde dit jaar de winnaar per categorie, maar de rapportcijfers. Consumenten konden zelf de criteria opgeven waarop ze de webwinkels wilden beoordelen, waarna ze een rapportcijfer konden geven. De vakjury had dit jaar dus een beduidend mindere rol en koos eigenlijk alleen de ‘Beste Starter’. Die prijs ging naar Simplycolors.nl. De site liet daarmee de andere genomineerden, BuyYourWine.com, Femmefone.nl, Weckonline en Fattoria achter zich.

Ieder jaar wordt ook een ‘Branche-Innovatie Award’ uitgereikt. Die prijs wordt toegekend aan een “in 2006 gerealiseerd of geïnitieerd, succesvol, vindingrijk of veel belovend initiatief, innovatie of ontwikkeling ten behoeve van verkopen op afstand”. Opvallend genoeg ging de prijs dit jaar niet naar een bedrijf, maar werd de prijs opgedragen aan ‘web 2.0’. Zonder verder enige toelichting. Het hoe en waarom is dus nog steeds onbekend. Zeker gezien het feit dat ‘web 2.0’ de rest van de avond geen enkele rol meer speelde, ook niet in de websites van de winnaars.

De publieksprijzen werden onder leiding van Fons van Westerloo uitgereikt door kopstukken uit de branche: Aad Ouborg, Joost Steins Bisschop, Tony Eyck en Ben Woldring.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 20 reacties op dit artikel

  • Ik krijg toch erg sterke twijfels bij de uitkomst van de thuiswinkel awards en de integriteit van deze organisatie..! Wel altijd opvallend dat met name de grotere organisaties deze prijzen winnen! De site van Tchibo rammelt op meerdere vlakken (bijv. qua usability) aan alle kanten. Neem deze uitkomst niet erg serieus. Kan marketingfacts niet zo'n award in het leven roepen?!

    geplaatst op
  • De eerste ronde gaat toch obv meeste stemmen> best wel te beinvloeden zeg maar.

    Sorry maar tchibo en landal?
    zucht

    Ik zou ook meer waarde hechten aan de mening van mensen op dit weblog dan van de thuiswinkel.org.

    geplaatst op
  • Tchibo? Die spammen... en niet zo'n beetje ook.

    geplaatst op
  • Zie inmiddels ook de berichten op Resultblog, Twinkle, Digitailing, Emerce, Marketing Tribune en Telecommerce

    geplaatst op
  • Wat is er dan zo speciaal aan kleertjes.com?
    Als ik kies voor jongenskleding maat 62-68, dan kan ik vervolgens door 85 (!) pagina's heen bladeren. Niet erg handig lijkt me.

    geplaatst op
  • Allemaal leuk en aardig maar wat heeft web 2.0 inderdaad te maken met branche-innovatie? Welke e-shops hebben daadwerkelijk al wat gedaan met de mogelijkheden die aan web 2.0 worden toegedicht?

    In mijn ogen is web 2.0 wel goed voor een internet innovatieprijs, met het internet als medium/kanaal, maar staat dit (nog) compleet los van de e-shopping branche of het moet zijn voor bijv. de vergelijkingssites (die zelf niets verkopen).

    geplaatst op
  • Normaal koop ik kinderkleding via Yoox.com. Met vol enthousiasme heb ik Kleertjes.com bekeken. Met de creditcard al in de hand. Na bijgekomen te zijn van het lachen en het opbergen van de creditcard, ben ik toch eens ernstig gaan twijfelen aan deze award. Wel leuk voor de eigenaren natuurlijk, het zal ongetwijfeld een goed bedrijf zijn. Maar hoe komt zo'n site (en vele anderen tijdens de awards) nu aan een prijs. Terechte winnaar is Bol.com. Aan alle kanten gewoon steengoed.

    geplaatst op
  • Welke methode je ook kiest, er is altijd wel iets op aan te merken. De meest complete en eerlijke uitslag krijg je volgens mij pas als je een combinatie maakt van de meeste stemmen, rapportcijfers door je klanten en een beoordeling door een vakjury. Het spelletje is gisteren gespeeld met alleen de rapportcijfers en in mijn ogen heeft kleertjes.com dan ook eerlijk gewonnen.
    En vergeet niet dat Bol.com in totaal 3 prijzen heeft gewonnen gisteren, dat geeft wel aan hoe goed ze zijn.

    geplaatst op
  • @Robert: 'Zie inmiddels ook...' Volgens mij was ik als enige zo gek om 's nachts na thuiskomst nog een blogpost aan de Thuiswinkel Awards te wijden. Inmiddels...? Heb ik daar m'n nachtrust voor opgeofferd? ;-)

    geplaatst op
  • @Allard: Het woord 'inmiddels' sloeg op iedereen, behalve op jou! Je was er inderdaad vroeg (of laat, net hoe je het bekijkt) bij. Niet best, dat je daar nog energie voor had ;)

    geplaatst op
  • Kleertjes.com? Ik had er nog nooit van gehoord...

    geplaatst op
  • Ik word er zo moe van... Zitten zeuren over usability en spam. Het PUBLIEK heeft gekozen. De MENSEN die de websites gebruiken. 'Kenners' die theorieën over usability verzinnen, kijken jullie naar de uiteindelijke gebruiker? Kennelijk niet. Barry spant de kroon met 'De integriteit van thuiswinkel.org blablabla...' (*gaap*)
    'Wel altijd opvallend dat met name de grotere organisaties deze prijzen winnen!'
    Kleertjes.com!! groot? Neuh.
    Wint Bol is niet of Wehkamp, toch nog zeuren. Bah.

    geplaatst op
  • Goedemorgen Fleur en andere reageerders op dit artikel. Over jouw opmerking: 'Kenners' die theorieën over usability verzinnen, kijken jullie naar de uiteindelijke gebruiker? zou ik graag iets willen zeggen. Usabilty is niet verzonnen(!) maar de praktijk bewijst dat juist de gebruiker van een website erg veel baat en vooral profijt heeft van een website waar is gelet op de usability en accessibility. Daarnaast wordt een website door het toepassen van usability juist gebruikersvriendelijker en ook toegankelijker wordt. Usability en accessibility gaat juist uit van de eindgebruiker! Tuurlijk is usability niet alleen leading bij het realiseren van een goede website. Het is de combinatie van techniek, vormgeving, inhoud en het gene wat je aanbiedt en hoe je het aanbiedt (beleving, prijsstelling etc,). Juist een goede balans vinden tussen dit alles is een kunst!! Bol.com is in mijn ogen ook een terecht winnaar geweest omdat deze organisatie juist door veel contact te hebben met hun doelgroep steeds verder hun website verder optimaliseren. Dit geldt ook voor Wehkamp.nl. Een veel gemaakte fout van marketeers is nog steeds, helaas, dat ze teveel uitgaan van zichzelf en te weinig of niet in gesprek gaan met hun doelgroep. Er is nog veel te doen op het web en kritisch zijn op dit soort prijzen kan alleen maar zorgen voor meer bewust wording bij een ieder die serieus bezig is met het websites en online marketing.

    geplaatst op
  • Goedemorgen mensen.

    Ik wil even reageren op het ongeloof van sommige mensen op de grote winnaar van de Thuiswinkel Awards kleertjes.com. Ik heb zojuist een klanttevredenheidsonderzoek afgerond bij kleertjes.com. Van de 37.000 klanten (uit voornamelijk Nederland en Belgie) hebben 1.200 mensen deelgenomen aan het klanttevredenheidsonderzoek. Conclusie: gemiddeld geven klanten kleertjes.com een 8,5! En natuurlijk zijn er altijd verbeterpunten, en ook daar gaat kleertjes.com mee aan de slag (zie ook http://www.kleertjes.com -> nieuws). Kleertjes.com is een bedrijf dat inmiddels bijna 4 jaar bestaat, en in die 4 jaar is het bedrijf gigantisch gegroeid, en het aantal tevreden klanten ook! En dat is natuurlijk niet voor niets...

    @ Barry ('Wel altijd opvallend dat met name de grotere organisaties deze prijzen winnen!'): volgens mij heeft Wehkamp.nl voor het eerst sinds het bestaan van de Thuiswinkel Awards GEEN Thuiswinkel Award gewonnen!!

    @ Tibo: misschien is het handig als je naast de maat in de zoekmachine tevens andere gegevens invoert, zoals geslacht, kleur, enzovoort. Dan krijg je minder pagina's en is het veel overzichtelijker!!

    geplaatst op
  • @ Femke, dan wordt het eens TIJD dat juist de Wehkamp een thuiswinkel award gaat WINNEN! Maar bedankt voor jouw scherpe blik.

    geplaatst op
  • Ben net als Erno trots op het feit dat een webwinkel uit de Achterhoek in de prijzen is gevallen. Zeker als je je realiseert hoe kleertjes.com is ontstaan (zie bijv: Kleertjes.com: de zolderkamer-succes-story). Pracht case!

    Kreeg vanmorgen overigens een email van BOL.com:

    (...) Tijdens de Thuiswinkel Awards 2007 heeft bol.com drie prijzen in de wacht gesleept! Zonder uw steun was ons dit niet gelukt, dus namens alle medewerkers: hartelijk dank! (...)

    Kan me eerlijk gezegd niet herinneren dat ik heb gestemd en/of er het afgelopen jaar iets heb gekocht!?

    geplaatst op
  • @Femke
    Gefeliciteerd met jullie prijs en leuk om te weten dat ruim 3% van de klanten dik tevreden is. Dat je echter in een forum voor vakmensen moet uitleggen hoe de site werkt zegt genoeg over de usability van de site :-)

    geplaatst op
  • Kinderkleding.nl heeft op 3 maart 2011 de felbegeerde ThuiswinkelAward gewonnen in de categorie baby- en kindermode.
    Deze prijs is toegekend aan http://www.kinderkleding.nl vanwege hun ruime en mooie assortiment aan kinderkledingmerken, snelheid van leveren, de uitstekende klantenservice, en gebruikersgemak. Vanzelfsprekend zorgt kinderkleding.nl er voor dat er regelmatig leuke en interessante klantenacties zijn.

    Binnenkort verwacht kinderkleding uittebreiden naar het vlaamstalige deel van Belgie met een nieuwe webshop onder de naam http://www.kinderkleding.be

    geplaatst op
  • Ook in 2010 heeft Kleertjes.com een grote prijs gewonnen. Ik begrijp niet wat er zo bijzonder is aan Kleertjes.com, misschien de service maar overzichtelijk vind ik het zeker niet. Ik winkel liever online bij H&M en Shoebana. Ik hou vooral van eenvoudigheid. Bij Kleertjes.com kunnen ze daar nog veel aan verbeteren onlangs de nieuwe site. Misschien een goede tip.

    geplaatst op
  • Volgend jaar doen we met http://www.woods.nl ook mee. Als we winnen dan worden wij vrolijk.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.