Een klantrelatie begint pas na de verkoop

4 maart 2007, 18:27

Een klantrelatie begint pas na de verkoop

Het is een open deur waar zelfs een olifant doorheen past, maar toch: de meeste bedrijven vinden ‘t wel welletjes, zodra de koop gesloten is. En daar klopt natuurlijk nix van:

Shouldn’t you treat the people you’re in a relationship with better than you treat anyone else? Shouldn’t you treat your existing customers better than the ones who’ve given you nothing?

  • Most companies would never outsource their sales reps, but we all know what happens with most tech support.
  • Most companies would never make a brochure with the same (lack of) quality in the product manual.
  • Most companies would never make their main website as uninviting as the tech support site.

Carl Mangold
AI-specialist met de focus op veiligheid bij Carl Mangold

Carl Mangold is een expert op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI), met de focus op het veilig en ethisch verantwoord inzetten van deze technologie. In de loop van zijn carrière heeft Carl de evolutie van AI in marketing van dichtbij meegemaakt. Waar AI aanvankelijk vooral werd ingezet om prospects te herkennen en segmenteren op basis van hun klik- en koopgedrag, heeft de technologie zich inmiddels ontwikkeld tot een krachtig middel dat (klant-)communicatie over de volledige breedte kan ondersteunen of zelfs vervangen. Stonden ethiek en privacy altijd centraal bij de toepassing van AI voor geautomatiseerde klantsegmentatie, met de opkomst van generatieve AI zijn veiligheid en betrouwbaarheid nog belángrijker thema's geworden. Carl zet zich in om bedrijven te begeleiden bij het verantwoord implementeren van AI-oplossingen die niet alleen efficiëntie en klanttevredenheid verhogen, maar ook voldoen aan de hoogste ethische en veiligheidsstandaarden. Met zijn diepgaande kennis van AI en zijn toewijding aan veilige praktijken, helpt Carl organisaties de balans te vinden tussen innovatie en verantwoordelijkheid. Zijn werk draagt bij aan het creëren van betrouwbare AI-systemen die zowel de bedrijfsdoelen als de belangen van klanten dienen.

Categorie
Tags

4 Reacties

    Roy Huiskes

    Het is iig duidelijk waarom Apple het zo goed doet 😉


    4 maart 2007 om 21:42
    Ron Toekook

    Een beetje een rare vergelijking: een gevoel/prestatie verkopen vergelijken met het delen van gebruiks/toepassingsinformatie. Ik moet er niet aan denken dat ik een hippe gebruiksaanwijzing krijg die mij meer tijd kost om in te orienteren. Het is wel zo dat het vreemd is dat de gebruiksaanwijzing in de afgelopen jaren zo enorm stil blijven staan: gewoon tekst met plaatjes in plaats van interactieve leercurves ontwikkelen. Maar ja, het is nu eenmaal makkelijker om om de kassa op te maken dan klanttevredenheidsonderzoek te koppelen aan diezelfde kassa. En Apple doet het niet zo heel veel beter omdat ze hip zouden zijn, maar omdat ze hun klanten rechtstreeks met elkaar laten praten via hun supportsite. Dat kan alleen als de software en hardware voor elkaar ontwikkeld is, waardoor alleen gebruik een issue is, niet technologie.


    5 maart 2007 om 05:09
    ehannink

    Het gaat natuurlijk niet alleen over gebruiks/toepassingsinformatie. Bel eens een bedrijf op als je iets wilt kopen en bel later nog eens met het zelfde bedrijf als je een probleem hebt met het gekochte product. Totaal verschillende communicaties.

    Zou het niet bijzonder zijn als je de klant verrast met de informatie/hulp/aandacht na de verkoop. Maak je gebruikers enthousiast. Overdonder ze met je dienstverlening, handleidingen, telefonische helpdienst, vraagbaak op internet. Deze enthousiaste gebruikers worden je nieuwe verkopers.


    5 maart 2007 om 05:34
    Gosse AdB

    Kijk maar eens hoe vaak deze combinaties voorkomen:

    Bel voor uw bestelling 0800-…

    Voor product ondersteuning of garantie belt u 0900-…

    of

    Vul uw gegevens in op het formulier op onze website en neem nu direct een abonnement!

    U dient uw abonnement uitelijk 6 weken voor afloop schriftelijk op te zeggen.

    Ontvang nu deze DVD speler gratis bij het afsluiten van een abonnement.

    Indien u reeds een abonnement heeft, bestel dan deze DVD speler met 5 euro korting!

    Tja, dan krijg je toch een beetje een minder gevoel als consument…


    5 maart 2007 om 21:38

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!