Het ontstaan van personal travel brands
Vanmorgen werd bekend dat KLM voortaan al haar bestemmingen vanuit Amsterdam op Google Earth plaatst. Dat is een mooie ontwikkeling voor vandaag die tegelijkertijd bouwt aan het fundament voor het ontstaan van personal travel brands, een nieuw type merken dat ons straks helpt van A naar B te reizen, onafhankelijk van vervoersmiddel en dat waar ook ter wereld. De ontwikkelingen van dit type merken gaat met stapjes.
Nu plaatst KLM alle bestemmingen op Google Earth, straks staan alle bestemmingen van alle luchtvaartmaatschappijen vanuit alle luchthavens op Google Earth (of alternatieven). Dan vertellen we tegen ons personal travel brand waar we willen zijn en krijgen we een persoonlijk vervoer advies: ‘neem een taxi naar Brussel Airport, vlieg daar met Y naar New York en neem vervolgens de Metro x naar je Hotel’. Zo je wilt met alle mogelijke details. Het merk laat zich daarbij vertegenwoordigen door een kunstmatige brand agent, zeg maar een avatar, die gesproken tegen ons zegt: “neem de taxi die over vijf minuten arriveert bij de voordeur, loop naar binnen bij het treinstation. Na vijftig meter zit perron 3 aan de rechterkant. Loop naar boven. Hou de telefoon als identificatie bij het entreesyteem. Ga in de trein zitten op stoel 45-H, dat is voorin …” Niet alleen is alles voor je uitgezocht, het is ook gereserveerd en betaald. Dit (nieuwe) type merken (misschien is TomTom een vroege vorm hiervan?) kan dit straks voor ons doen, zij kent immers onze voorkeuren, (on) mogelijkheden en budget. Alle onzekerheden bij het reizen woren verwijderd. Een kind kan straks de was doen. En niet alleen een kind, ook ouderen gaan dit begrijpen. We kunnen straks onbekommerd op de wereld rondzwerven en worden altijd geholpen. Zover is het echter nog niet, het gaat allemaal met stapjes. Bestemmingen plaatsen op Google Earth blijft maar gewoon een stapje in deze richting.
o. Suf. 🙁 Niet goed gekeken. De insteek is hier echter wel anders. Ik zal de tekst aanpassen! Dank!
zo beter?
geweldig, ik zou alleen “vanmorgen wed bekend” linken naar het artikel van Marco van vanmorgen (y).
@Erwin: heb de opmaak ook maar even snel aangepast; wat een lappen tekst. Communiceren via beeldscherm is ook best lastig soms 😉
Dank! Niets zo handig als een hoofdredacteur 🙂
@Bas: @ your service:
Kayak is een mooi voorbeeld idd. Ik zie hiervoor volop mogelijkheden, en idd, met een avatar. Maar “door iemand”? Volgens mij valt dat wel mee. Ik zou daar in elk geval niet op gaan wachten maar het gewoon zelf gaan doen. Je zou de eerste zijn volgens mij! En via affiliate programma’s kan je hier een zeer rendabel business model uithalen. Aan de slag zou ik zo zeggen 🙂 !!
@Bas, Erwin: interesse om mee te denken/werken over een seminar travel 2.0?
Lijkt me leuk. En Erwin, er wordt al hard gewerkt aan het een en ander, ik hoop er binnenkort iets meer over te kunnen vertellen (dat moet ik trouwens ook niet te vaak gaan zeggen 😉 Nu eerst maar even een tukkie doen
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!