Het ontstaan van personal travel brands

24 januari 2007, 08:28

Vanmorgen werd bekend dat KLM voortaan al haar bestemmingen vanuit Amsterdam op Google Earth plaatst. Dat is een mooie ontwikkeling voor vandaag die tegelijkertijd bouwt aan het fundament voor het ontstaan van personal travel brands, een nieuw type merken dat ons straks helpt van A naar B te reizen, onafhankelijk van vervoersmiddel en dat waar ook ter wereld. De ontwikkelingen van dit type merken gaat met stapjes.

Nu plaatst KLM alle bestemmingen op Google Earth, straks staan alle bestemmingen van alle luchtvaartmaatschappijen vanuit alle luchthavens op Google Earth (of alternatieven). Dan vertellen we tegen ons personal travel brand waar we willen zijn en krijgen we een persoonlijk vervoer advies: ‘neem een taxi naar Brussel Airport, vlieg daar met Y naar New York en neem vervolgens de Metro x naar je Hotel’. Zo je wilt met alle mogelijke details. Het merk laat zich daarbij vertegenwoordigen door een kunstmatige brand agent, zeg maar een avatar, die gesproken tegen ons zegt: “neem de taxi die over vijf minuten arriveert bij de voordeur, loop naar binnen bij het treinstation. Na vijftig meter zit perron 3 aan de rechterkant. Loop naar boven. Hou de telefoon als identificatie bij het entreesyteem. Ga in de trein zitten op stoel 45-H, dat is voorin …” Niet alleen is alles voor je uitgezocht, het is ook gereserveerd en betaald. Dit (nieuwe) type merken (misschien is TomTom een vroege vorm hiervan?) kan dit straks voor ons doen, zij kent immers onze voorkeuren, (on) mogelijkheden en budget. Alle onzekerheden bij het reizen woren verwijderd. Een kind kan straks de was doen. En niet alleen een kind, ook ouderen gaan dit begrijpen. We kunnen straks onbekommerd op de wereld rondzwerven en worden altijd geholpen. Zover is het echter nog niet, het gaat allemaal met stapjes. Bestemmingen plaatsen op Google Earth blijft maar gewoon een stapje in deze richting.

Erwin van Lun
Futurist and Angular Engineer bij Your Future Is Now!

Erwin van Lun, MBM MSc (1968), is a multifaceted visionary professional dedicated to shaping the future through various international roles. As an author, futurist & professional speaker, he has shared his accurate future forecasts on over 100 stages in eight countries, influencing thousands. His expertise as a future-proof software engineer, focusing on Angular since 2017, helps innovative startups and scaleups to expand and professionalize by increasing profits, reducing costs, and strategically aligning processes. In his spiritual journey revealing the dance & tantra teacher within, Erwin realized how blockages (stiffness through fascia) in the body reduce the innovative thinking capacity of humans, and releasing these blockages restores lost creativity, a process which is crucial in this era that can only progress with disruptive (creative) thinking. Formerly renowned as the #1 global chatbot expert and co-founder of the global Magickal 5D Society, pioneering entrepeneur Erwin is constantly releasing new ventures: currently he is working on a brand new conscious dance/tantra system aimed at awakening humanity through dance, blending Ecstatic Dance, Biodanza, Tantric Dance, and Tantra with rituals known from ancient tribes. His unique vision, skills, and approach make him a powerful force in the global transition ahead.

Categorie
Tags

9 Reacties

    ErwinVanLun

    o. Suf. 🙁 Niet goed gekeken. De insteek is hier echter wel anders. Ik zal de tekst aanpassen! Dank!


    24 januari 2007 om 09:13
    ErwinVanLun

    zo beter?


    24 januari 2007 om 09:39
    wesseling

    geweldig, ik zou alleen “vanmorgen wed bekend” linken naar het artikel van Marco van vanmorgen (y).


    24 januari 2007 om 10:00
    media

    @Erwin: heb de opmaak ook maar even snel aangepast; wat een lappen tekst. Communiceren via beeldscherm is ook best lastig soms 😉


    24 januari 2007 om 10:51
    ErwinVanLun

    Dank! Niets zo handig als een hoofdredacteur 🙂


    24 januari 2007 om 10:57
    ErwinVanLun

    @Bas: @ your service:

    Ik vind het eeen schitterende service van KLM en ik denk dat het zeer goed kan werken als promotionele tool maar… Ik denk dat Kayak Buzz al sinds 2005 een stuk meer in de richting van bovenstaande toekomstvisie komt. Op Kayak maken bedrijven, individuele personen en toeristische bureaus 😉 complete reisideeen samen met behulp van de travel search engine. Zo kan je zoeken op verschillende soorten vakanties (wintersport, casino, tropisch, kunst, student, bier, verzin iets origineels) in verschillende prijscategorien en zicht hebben op welke periode je het beste kan reizen naar een bepaalde bestemming qua prijs (gebasseerd op historische gegevens). Kayak heeft een API waar al veel mee gesleuteld kan worden de enige stap die nog gezet moet worden is het koppelen van deze luchtvaartgegevens aan lokale grondvervoer gegevens. Het wordt dus tijd dat er een Openbaar Vervoer API komt zodat die gegevens aan elkaar verbonden kunnen worden. Dan alleen nog een Avatar maken die alles automatisch voor je uitzoekt, daar wordt vast al hard aan gewerkt door iemand.

    Kayak is een mooi voorbeeld idd. Ik zie hiervoor volop mogelijkheden, en idd, met een avatar. Maar “door iemand”? Volgens mij valt dat wel mee. Ik zou daar in elk geval niet op gaan wachten maar het gewoon zelf gaan doen. Je zou de eerste zijn volgens mij! En via affiliate programma’s kan je hier een zeer rendabel business model uithalen. Aan de slag zou ik zo zeggen 🙂 !!


    24 januari 2007 om 13:44
    media

    @Bas, Erwin: interesse om mee te denken/werken over een seminar travel 2.0?


    25 januari 2007 om 07:34
    BasPaauw

    Lijkt me leuk. En Erwin, er wordt al hard gewerkt aan het een en ander, ik hoop er binnenkort iets meer over te kunnen vertellen (dat moet ik trouwens ook niet te vaak gaan zeggen 😉 Nu eerst maar even een tukkie doen


    25 januari 2007 om 07:56

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!