Originele kerstkaarten 2006

20 december 2006, 07:24

Mail en SMS vervangen de papieren kerstkaarten nog steeds niet, zo berichtte het Brabants Dagblad. Maar liefst 200 miljoen stuks gaan er weer bezorgd worden deze kerst.

(…) Uit onderzoek is gebleken dat 75 procent van de Nederlanders vindt dat een sms’je een echte kerstkaart niet vervangt. En een e-card is wel makkelijk, maar het tastbare ontbreekt net als een handgeschreven wens. De interesse voor een e-card is weer dalend. (…)

Aldus een woordvoerder van TNT. Toch krijg ik juist steeds meer kerstkaarten per e-mail binnen. Vorig jaar rond deze tijd schreef ik een stukje over bijzondere kerstkaarten in m’n mailbox, met sterke voorbeelden van Bookmark en MailMedia. Ook dit jaar stromen de kaarten weer binnen, maar iets leuks ben ik helaas nog niet tegengekomen.

Dus ook dit jaar weer de oproep: wie heeft er nou écht originele kerstkaarten (per e-mail) binnengekregen dit jaar?

Robert de Boer is oprichter van Lead Today (voorheen New Kitd), een bureau voor online leadgeneratie. Lead Today heeft één doel: leads genereren op uw website. Veel mensen bezoeken en verlaten een website zonder er iets te doen of achter te laten. Lead Today pakt dit probleem aan. Een mix van techniek, vormgeving, content en redactie verandert anonieme websitebezoekers in gekwalificeerde leads. Met onze modulaire aanpak kunt u leadgeneratie stap voor stap integreren in uw bestaande website of een compleet nieuwe website bouwen.Robert de Boer studeerde Bedrijfskundige Informatica en vulde deze opleiding aan met de Post HBO CRM opleiding (Beeckestijn Business School). Eerder werkte hij voor bureau's als Lectric, E-Village en Branddoctors. In 2006 werd hij onderscheiden met de DeMeter Award 2006, een vakprijs voor 'aanstormend marketingtalent'. Hij is tevens bestuurslid bij DeMeter, met innovatie als portefeuille, en was een van de initiefnemers van Resultblog, hét weblog over direct-marketing.

Categorie
Tags

33 Reacties

    Peter

    Veel streaming video dit jaar, leuk!


    20 december 2006 at 08:26
    Robert

    Hi @Marco,

    Uiteraard kunnen we ook beter, maar het is altijd de afweging. December is een waanzinnige maand, en dan is de vraag wel of niet je een persoonlijke groet overbrengen (klanten focus!). Voor volgend jaar staat mijn keuze vast of waanzinnig (en in oktober beginnen!) of niet.

    Fijne feestdagen en een mooi marketing jaar in 2007….

    Ciao

    Robert


    20 december 2006 at 08:29
    media

    Jullie ook hele fijne feestdagen Robert en begin volgend jaar moeten we maar weer eens bijpraten!


    20 december 2006 at 08:33
    Mike van Hoenselaar

    @Marco, Na 10+ keer proberen veranderd er bij mij iig niks, ben benieuwd of iemand anders wel resultaat heeft.

    En of hij/zij dan even zo vriendelijk wil zijn om het even te delen 😀


    20 december 2006 at 08:50
    Mike van Hoenselaar

    en over van wieisdezekerstwens.nl kom ik niet verder dan:

    Spinningweb uit ‘S-Gravenhage aka Jonathan van der Heijden en Niels Verhoeven

    Maar iig ERG persoonlijk en erg leuke uitwerking.


    20 december 2006 at 08:56
    Johan Voets

    Mike, ik neem aan dat je wel 7 verschillende smsjes hebt ontvangen?


    20 december 2006 at 08:58
    Bas

    TomTom heeft een hele leuke voicecard laten ontwikkelen* met behulp van text-to-speech software. Niet alleen leuk om te versturen, maar ook om mee te spelen 🙂

    http://www.tomtomtalks.com

    * door ons


    20 december 2006 at 08:58
    media

    @Bas: kun je iets laten zien/horen van die voicecard?

    @Johan: ik heb inmiddels twee verschillende sms-jes binnen en zoals gezegd zal ik vanavond de rest bekijken!


    20 december 2006 at 09:03
    Roland Lamers

    Als de relaties van Rhinofly, waarvan het mobielnummer niet bekend is, het filmpje bekijken krijgen zij ipv van een sms-je een echte kaart toegestuurd.


    20 december 2006 at 09:58
    media

    Er wordt flink meegezongen Pieter, leuk!


    20 december 2006 at 15:23
    ewout@onedaycompany.nl

    Na een gesprek met een manager van TNT kwam ik achter iets grappigs: door alle email en zakelijke post, is er een automatische herwaardering van de handgeschreven brief.

    Hoe dit er uit ziet in kerst-vorm kan je zien op het Proteq-blog (je komt er door op mijn naam boven dit commentaar te klikken).


    21 december 2006 at 10:13
    ewout@onedaycompany.nl

    Wel een wat depressieve video – ik verwachtte dat ze ieder moment in Kerstgroeten of gejuich of zo zouden uitbarsten. De foto hierboven geeft het beeld goed weer : een groep zwijgende, ietwat nurkse groep mensen met een doel dat deels niet te lezen is.

    Maar het is beter dan niks, toegegeven.


    22 december 2006 at 11:20
    media

    Wat wil je, video is opgenomen in een koude Rotterdamse haven; al die gasten wilden niets liever dan een beker warme chocolademelk 😉

    Maar je ook even beide video’s bekijken; ben nl benieuwd of ze nu al die adressen daadwerkelijk hebben bezocht.


    22 december 2006 at 11:40
    Vincent

    @ Marco, we hebben inderdaad een hele boel van onze klanten bezocht. In totaal zijn we op 42 locaties geweest. En hebben daarmee 98 filmpjes gemaakt (meerdere contactpersonen per klant). Een hele klus, maar wel erg gaaf om te doen. Veel lol gehad!

    @ Ewout, misschien was dat wel juist het idee.

    Mooie dagen allemaal!


    24 december 2006 at 08:06

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief