ReclameWeek heeft een website!
Als een soort van laatste der Mohikanen heeft vakblad ReclameWeek nu eindelijk ook een eigen website. Volgens het blad zelf zou het overigens in 1995 de eerste zijn geweest met een website maar omdat ze geen idee hadden wat ze er mee moesten hebben ze daar in 1997 weer de stekker uit getrokken. Vooralsnog brengt de website nog weinig verrassingen. Naast actueel nieuws (ook via RSS-feeds te volgen!) vinden we de aankondiging wat er in de nieuwe ReclameWeek is te lezen, een poll van de week en algemene informatie voor adverteerders en abonnees.
We hebben er al lang over gezeurd dus ik ben al dik tevreden dat ik niet meer naar die lelijke geeltjes hoef te kijken 😉
Leuke site, jammer van de kleine letters. een paar punten groter en de tekst is veel leesbaarder zonder de layout te verpesten.
Lelijke geeltjes? Boeh!
Wel een leuke slogan van ze, RW Online De laatste, de beste
Maar ach, in de reclame mag je een potje jokken toch, of de halve waarheid vertellen. Ook al beweert McCann over reclame: Truth Well Told.
RW Online is een stap vooruit, maar nu nog een RW-blog. Dat is pas echt modern. En echt moeilijk (en zeer arbeidsintensief) om goed te doen. Lastig, als je ook nog een blad moet maken elke week…
Inderdaad een aardige site, al had wel wat meer aandacht aan de vormgeving besteed kunnen worden (wat mij betreft ook het lettertype). Het is allemaal wel wat simpeltjes.
Misschien vinden we het over een jaar of twintig juist wel heel vooruitstrevend van ReclameWeek dat ze al in 1997 de stekker uit hun website trokken… Maar voor nu is dit denk ik een eerste stap in de goede richting. Hopelijk hebben ze deze keer wel nagedacht over welke kant ze op willen.
Ik zie op dit moment een hele hoop actueel nieuws. Het jammere is dat ik het meeste ook al op andere sites heb kunnen lezen. Misschien ligt er nog een kans om wat meer onderscheidende content te gaan bieden.
Heel mooi voor ReclameWeek natuurlijk, maar ik vraag me wel af waarom deze eenvoudige website jaren op zich heeft laten wachten.
Bovendien is ie nog niet helemaal af:
Het hele fenomeen Websites worden zwaar overschat. Volkomen terecht dat ReclameWeek er ook nu pas mee komt. Online is toch eigenlijk nooit echt doorgebroken. Trouwens, dat hele internet is sowieso maar een hype… toch?
Over twee jaar heeft niemand het meer over internet.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!