MBA Crossmedia begint in december

24 oktober 2006, 08:27

In mei van dit jaar werd de eerste MBA Crossmedia cursus in Nederland aangekondigd. In december gaat Lemniscaat School of Management nu met de cursus beginnen. De MBA Crossmedia is ontwikkeld voor jonge managers uit de mediaketen en aanverwante bedrijven, die worden beschouwd als de toekomstige leiders binnen hun organisaties.

De MBA cursus is de eerste volwaardige Crossmedia opleiding op wetenschappelijk niveau met een internationaal erkend MBA diploma. De docenten komen uit de praktijk (PCM, Versatel/Tele2, Talpa, KPN, Google, NOB), maar ook uit universitaire kring (VU, UT en UU).

De cursus duurt twee jaar en bestaat uit vier studieblokken. De totale studiebelasting inclusief thuiswerk en master thesis is 1600 uur. Het aantal contacturen is lager dan bij de gemiddelde MBA door het gebruik van Action Learning.

Medeoprichters van de MBA Crossmedia zijn PCM, Telegraaf Media Group en Tele2/Versatel. Lemniscaat School of Management is onderdeel van Conclusion en is lid van de European Foundation for Management Development (EFMD).

De cursus begint in december 2006 en duurt twee jaar. Kosten 30.000 euro, excl. verblijfskosten. Informatie kan ingewonnen worden bij Willy Merkelbach op 030-219 39 61 of via e-mail: info@lemniscaat-edu.nl

Jak Boumans is adviseur content strategie bij Electronic Media Reporting, een bureau actief sinds 1990 en gespecialiseerd op het gebied van content. Electronic Media Reporting kent vier werkgebieden: strategisch advies: studies: evaluatie en audits van projecten (o.a. voor de EU); publicitaire producties (nieuwsbrieven, boeken, congressen, reizen). Jak Boumans houdt een dagelijks, Engelstalig blog Buziaulane bij over de contentindustrie. Jak Boumans is ook een van de organisatoren van de multimedia contentwedstrijd Europrix.nl en de Nederlandse voorselectie van de World Summit Awards. ook is hij promotor van de Europrix Top Talent Award, een multimedia wedstrijd voor jonge producenten. Hij is tevens secretaris van de European Academy of Digital Media. Jak Boumans publiceert nationaal en internationaal. Hij publiceerde in 1986 het Online Handboek (Spectrum). Hij levert ook bijdragen aan vakstudies zoals E-Content, Technologies and Perspectives for the European Market (2004).

Categorie
Tags

1 Reactie

    media

    “De docenten komen uit de praktijk (PCM, Versatel/Tele2, Talpa, KPN, Google, NOB), maar ook uit universitaire kring (VU, UT en UU).”

    en Marketingfacts 😉


    24 oktober 2006 om 08:48

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!