Interactive Course van start gegaan

4 oktober 2006, 03:45

Gisteravond is de Interactive Course van start gegaan. De cursus wordt verzorgd door Mediaflex Jobsupport in samenwerking met een aantal ervaren mensen uit het vak. Doel van de cursus is de deelnemers kennis te laten maken met de diverse mogelijkheden op het gebied van interactieve marketing. Vanuit Marketingfacts neem ik deel aan de cursus en zal ik van elke sessie een kort verslag maken.

Deze eerste avond had een wat afwijkend programma met een voorstelrondje (erg weinig adverteerders) en een korte presentatie van Marco, eveneens coach van deze training. In vogelvlucht liep Marco door het landschap van interactieve marketing, waarbij duidelijk werd dat we nog wat leuke uitdagingen komende weken zullen krijgen. Ik heb er zin in! Volgende workshop is dinsdag 17 oktober met Igor Beuker van LaComunidad. De dag daarna volgt een kort verslag.

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

2 Reacties

    media

    Het is een gevarieerde club deelnemers (ca. 30 mensen) geworden dat varieert van startende interactieve marketeers tot mensen met meer dan 5 jaar ervaring. Inderdaad weinig adverteerders maar dat verbaasd me eerlijk gezegd niets. De meeste adverteerders zijn te druk met het aansturen van externen en krijgen de kennis toch wel via de bureaus. Denk overigens wel dat dat over een paar jaar zal veranderen en dat tegen die tijd ook de adverteerders zelf aanwezig zullen zijn op dit soort cursussen.

    Zou leuk zijn om ook via Marketingfacts feedback te krijgen op de inhoud van het programma dus als er vragen of opmerkingen zijn, schiet maar!


    4 oktober 2006 om 04:18
    Robert Smit

    Adverteerders willen zelf ook meer op de hoogte zijn van interactieve marketing mogelijkheden maar wellicht dat het daar nu nog iets te vroeg voor is. Ik verwacht dat de komende tijd vanuit adverteerders meer animo zal zijn om deel te nemen.

    Het is zeer leuk deze groep van deelnemers bij elkaar te zien. Ik verwacht dat we de komende workshops niet alleen interssante dingen gaan horen van de gastsprekers maar ook van de deelnemers zelf.


    4 oktober 2006 om 10:35

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief