PICNIC06 krijgt invulling

PICNIC06 krijgt invulling
,

De Cross Media Week Foundation presenteert vandaag het programma en de deelnemers van PICNIC ‘06, de officiële naam van de Cross Media Week. PICNIC ‘06 is Amsterdam’s nieuwe jaarlijkse evenement gericht op creatieve toepassingen binnen cross media content en -technologie, speciaal op het gebied van entertainment en communicatie. PICNIC ‘06 vindt plaats van 26 tot 30 september in de Westergasfabriek, de culturele locatie bij uitstek. Sprekers van Pixar, Endemol, Talpa, craigslist, MySpace, FremantleMedia en Second Life prominent zijn aanwezig op PICNIC ‘06

 

Sprekers
Onder de sprekers bevindt zich de absolute top van creatieve ondernemers, zoals John de Mol, mede-oprichter van Endemol en oprichter van Talpa, Craig Newmark, oprichter van craigslist, Philip Rosedale, oprichter van Linden Lab/Second Life, Jamie Kantrowitz, Senior VP Marketing Europe bij MySpace en Michael B. Johnson, Moving Picture Group Lead bij Pixar.

Bas Verhart, een van de oprichters van PICNIC 06: “Nederland loopt in Europa voorop wat betreft design, advertising, ^multimedia, gaming en architectuur. We zijn daarom blij dat we hier een dergelijk evenement kunnen organiseren waar creatief talent kan netwerken, partnerships kan aangaan en van gedachten kan wisselen met veteranen uit het vak.”

Een van de keynote sprekers, Michael B. Johnson van Pixar, zegt: “Ik zie er naar uit om te spreken op PICNIC ‘06 over het belang van het samenwerken als één creatief team. We hebben hard gewerkt om dit te bereiken binnen Pixar. We noemen het de kunst van teamsport en je ziet de resultaten terug in de reeks hitfilms die wij hebben geproduceerd als ‘Cars’, ‘The Incredibles’, ‘Finding Nemo’, ‘Toy Story 2’ en ‘A Bug’s Life’. Ik denk dat PICNIC ‘06 een dynamische culturele uitwisseling zal zijn, waar ik mijn ervaringen kan delen en meer kan leren over wat er op creatief vlak gebeurt in Europa.”

Programma
PICNIC ‘06 bestaat uit verschillende presentaties waarbij content wordt geleverd via TV, internet, mobiele telefoon, gaming, virtual reality en muziekdiensten. Vertegenwoordigers uit het bedrijfsleven en de overheid bespreken de belangrijkste trends op het gebied van media, kunst en wetenschap. Aanwezigen krijgen verder de kans innovatieve content, formats en communicatiekanalen te zien en nieuwe mogelijkheden verder te ontwikkelen. Via networking picnics, interactieve plenaire discussies, content showcases, demonstraties en een uitgebreid aanbod van workshops komen aanwezigen in aanraking met de nieuwste ontwikkelingen op multimedia gebied.


Geplaatst in

Delen



Er zijn 4 reacties op dit artikel

  • @Marco; de link naar 'cross media week' werkt niet goed.

    geplaatst op
  • Sorry, dit is natuurlijk voor Jak bedoeld...

    geplaatst op
  • Link is inmiddels aangepast; dank voor de update Jurjen!

    geplaatst op
  • Vanaf vandaag is aanmelden mogelijk. Tot 31 juli kost een kaart € 500, daarna € 750.

    De definitieve sprekers tot nu toe:

    Speakers will include top creatives and entrepreneurs such as Michael B. Johnson, Moving Picture Group Lead at Pixar, John de Mol, Co-Founder of Endemol and Founder of Talpa, Craig Newmark, Founder of craigslist, Philip Rosedale, Founder of Linden Lab/Second Life, Jamie Kantrowitz, Senior VP Marketing Europe at MySpace, Lorraine Twohill, Marketing Director in Europe for Google, Marko Ahtisaari, Director of Design Strategy, Nokia, Dan Gillmor, Founder and Director of the Center for Citizen Media, Marc Canter, Founder and CEO of Broadband Mechanics, Joseph Jaffe, Author of “Life after the 30-Second Spot”, Matt Locke, Head of Innovation at BBC New Media & Technology, Emile Aarts, Vice President and Scientific Program Director at Philips Research Laboratories, and many more.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.