Hoe zo podcast? PC-cast!

31 mei 2006, 12:16

Podtrac, een bedrijf dat podcasters en adverteerders koppelt, maakte vandaag de uitkomsten bekend van een periodiek onderzoek onder podcast-gebruikers. Opvallende uitkomst daarbij is dat 56% van de respondenten aangeeft de podcasts op hun pc te bekijken of te beluisteren tegenover 46% op een mobiele device.

Findings include that Podcast audiences are frequent online shoppers (76% shopped online in the past 30 days and 57% spent more than $200 online in the past 12 months). When comparing the survey results with the MRI Survey of the American Consumer, the index figures for the podcast audience is very high. In addition, awareness continues to grow as 41% of U.S. online adults were aware of term “podcasting” at the end of Q1 2006 versus 32% at the end of Q4 2005.

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!