Yves Gijrath (Miljonair Fair): “Als ondernemer ga je geheid een keer op je bek”

3 februari 2014, 14:59

Yves Gijrath, de man achter de Miljonair Fair, stond bekend als de succesvolle ‘mister miljonair’. Vorig jaar ging zijn bedrijf failliet: “Ik hou van ondernemen met een beetje risico.”

Desondanks kan de ondernemer zich niet helemaal vinden in zijn bijnaam. “Ik snap het wel, ik voel me alleen niet zo.” Na een moeilijke tijd heeft Gijrath de draad weer opgepakt met een nieuw mediabedrijf, LXRY Media Group. Een nieuwe kans. “Het klinkt gek, maar het faillissement was ook een opluchting.”

Hij wist met name de luxebeurs Miljonair Fair snel groot te maken. Ook internationaal. “In de goede dagen heb ik meerdere investeerders aan de deur gehad die het bedrijf wilden kopen.” In 2008, vlak voor het uitbreken van de crisis, bood een Nederlandse partij 25 miljoen euro. “Ik had niet de behoefte om het te verkopen. Achteraf ziet de wereld er altijd anders uit.”

Maar spijt wil hij het niet noemen. Na de val van Lehman ging het echter snel bergafwaarts. “Het ging harder naar beneden dan naar boven. Dat was heel pijnlijk.”

Gijrath ziet nu in dat hij teveel op zijn bord had, een te grote organisatie had en te weinig focus. ”Ik ben blij dat ik van mijn voetstuk ben gevallen. Als ondernemer ga je geheid een keer op je bek, dat is niet leuk, maar wel nuttig.”

Ronnie Overgoor
Directeur/eigenaar bij 7DTV

Als genomineerd dagvoorzitter van het jaar behoort Ronnie tot de top van Nederland. Met zijn energiek enthousiasme, aanstekelijke humor, scherpte en ontspannen interactie scoort Ronnie consequent zeer hoge ogen op congressen, evenementen en award uitreikingen. Daarnaast is Ronnie een interviewer met een eigen stijl. Hij is voorbereid, nieuwsgierig en switcht razendsnel tussen serieuze vragen en scherpe humor. Hij houdt van open en echte gesprekken, waarbij hij degene die hij interviewt altijd in zijn of haar waarde laat. Scherp, maar altijd met respect als vangrail. Ronnie heeft meer dan tien jaar ervaring in het interview vak, op het podium voor live publiek als ook voor de tv camera’s van bijvoorbeeld 7DTV.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief