Yahoo geeft shoppen een nieuwe dimensie

17 oktober 2003, 07:00

Yahoo is vandaag begonnen met SmartSort , een interactief gereedschapje dat online shoppers in staat moet stellen sneller relevante producten te vinden.

De SmartSort-pagina bestaat eigenlijk uit een aantal schuifjes. Om een product te vinden, kunnen bezoekers met de schuifjes aangeven hoe relevant ze een bepaalde mogelijkheid of kenmerk van een product vinden: bij een digitale camera bijvoorbeeld, kan men aangeven hoe belangrijk resolutie is, of de zoomfunctie. Als men de ‘sliders’ verschuift, veranderd het aanbod ook direct.

SmartSort is een simpel alternatief voor de pulldown menuutjes op veel koopwebsites, waar vaak ingewikkelde selecties gemaakt moeten worden. “We hebben SmartSort specifiek ontworpen om consumenten in de researchfase te helpen”, zo zegt Rob Solomon, vice-president van Yahoo Shopping.

(Bron: Planet.nl)

Werkzaam bij TNS Singapore als Senior Manager Interactive op het gebied van (nieuwe) media en emerging technologies. Met name gespecialiseerd in het toepassen van nieuwe onderzoeksmethoden en -technieken.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!