Viral Friday week 36/2017: een persoonlijke bierverkoper, een GoT-spin-off en de verkeerde fantasie

8 september 2017, 13:00

Viral Friday is de wekelijkse rubriek op Marketingfacts in samenwerking met Mindshare waarin de beste virals van de afgelopen week worden belicht. Met deze week: een persoonlijke bierverkoper, een GoT-spin-off en de verkeerde fantasie.

1. Budweiser | Bud Light – Vendor

3.245.958 weergaven

Hoe vet zou het zijn als je constant iemand in de buurt hebt die je voorziet van bier? Dat is het briljante concept dat het Amerikaanse biermerk Budweiser adopteerde voor hun nieuwe commercial voor Bud Light. In de video neemt een sportliefhebber een bierverkoper uit het stadion mee naar huis om precies die reden. Echter ontdekt hij al snel dat het niet altijd zo chill is om een persoonlijke bierkoerier in je buurt te hebben.

Deze grappige video scoorde al meer dan 3 miljoen weergaven.

2. VPRO / Zondag met Lubach | Westeros the Series

2.701.087 weergaven

Wie heeft hem niet gezien? Normaal gesproken blijven we ver weg van programmatrailers, maar Arjen Lubach, de man van ‘The Netherlands Second’, trakteerde ons de afgelopen week op een nieuwe viral hit waar we niet omheen kunnen. Hij creëerde een trailer die verdacht veel weg had van een spin-off van de mateloos populaire serie Game of Thrones. De hele wereld trapte met beide benen in zijn hoax en liefhebbers van de serie speculeerden over het potentiele succes van deze spin-off.

Niets bleek minder waar, want in een tweede deel maakte Arjen duidelijk dat er helemaal geen spin-off komt, maar dat hij binnenkort weer begint met zijn zondagshow op de VPRO. Het resultaat scoorde bijna 3 miljoen views op YouTube en vele miljoenen meer op andere social kanalen.

3. Halo Top | Eat the ice cream – Mike Diva

97.637 weergaven

Op de derde plaats vinden we wederom een vreemde eend in de bijt. YouTube-celeb en comedian Mike Diva uitte onlangs zijn frustratie over het ijsmerk Halo Top. Het merk maakt ijs dat geadopteerd is door #fitboys en #fitgirls die het ijs aanprijzen voor een #healthyliving lifestyle. In reactie op deze trend maakte Diva een ‘reclame’ waarin robots het ijs door de strot van oma’s duwen.

Dit harde statement waarmee Diva duidelijk maakt dat hij niet zo gecharmeerd is van Halo Top leverde 97 duizend views aan minder positieve publiciteit op voor het merk.

4. Snickers | Fantasy Night

3.174 weergaven

Met de hulp van een centaur brengt snoepreepfabrikant Snickers in deze video een nieuwe Limited Edition Snickers-reep op de markt. In het opvallende concept laat Snickers zien dat je niet “on your game” bent als je honger hebt. Het resultaat van deze wat matig humoristische video is een magere drieduizend views, maar desalniettemin toch vermakelijk genoeg voor deze editie van Viral Friday.

5. Awake Your Curiosity Experiment | provoked by Grolsch

1.829 weergaven

We sluiten de Viral Friday af met een opvallend experiment van de Nederlandse bierbrouwer Grolsch in Roemenië. Het biermerk liet 14 nietsvermoedende deelnemers zich eerst afsluiten voor alle prikkels in hun omgeving om ze vervolgens een headset op te laten zetten die hersengolven omzet in visuele projecties. De deelnemers werden getrakteerd op diverse geluiden die invloed hebben op de gemoedstoestand.

Het indrukwekkende resultaat is ‘slechts’ goed voor duizend views, maar de uitvoering van dit experiment verdient zeker meer credits. Enjoy!

David Pedro
Social Media Community & Content Marketeer bij Mindshare Nederland

Mindshare is een mediabureau dat haar klanten dagelijks helpt bij het realiseren van een grote variëteit aan doelstellingen. Wij willen de leading business partner zijn voor onze klanten en helpen hun business te laten groeien. Via consumenten-, media- en merkinzichten - Big Data - helpt Mindshare de juiste media en middelen te selecteren om een doelstelling te behalen.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!