The Digital Future of B2B loodst je de digitale toekomst in #adv
Internet verandert veel voor marketeers en sales managers. Maar liefst 70 procent van het aankoopproces in de B2B verloopt online. Voordat je klant überhaupt een verkoper benadert, heeft hij zich online ingelezen. Bedrijven moeten online vindbaar zijn en hun kennis delen om bezoekers naar hun website te trekken. Maar hoe zit dat met jou, weet jij hoe je online activiteiten substantieel bij kunnen dragen aan je resultaten?
Om die vraag te beantwoorden organiseert Webs in samenwerking met de High Tech Campus het event the Digital Future of B2B. Deze tot de nok toe gevulde dag belicht de meest recente ontwikkelingen op het gebied van marketing en sales. Na afloop weet je hoe je op de digitale toekomst inspeelt en online succes boekt. Dit evenement is ideaal voor directieleden en marketing- en salesmanagers om kennis en inspiratie op te doen.
DFB2B draait om de toekomst van marketing. Correctie: de digitale toekomst van moderne marketing. Het klantgerichte inbound marketing neemt langzaamaan de scepter over het van zendergerichte outbound marketing. Op 28 juni leer je hoe je op deze veranderingen inspeelt. Dat leren leuk is, ontdek je op deze dag waarop ruim 21 sprekers kennissessies geven, case studies aan bod komen en je talloze workshops kunt volgen.
Overstap van outbound naar inbound
Een van de sprekers op DFB2B is sales & marketing director Hans Buskens van PieterBas Automatisering. Hij is een pionier, omdat zijn automatiseringsbedrijf als eerste in zijn branche voor inbound marketing koos. Hans ontdekte dat outbound marketing zijn impact verloor. Dat de traditionele marketingafdeling op de schop moest, stond buiten kijf. Hans vertelt over de overstap van outbound naar inbound. Er komt nog heel wat bij kijken, want hoe krijg je de organisatie mee en hoe begin je? Deze case studie leert je hoe het automatiseringsbedrijf voor de afval- en reinigingsbranche de transitie van traditionele naar moderne marketing maakte en wat het hen uiteindelijk opleverde.
Van kopzorgen naar koploper
Naast de case studie van Hans staat onder andere een kennissessie van neuropsycholoog Roeland Dietvorst op het programma. Onlangs was hij te zien in het NOS journaal waarin hij het effect van reclame op ons koopgedrag verklaarde. Roeland is actief als professor bij het Institute for Sales en Account Management (ISAM) en bij het European Institute for Brand management (EURIB). In zijn sessie legt Roeland uit hoe je neurowetenschap inzet voor sales- en communicatiedoeleinden. Als je weet hoe je potentiële klanten aanspreekt, is het eenvoudig om je marketingstrategie daarop aan te passen. Handig! Kopzorgen vervagen als je weet hoe je de klant bereikt. Roeland leert je koploper te worden.
Sprekers
Naast de cases van Hans en Roeland valt er veel meer te beleven en ontdekken. Zo komen sprekers van opleidingsinstituten als Nyenrode en Beeckestijn en van bedrijven als Nuon, AFAS, IBM en Vanderlande aan het woord.
Opbouw
De dag is ingericht naar drie onderdelen om je zo het beste mee te nemen door de ontwikkelingen die nu plaats vinden op het digitale gebied.
Eerste fase: WHY
Als jouw onderneming de kracht van online negeert, wordt het hoog tijd voor verandering.
Doorgaan op dezelfde weg kan echt niet meer, want dat kost je klanten en omzet. Waarom je moet veranderen, komt naar voren in dit onderdeel. Topsprekers uit de B2B sector gaan dieper in op trends en ontwikkelingen binnen hun vakgebied. Ze leren je welke kansen het digitale tijdperk biedt en waar voor jou de winst te behalen valt.
Tweede fase: HOW
Nu je weet waarom verandering goed is, ontdek je in dit onderdeel hoe je dat het beste aanpakt. Aan de hand van kennissessies, case studies en workshops leer je hoe succesvolle bedrijven hun online marketing- en salesactiviteiten op orde brachten. Daar pluk jij de vruchten van, want jij herkent nu de valkuilen. Je hoeft het wiel dus niet opnieuw uit te vinden.
Derde fase: WHAT
Nu het waarom en hoe is het tijd voor wat. Wat ga je doen? Er zijn verschillende vervolgstappen die je kunt zetten. Denk dan onder meer aan de keuze voor software en het inwinnen van advies. Er zijn verschillende manieren om aan de slag te gaan in het digitale tijdperk. Op DFB2B komen verschillende opties aan bod. In dit onderdeel kun je je strategie gaan uitplannen. Ontdek welke aanpak het beste bij jou past.
Commercieel directeuren, marketing- en sales managers
Vorig jaar bezochten 300 geïnteresseerde directeuren, marketing- en sales managers de High Tech Campus in Eindhoven om zich voor te bereiden op de digitale toekomst. DFB2B vindt ook in 2016 plaats op de slimste vierkante kilometer van Nederland. Zo’n 70 procent van de bezoekers komt uit het MKB, 20 procent uit de groot zakelijke markt en 10 procent uit start-ups. Een gevarieerde groep die op deze dag samen komt om uit te vinden hoe online bij kan dragen aan de resultaten van hun business. En daar krijgen ze zeker antwoord op tijdens dit event. Na afloop van DFB2B ga je ga naar huis met tips die direct toepasbaar zijn in de praktijk. Waarom zelf opnieuw het wiel ontdekken als de professionals uit het veld je de informatie uit eigen hand kunnen geven?