KBC Bank gebruikt Skype voor klantencontact

13 januari 2006, 14:38

Het blijft maar nieuws stromen vanuit Belgie. Via Johan van der Wijk werd ik getipt over de Belgische KBC bank die een primeur lijkt te hebben op Skype-gebied:

Met de start van het autosalon (ja, in Belgi? zeggen ze het autosalon) heeft KBC een kleine aparte site gemaakt www.bankseeingtour.be, een leuke nonsense-site, van waaruit je naar hun eigenlijke campagnesite kunt gaan. En daar kun je via Skype met een KBC-adviseur contact opnemen.

In Nederland werd Skype al eerder ingezet voor customer service (het ging daarbij om het groene boekje) maar ik heb verder nog weinig cases gezien en al helemaal niet bij een bank. Heeft KBC Bank inderdaad de primeur?

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

4 Reacties

    Willem

    Radio 3 gebruikt skype ook al, evenals Omrop Fryslan.


    13 januari 2006 om 17:31
    Jaap

    Ja maar dat zijn geen commerciële bedrijven zoals de KBC bank. Het opvallende is dat deze bank een marketingcampagne heeft opgezet die gericht is op klantencontact via Skype.

    Er zijn inmiddels al heel wat (vooral kleine) bedrijven in bijvoorbeeld de IT sector die een Skype-me button op hun site hebben staan, maar op grootschalige projecten is Skype volgens mij nog nooit gebruikt.


    13 januari 2006 om 22:16
    Natteplien

    Roger is een vieze SPAMHOER!


    15 januari 2006 om 13:47
    media

    Dank voor de tip Roger; goede toepassing!

    Natteplien, graag een beetje normale reacties hier of ik moet opnieuw een IP-ban gaan uitdelen op Marketingfacts. Naast commentspammers heb ik dat tot nog toe nog maar een keer hoeven te doen. Je zou daarmee de tweede zijn 😉


    15 januari 2006 om 13:51

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!