Je bekijkt een artikel van Hunch
partner

Hoe je als marketeer je targets blijft halen door social media content schaalbaar te maken

CEO Siggi Rakovich van Hunch over de veranderende social media wereld, automation en nieuwe technologie die social media content-at-scale mogelijk maakt.

17 november 2022, 13:03 6701 x gelezen

Hoe groter jouw gewenste paid social media-succes, hoe meer nieuwe creatives je tegenwoordig moet testen en inzetten om door de clutter heen te komen. Iedereen scrollt eindeloos en de hoeveelheid videocontent op social explodeert. Hoe kun je als paid social marketeer nu en in 2023 nog je resultaten behalen voor jouw klanten, en tegelijkertijd nog genoeg slaap krijgen?

Hoe moeilijk is het om je doelstellingen nog te behalen op paid social zónder de inzet van slimme technologie? Bijna onmogelijk, zegt Siggi Rakovich, oprichter en CEO van Hunch. We spreken Rakovich over automation, over de vraag waarom social media zoals we het kennen ten dode opgeschreven is, over marketeers die meer moeten doen met minder en over bureaus die innovatiever moeten zijn, omdat native platforms superslim en volledig geautomatiseerd worden.

 

Welke trends en ontwikkelingen op het gebied van social media zie jij, de komende jaren?

Rakovich: “Social zoals we het nu kennen is dood. Facebook en alle andere platformen, hebben hun platform in het verleden opgebouwd op basis van de connectie tussen mensen. Bedrijven en influencers investeerden vervolgens in het produceren van content, dat werd uitgeserveerd aan hun volgers.

“Sinds de komst van TikTok is het social media-spel volledig veranderd, omdat TikTok content aan jou aanbeveelt op basis van jouw eigen interest graph, en niet meer op basis van wie jij volgt, je social graph. Bedrijven met miljoenen volgers op social media bereiken die volgers allang niet meer met hun content.

“Machine learning engines bepalen nu dus welke content aan wie wordt uitgeserveerd. Machine learning is heel goed toegerust en geoptimaliseerd om te bepalen welke content het best past bij jou als individu.”

Hoe kijk jij aan tegen automation: Waarom is het zo belangrijk voor marketeers die actief zijn in paid social media? Hoe kan het je leven als marketeer veranderen?

“Automation is een hulpmiddel voor marketeers om hun resultaten op niveau te houden en hun doelstellingen te blijven behalen. Ik zie het als een onmisbare reeks vaardigheden en tools die marketeers in de wereld van vandaag echt moeten toepassen. Als je het niet inzet, speel je een achterhoedegevecht.

“Dat zal ik verder uitleggen. Nu het gebruik van social media zo sterk is toegenomen, zie je dat consumenten constant content consumeren, ze scrollen eindeloos door hun feeds. Merken moeten, om nog zichtbaar te zijn, steeds meer unieke content produceren. Om nog dezelfde resultaten te kunnen behalen, moeten marketeers wel drie of vier keer zoveel content produceren, uploaden, testen, tweaken. Dat is totaal niet schaalbaar, en de problemen worden almaar groter omdat de hoeveelheid content die geconsumeerd wordt verder toeneemt. Automation is een echte enabler voor marketeers om ze te helpen hun performance op peil te houden. Het is geen nice to have, het is een must-have in de wereld van vandaag.

“Bureaus moeten innovatiever zijn, omdat social platforms superslim en volledig geautomatiseerd worden. Dus, hoe kunnen bureaus innoveren voor merken relevante contextuele berichten aan hun klanten leveren en waarde toevoegen? De technologie die Hunch levert maakt dit mogelijk.”

Wat maakt Hunch dan anders dan andere platforms? Hoe helpt het marketeers om slimmer te werken?

“Als ik de pijn van de social marketeer die aan bureauzijde werkt samenvat, dan komt het neer op: hij of zij moet meer doen met minder. Meer social content publiceren, meer copy en meer CTA’s testen. Wat Hunch doet is marketeers helpen met een schaalbaar proces voor user aquisition, engagement en storytelling via social media.

“Dat doen we in Nederland bijvoorbeeld voor Adwise, dat voor juwelier Lucardi met de creative studio van Hunch 67% meer ROI uit social wist te behalen. Adwise maakte meer dan 10.000 verschillende on-brand social media posts, wat leidde tot een hogere merkbekendheid, trouwere klanten, meer omzet en meer voltooide online aankopen! Met Hunch willen we marketeers bevrijden van dagelijkse repetitieve taken en ze voorzien van een slimme toolset, zodat ze de concurrentie weer aankunnen.”

“We willen marketeers bevrijden van dagelijkse repetitieve taken en ze voorzien van een slimme toolset, zodat ze de concurrentie weer aankunnen.”

Samenvattend: hoe ga je als marketeer van niet schaalbaar social media handwerk naar effectieve, gepersonaliseerde social content-at-scale?

“Bij veel traditionele social media campagnes wordt éénmaal een beroep gedaan op designers, waarna het wachten op resultaten begint. Vallen die tegen, dan moet het team terug naar de tekentafel. Met Hunch maken we het mogelijk het proces voor de distributie van social media content over verschillende kanalen en afbeeldingsmaten volledig geautomatiseerd op te schalen. Review en goedkeuringsprocessen vinden plaats in het Hunch-platform, waar ook geautomatiseerde personalisatie van creatives plaatsvindt. Het proces van design en media-briefing naar optimale distributie en optimalisatie werkt met Hunch veel efficiënter en sneller dan op de traditionele manier, tegen lagere kosten.”

Meet Hunch

Hunch is an automated creative production and media buying platform that empowers brands and agencies to grow on paid social.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!