De contentlessen van het databeest van Burgers' Zoo

9 mei 2022, 06:00

Sessie 7 van CS – Genootschap van Contentstrategen met Danny Oosterveer

Nadat hij furore maakte bij Marketingfacts, werkte “databeest” Danny Oosterveer tussen de nijlpaarden, zeekoeien en de giraffen van Burgers’ Zoo. Daarbij verzorgde hij niet de dieren, maar was hij bezig hun verhalen te delen met de buitenwereld. En op dinsdag 17 mei 2022 (20.00 – 21.30, VC) vertelt hij daarover tijdens sessie 7 van CS, Genootschap van Contentstrategen!

Oosterveer zal de volledige sessie verzorgen in 2 delen:

Deel 1

In deel 1 vertelt hij over de manier waarop de verhalen vanuit de zoo tot stand kwamen. Hoe krijg je dierenverzorgers aangehaakt bij je ambities? Welke vormen van content werden ingezet en werkten goed? En wat heeft het opgeleverd?

Deel 2

In deel 2 gaat Danny dieper in op de ‘backend’ van de storytelling. Het marketingteam bij Burgers’ telt slechts 4 mensen, dus een efficiënte inzet van middelen is gewenst. Dus sloeg Danny aan het hacken, wat leidde tot vernuftige vormen van contentgeneratie.

Schrijf je in

Genoeg reden om – met het notitieblok in de buurt – aan te haken dus. Schrijf je daarom nu in via onderstaande knop, dan zien we je de 17e verschijnen in een heuse videomeeting:

Ja, natuurlijk! Dit is te gek en ik ben erbij op dinsdag 17 mei om 20.00!

Over: het Genootschap van Contentstrategen

Waarom?

Het vak van contentstrateeg kan eenzaam zijn. De meeste bedrijven hebben niet meerdere strategen in dienst. Daarom is er sinds een krap jaar CS: het genootschap waar contentstrategen onderling kennis en ervaringen uitwisselen. Waar je je ideeën kunt toetsen en je problemen kunt aankaarten. Daarvoor zijn er voor nu online bijeenkomsten, een LinkedIn groep en wie weet ooit weer van die avonden met live contact en een borrel. Of twee.

Voor wie is dit?

Primair voor contentstrategen dus. Daarmee bedoelt het genootschap iedereen die (a) zich professioneel bezighoudt met storytelling / bedrijfsjournalistiek en (b) invloed heeft op hoe content bijdraagt aan de doelstellingen van de organisatie. Zeg maar iedereen die zichzelf de officieuze hoofdredacteur zou kunnen noemen van haar of zijn organisatie.

Marketingfacts als mediapartner van genootschap CS

Bij Marketingfacts hebben we kennisdeling voor en door marketeers hoog in het vaandel staan en is het onze missie om marketeers te helpen. We delen verslagen, aankondigingen en op termijn ook interviews en presentaties.

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!