Arjan Kramer (Salesforce) over digitale transformatie

CX Energy Boost Podcast: Hoe je met actionable empathy de menselijke verbinding in digitale transformatie tot stand kan brengen.

19 mei 2023, 15:01 2094 x gelezen

In deze nieuwe editie van de CX Energy Boost Podcast is Arjan Kramer te gast, regional VP transformation consulting bij Salesforce over digitale transformatie en CX transformatie. Arjan en ik hebben elkaar leren kennen in 2007 toen we beiden deel uitmaakten van het high potentials-programma bij Capgemini. Onze wegen kruisen elkaar nu opnieuw in onze gedeelde droom om organisaties meer mensgericht te maken.

Zoals altijd beginnen we met de achtergrond van onze gast en wat digitale transformatie inhoudt. Om die menselijke verbinding in digitale transformatie tot stand te brengen, gebruikt Arjan een term genaamd “actionable empathy” om ervoor te zorgen dat de digitale transformatie, net als CX-transformatie, altijd gekoppeld is aan de impact op en benefits voor klanten en medewerkers.

Kramer deelt zijn perspectief en ervaring met digitale transformatie, inclusief een interessant voorbeeld van Burberry die hun organisatie een paar jaar geleden succesvol hebben getransformeerd. Kortom, klik op de play button en kom in de komende 60 minuten alles te weten over:

  • Het belang van persoonlijke aandacht en empathisch design bij het creëren van digitale ervaringen die de klant centraal stellen en het werk van medewerkers vergemakkelijken.
  • De drie gouden tips voor bedrijven die aan digitale transformatie beginnen.
  • De uitdaging om nieuwe technologische ontwikkelingen bij te houden en de noodzaak om selectief te zijn bij het volgen van trends.
  • Het belang van klantgerichtheid in digitale transformatie en het op één lijn brengen van iedere medewerker in de keten om een goede klantervaring te bieden.

Deze podcast is opgenomen in april 2023. Abonneer je hier op de CX Energy Boost Podcast (Spotify).

Zanna van der Aa
Organisatie adviseur bij Accelerate In Experience

Mijn 'reason of being' is ervoor te zorgen dat organisaties goed omgaan met mensen: klanten én medewerkers. In de afgelopen 20 jaar heb ik zowel vanuit onderzoek (PhD in CX) als praktijkervaring continu methodieken ontwikkeld die deze softe droom vertalen in de hard meetbare taal van organisaties. Deze methodiek is inmiddels internationaal bewezen, in meer dan 12 landen. In mijn boek Klantsignaalmanagement beschrijf ik mijn visie en methodiek vanwaaruit ik nog steeds werk en op mijn website Accelerate In Experience vind je recente nieuwe inzichten om dagelijks het verschil te maken voor klanten en medewerkers.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!