Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Data-bedreven marketing heeft de toekomst

Wat ik heb gelezen in het nieuwe boek 'Data-bedreven marketing' van Danny Oosterveer.Je herkent het vast: je hebt een gave…

Hoe Bob Iger het businessmodel van Disney omver schopte

Boekrecensie van managementboek 'De rit van mijn leven'Het eerste dat ik doe als ik een nieuw boek in handen krijg, is…

Betere online resultaten door gedragspsychologie

Boekrecensie: Online invloed (Bas Wouters en Joris Groen)Op basis van het gedachtengoed van Cialdini, Kahneman en BJ Fogg behandelen de auteurs…

Marketingfacts Jaarboek doorbreekt corona-lockdown

Hij is er: het nieuwe Marketingfacts Jaarboek! Met verschroeiende deadlines middenin de intelligente lockdown die zijn naam eer aan deed:…

Boekrecensie: De intelligente datagedreven organisatie

Data krijgt een steeds grotere rol in organisaties en processen. Daar speelt auteur Daan van Beek goed op in. Na ruim…

De grote strijd binnen Unilever om de ziel van het kapitalisme

Nieuw boek Jeroen Smit genomineerd voor Managementboek van het Jaar 2020'Het grote gevecht', dat belooft wat. Een boek over de…

De CX Travel Guide, een avontuurlijk handboek voor customer experience

De ontvangst van het boek 'De CX Travel Guide' was een beleving op zich. De bezorger had het boek in…

De schaamteloze reclamewereld volgens Frank Pels

Er is geen vak waar opportunisme zo welig tiert als in de reclamebranche. Dat vindt Frank Pels, voormalig Reclameman van…

Consumentengedrag, neuromarketing… maar dan met humor

Boekrecensie: 'Alchemie, de onweerstaanbare kracht van marketing' (Rory Sutherland)Welke boeken zijn interessant voor marketingprofessionals? Register Marketeers van NIMA recenseren de…

Het belang van aandacht: zo verdien je het

Boekrecensie 'Aandachtsmarketing'Welke boeken zijn interessant voor marketingprofessionals? Register Marketeers van NIMA recenseren de meest uiteenlopende vakliteratuur. Ditmaal: 'Aandachtsmarketing' van Klaas…

KPI-denken: hou je strategie meetbaar

Boekrecensie: 'Key Performance Illusies'Welke boeken zijn interessant voor marketingprofessionals? Register Marketeers van NIMA recenseren de meest uiteenlopende vakliteratuur. Ditmaal: 'Key…

Een sterke bedrijfscultuur als basis voor succes

Dat sterke bedrijven niet vanzelf ontstaan, zal geen verrassing zijn. Daniel Coyle combineert in zijn boek 'De bedrijfscultuur-code' wetenschappelijke inzichten met…