DSB The Movie: Trailer en Logo

5 november 2009, 12:02

Het crowdsourcing project DSBthemovie.nl draait op volle toeren. Er is een trailer gemaakt door Pepijn Borgwat/Haakon Niewold (videoproductie) en Miguel Vasconcellos (muziek en geluidseffecten). Je ziet hem hierboven, erg gaaf. In deze trailer vind je ook het winnende logo van de logo-wedstrijd van Stefan Roelfsema.

De logo-wedstrijd

Het logo is ontworpen door Stefan Roelfsema, hij is vormgever/Webdesigner bij DBRM Reclamemakers. Het onderstaande logo won met 293 stemmen en een gemiddeld cijfer van 3.75 (van de vijf).

{title}

Het script

Nu het logo er is, de teaser bestaat, is het zaak om de karakterlijst uit te werken en een script te schrijven. Jan Willem Alphenaar heeft overleg gehad met een drietal coördinatoren voor het script. Andy Hoek, Hein Voorwinde en Maarten van Krimpen gaan dit op zich nemen. Er komt een forum waar iedereen helemaal los kan gaan. Daarover later meer.

EditieNL

Vorige week woensdag kwam EditieNL langs op het Marketingfacts kantoor in Arnhem. Uiteindelijk is het een item geworden van iets langer dan 3 minuten. Rutger Docter van CreativeCrowds werd geïnterviewd als expert, al met al een mooi item:

Lekker kort en krachtig. Het volledige interview met Jan Willem vind je hier:

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

12 Reacties

    Jan Willem Alphenaar

    De teaser is echt gaaf!!!!


    5 november 2009 om 12:06
    Tobias Braam

    Erg gaaf, vooral het logo en de sound zijn goed gelukt (vind ik persoonlijk). Benieuwd waar dit heengaat ook, DSB TM kan een krachtige advocaat voor social media worden, succes!


    5 november 2009 om 12:12
    mgvandenbroek

    Ja, cool. De website is nu ook vernieuwd: http://www.dsbthemovie.nl


    5 november 2009 om 12:36
    media

    Helemaal goed dit, complimenten aan de makers!


    5 november 2009 om 13:03
    Hanzel

    Complimenten! Heb me direct aangemeld.


    5 november 2009 om 13:41
    Haakon Niewold

    Hij is zeker gaaf!!!


    5 november 2009 om 15:24
    Annelies Verhelst

    “anders is uw mening reddeloos verloren” agoss..tis wat! 😉

    Gaaf stukje in EditieNL!


    5 november 2009 om 16:35
    rjvanheese

    Dit gaat knallen! Lakeman op het eind met “ik denk aan 100.000 slachtoffers” en klap op de tafel….beter kan niet. Gaaf!


    5 november 2009 om 18:17
    media

    @Jan Willem: houd je maandag en dinsdagavond wel vrij voor DWDD? 😉


    5 november 2009 om 19:21
    Jan Willem Alphenaar

    @Marco Derksen. Staan geblokkeerd in de agenda 🙂


    5 november 2009 om 20:22
    Karin Kampert

    Wauw… krijg allerlei schitterende vibes bij het zien van dit! Het idee dat de mens in de samenleving zich samen kan laten horen en laten zien en dat we een ‘stem en gezicht’ krijgen, dat is zo bijzonder!

    Ikzelf vind het daarnaast ook belangrijk dat De Mens Dirk ook een stem krijgt, het gaat niet alleen om mogelijke fouten die we in ons leven maken, maar juist ook om het accepteren van deze fouten en daar van te leren en dat met zijn allen te DURVEN delen.

    Verbinden dus, met iedereen is mijn mening…. dan krijgt het een écht menselijk karakter waarin VERZOENING een plaats krijgt voor iedereen en wordt het helemaal een uniek document van WERELD formaat! Benut DEZE kans dus maximaal zou ik zeggen, laat ALLE kanten van ALLE mensen zien en je bouwt een brug als nooit eerder :-)!!! SUCCES, ik ben superfan :-)!


    6 november 2009 om 19:29

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!