De Google Street View Trike bezoekt Nederland deze zomer

20 juli 2009, 04:48

De Google Street View Trike bezoekt Nederland deze zomerSinds de lancering van Google Street View in Nederland hebben we van mensen door het hele land verzoeken gekregen om beroemde Nederlandse hotspots, toeristische trekpleisters en historische plekken toe te voegen aan de Street View dienst. Vaak zijn deze locaties beperkt – of helemaal niet – toegankelijk voor de Google Street View auto’s. Daarom brengt Google deze zomer een speciaal ontwikkeld mechanisch vervoermiddel, de Street View Trike, naar Nederland.

De Street View Trike is een 114 kilo-zware driewieler fiets, uitgerust met speciale Street View camera’s, een doos vol technische snufjes, en een bestuurder in Google fiets-kleding. De Trike is uitermate geschikt voor het maken van foto’s op locaties waar auto’s moeilijk kunnen rijden en zal deze zomer een aantal van Nederlands favoriete attracties op te foto zetten.

Opiniepeiling onder de Nederlandse bevolking

Om te bepalen welke hotspots deze zomer in beeld gebracht moeten worden, start Google deze week in samenwerking met VVV Nederland een online opiniepeiling onder de Nederlandse bevolking. VVV Nederland, met haar ongeëvenaarde kennis van toeristisch Nederland, heeft een lijst van 18 top-locaties opgesteld waar de Street View Trike zou kunnen rijden.

De locaties zijn: de Apenheul, het Archeon themapark, de Aqua Zoo, het Binnenhof, de Dolfinarium, de Efteling, de Kasteeltuinen Arcen, Kinderdijk, Nationaal Park de Hoge Veluwe, het Nederlands Openluchtmuseum, Paleis het Loo, Scheveningen Boulevard, Slagharen Attractiepark, het Veenpark, de Volendamse Dijk, de Wereldtuinen Mondo Verde, de Zaanse Schans en het Zuiderzeemuseum. Vanaf maandag 20 juli kan het Nederlands publiek een stem uitbrengen via de website van Google Street View. De peiling sluit op maandag 27 juli om 12.00 uur.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

11 Reacties

    media

    Vraag me overigens wel af waarom er een keuze moet worden gemaakt en waarom niet al deze locaties in beeld worden gebracht. Kostenaspect of is het vooral een PR-stunt?


    20 juli 2009 om 05:16
    David van Dam

    @Marco De fiets schijnt maar een beperkt aantal dagen beschikbaar te zijn voor Google NL en daarom moet er een keuze gemaakt worden uit de locaties. Leuke bijkomstigheid is natuurlijk dat je er ook nog even wat PR mee pakt.


    20 juli 2009 om 05:57
    Remi

    Toch denk ik dat het grotendeels PR is. Reken maar dat ze die andere locaties een jaar later ook ineens hebben..

    Wel toffe actie zo.


    20 juli 2009 om 07:50
    Fred Zelders

    Ik snap niet dat aan deze objecten prioriteit wordt gegeven. De gewone street view, ik bedoel de straten/de stad, is veel meer van toegevoegde waarde.

    Marco & Remi, ik denk dat jullie met die PR stunt gelijk hebben.


    20 juli 2009 om 08:50
    Remi

    Mooi vakantiebaantje! (als het niet die hele week regent… )


    20 juli 2009 om 12:09
    Paulo Lopes

    achter komen wie waar en wanneer fiets en diegene je bedrijfspand extra goed in beeld laten brengen of zwaar gaan advertisen met spandoeken. Wat is de status van roof advertising eigenlijk hoor je niks meer over….


    20 juli 2009 om 12:35
    wouterkiel

    Leuke functie-eisen:

    * Cycling experience and knowledge of bicycles and components


    20 juli 2009 om 12:49
    maurits van eeghen

    Jammer dat de Mergelgrotten in Limburg geen optie zijn. Had graag dit geval tegen de Pietersberg op zien gaan 🙂


    20 juli 2009 om 13:17
    Remi

    Haha, we kunnen natuurlijk allemaal in bedrijfsshirtjes in de Efteling gaan rondlopen op de juiste dag 😉 Alleen balen als die fiets dan net die dag in de Apenheul rondrijd.


    22 juli 2009 om 10:25

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief