Klein onderhoud bij Marketingfacts

Goedemorgen iedereen. Gisteren en vandaag is er klein onderhoud aan Marketingfacts geweest, niet helemaal vlekkeloos verlopen. Resultaat: een oud weblog, met álle berichten, reacties etc. … tot en met gisteren.
We gaan nu werken om het weblog weer helemaal op orde te krijgen.
Update: we zijn weer helemaal up and running, kom maar op met die reacties!
Ik ben een post van mij van gisteren kwijt? Met als onderwerp Cosplay, rubriek gevonden voorwerpen. Of heb je een andere reden vooor verwijdering?
reacties plaatsen blijkt voor mensen die niet zijn ingelogd niet mogelijk. het CAPTCHA-image is niet zichtbaar.inlogprocedure werkt ook niet.
en hoe zit dat? gisteravond was mijn artikeltje over de killer opt in nog super hot. veel gelezen en leuke comments ook. zijn die helemaal niet meer terug te halen?
Sjesus wat een puinzooi. Ik kom net terug (was de hele dag op pad). Vanmorgen zou Ralph met de jongens van Digitalus (hostingpartij) de database omzetten maar de laatste heeft blijkbaar op de verkeerde knop gedrukt. Met als gevolg dat ALLES dat vanaf gistermiddag is gepost weg is. Erik en Ralph hebben nog een paar kleine dingetjes kunnen terughalen. Ik baal hier gruwelijk van en bij deze excuses aan iedereen die zijn reacties of postings niet meer terugziet.
Als het goed is doet de CAPTCHA het ook weer Ewald!
dat is een schrale troost.
maar ik zal degenen die wilden reageren op de killer opt in ervan op de hoogte stellen. dan gaan we weer volle kracht vooruit.
Mijn post over KPN is ook weer terug. Even een kleine technische tegenvaller dit.
Backups worden zeker maar 1x per dag gemaakt?
@Marco: waarom drukt er eigenlijk iemand in de ochtend wanneer Marketingfacts zijn meeste bezoek krijgt op een knop? Waarom niet op de vrijdagmiddag? Waarom worden cruciale handelingen niet vooraf gegaan door een backup die ook geverifieerd is? Ik hoop van harte dat er lering uitgetrokken wordt!
@Erik: Mijn verzoek aan de hostingpartij was enkel om een kopie te maken van de database voor op de nieuwe server, zodat er veilig getest zou kunnen worden alvorens de knop om te zetten. In feite is dit het maken van de backup vooraf waarover jij het hebt.
Dat zou normaal gesproken dan ook geen kritische stap mogen zijn. Dat iemand er vervolgens in slaagt om in plaats van ‘kopieer’ voor ‘delete’ te kiezen, had ik eerlijk gezegd nooit durven vermoeden.
Dat is vooral ook erg lullig voor wie het overkwam, dus ik wil niet met modder gooien, maar we kunnen aan de andere kant niet veel anders dan met het vingertje wijzen om jouw vraag te kunnen beantwoorden.
Heeft inderdaad weinig zin om terug te kijken. Voor mij is belangrijker dat ik kijk hoe we dit in de toekomst kunnen voorkomen.
Digitalus laat geen cronjobs toe (scripts die automatisch op bepaalde tijden worden gedraaid) waardoor het backuppen van de database voor mij handwerk is. Probeer dit minimaal wekelijks te doen maar vergeet het zo nu en dan ook wel eens. Ik heb geen idee hoevaak Digitalus een backup maakt. Ik hoop eigenlijk dagelijks en heb deze vraag nu ook uitstaan.
Hoe hebben andere bloggers dit eigenlijk opgelost en welke hostingproviders bieden (al) geschikte oplossingen voor backuppen van drukbezochte weblogs en fora (waar een continue stroom van postings en reacties worden geplaatst)?
de klok van de reacties staat verkeerd. wel leuk, ik ga proberen of ik nu al kan reageren voordat een nieuw artikel officieel geplaatst is
@Marco: Gezien de ervaring van deze week, zou ik toch eens opperen dat cronjobs mogelijk worden gemaakt 😉
Hmmm, zal Ralph eens vragen hoe dat nu weer kan. Wordt af en toe helemaal gek van die techniek!
Nou, ben eens benieuwd hoe laat het nu is.
dank je wel ralph. ik was al bang dat ik nog een uur moest wachten voor er een 5 in de klok zat.
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!